هر روز و هر روز پیکسل های بیشتری در صفحات نمایش دستگاه های موبایل در کنار همی می نشینند. فناوری های جدید رونمایی می شوند و کیفیت هر روز ارتقا پیدا می کند. یکی از مهم ترین دلایل این همه تلاش این است که وقتی این دستگاه را دیدید، دست را در جیب مبارک کرده و یکی از آن را بخرید! همانطور که قبلا هم گفتیم نمایشگر یکی از اساسی ترین بخش های یک موبایل هوشمند است که شما را به متقاعد به خرید یا منصرف از آن می کند. در این مطلب قرار است نمایشگر اکسپریا زد ۳+ را با الجی جی ۴ مقایسه کنیم و ببینیم کدام یک بهتر است؟ با ترنجی همراه باشید.
اکسپریا زد ۳ پلاس با نمایشگر IPS LCD خود که رزلوشن ۱۰۸۰P یا همان FHD را داراست به بازار عرضه شده است. سونی در ساخت این نمایشگر از فناوری نقاط کوانتومی بهره برده است و البته از بهبودهای نرم افزاری چون X-Reality و حالت اشباع رنگ ها هم استفاده شده که خروجی را بر اساس سلیقه بصری خودتان قابل تنظیم کرده است. اندازه این نمایشگر، ۵٫۲ اینچ است.
الجی اما که سردمدار QHD سازان است جی ۴ خود را همچنان با رزلوشن QHD اما پنل اصلاح شده راهی بازار کرده است. این نمایشگر با افزایش ۵۰٪ کنتراست . ۲۵٪ در روشنایی در جی ۴ قرار گرفته است و پیشرفت خیلی خوبی نسبت به جی ۳ محسوب می شود. این نمایشگر هم از فناوری نقاط کوانتومی بهره برده که به کیفیت تصاویر نمایش داده کمک بسیار کرده است. ولی وقتی این دو نمایشگر در کنار هم قرار می گیرند، کدام یک برتر خواهد بود؟
ابتدا با رنگ های خالص شروع می کنیم :
این آخری قرار بود مشکی باشد اما نمی دانیم چرا … ! بسیار خوب حالا این دو دستگاه را با چند تصویر دیگر با هم مقایسه می کنیم، قبل از پرداختن به تصاویر باید بدانید که هر دو دستگاه در حالت پیش فرض قرار دارند. اکسپریا زد ۳+ با X-Reality و الجی جی ۴ (این دستگاه تنظیمات نرم افزاری بهبود نمایشگر ندارد) در حالت عادی. دستگاه بالایی اکسپریا زد ۳ پلاس و دستگاه پایین الجی جی ۴ :
به نظر می رسد اکسپریا زد ۳+ کمی اغراق در تصاویر را دارد و الجی جی ۴ کمی رنگ ها را به نسبت سونی گرم تر نشان می دهد. در نهایت نظر شما؟ کدام یک بهتر است؟ خواندن این مطلب هم خالی از لطف نیست: مقایسه نمایشگر گلکسی اس ۶ اج با اکسپریا زد ۳ پلاس ، اختصاصی ترنجی
زد سه پلاس در مجموع بهتر بود، تنها نقص زد ۳ پلاس اون کوالکام لعنتی هست
اخ گفتی
بنظر من جی ۴خیلی بهتر بود واگه بخوام بگم برتری بازدبود باید خودمو بزنم به…وچشممو به حقیقت ببندم دوضمن بنده کسی هستم که زد ٣ داشتم همه سری گلکسی رو داشتم بجز اس٣وبلااستثنا همه سری نت رو هم داشتم والانم سیکس پلاس دارم وطرفدار افراطی برندها نیستم هر کدوم بهتر بود اونو انتخاب میکنم چون بپاش هزینه میکنم
یه مقایسه کوچیک بین عکسهای پست قبلی و فعلی
مقایسه بین اس۶ و Z3+
https://toranji.ir/wp-content/uploads/2015/07/Galaxy-S6-edge-VS-Xperia-Z3-plus-Display-comparison-Basic-mode-9.jpg
و همون عکس بین جی ۴ و Z3+
https://toranji.ir/wp-content/uploads/2015/07/Xperia-Z3-VS-LG-G4-toranji19.jpg
نمیدونم والا!
شاید تو مقایسه قبلی SUPER VIVID سونی فعال نبوده
ولی الان فعاله!
اگر حالتی فعال بوده باشه ذکر شده
. به نظرم باید با چشم نمایشگر ها رو بررسی کرد . با عکس گرفتن خوب نمیشه مقایسه کرد .
خب خداروشکر حداقل بتو ثابت شد چه قرمزی داره z3+. در ضمن عکس با سامسونگ رو حالت off و basic بوده. ولی الان مقایسه با g4 رو حالت xreality بوده.
اتفاقا این نشون میده که Z3+ فقط تو حالت xreality که خطای رنگ زیادی داره میتونه قرمز رو نشون بده ولی اونهم به صورت کاملا اغراق شده! اگر به گوجه ها دقت کنی تو Z3+ فاصله بین گوجه ها محو شده و انگار رنگ قرمز پخش شده رو عکس و بهم ریخته!
چه ربطی داره؟ x reality کار خاصی نمیکنه فقط یکم اشباع میکنه که زیباتر بشه. Off که باشه خیلی طبیعی میشه صفحه نمایش. خواهشا خودت این عکسهارو با گوشی بگیر دستت ببین. من دیگه حرفی ندارم. تا خودت مقایسه نکردی به هیچ نتیجه ای نمیرسی.
یجورایی رنگای اس۶ یذره مات بود 😐
اگر دقت کنی رنگهای اس ۶ کاملا نرم و طبیعی بنظر میرسن.دلیلش هم عدم وجود خطای رنگ هست.یعنی الان اگر عکسها رو مقایسه کنید تقریبا مشکلی تو جزئیات و رنگها تو اس۶ پیدا نمی کنید.
ولی تو جی۴ و z3+ میشه انواع واقسام ایراد ها رو پیدا کرد.
مثل رنگ متمایل به صورتی گوجه ها تو جی ۴ یا تو Z3+ تو دقیق ترین حالت کلا گوجه ها رو خراب نشون داده!!! یعنی نصف بالای گوجه ها رو متمایل به زرد نشون داده!!! و تو حالت پیشفرض انگار رنگ قرمز رو ریختن بین گوجه ها!! و کلا صحنه رو خراب کرده
احیانا رنگ قرمز هم ذاتا نارنجیه و چشم های ما باگ داره 😐
بحث چشم نیست دوست عزیز!
بحث درک و فهم واقعیته و اون باگ مال عقله دوست عزیز
نگاه عکس بادمجونی که کنار گوجه هاس زد۳ پلاس چجوری نشون داده.اصلا تو دقت رنگ و جزییات شوته.تو این عکس اس ۶ و زد ۳ پلاس که دوستمون گذاشته
بادمجون؟!!!! جان؟!!! شماها واقعا چشماتون آسیب دیده ها توسط سامسونگ؟!! چه بلایی سر چشماتون اومده؟!!! اون خیاره پسر خوب.سامسونگ اتفاقا نمایش رنکش شوته کهدخیارو دارع مشکی نشون میده که تو فکر کردی بادمجونه. خدا بداد چشماتون برسه با این دیوایس های سامسونگی که دستتونه
بادمجون :yahoo:
آقا خوب شد گفتی وگرنه متوجه نمیشدم خیارو اونجوری نشون داده که فکر کردی بادمجونه.
البته حقم داری… اگه z3+ نبود منم فکر میکردم بادمجونه 😐
هر دو عالیه سونی عالی تر :yes: :heart: :rose:
جناب عطایی روشنایی G4 از S6 هم کمتره اونوقت چطور توی این عکسا از Z3+ روشن تره؟؟
آیا از نزدیک هم همینجوره؟ یعنی نور G4 بیشتره؟؟؟؟!!!! من فکر میکنم دوربین روی Z3+ فکوس کرده به همین خاطر نور اون کمتر شده و نور G4 بیشتر
لطفا تجربه ای که از نزدیک داشتید رو بگید
نور هر دو نمایشگر ها روی حداکثر هست.
حداکثر نور جی ۴ از حداکثر نور ای ۶ در حالت دستی بیشتره دوست من
به رنگ نارنجی که به جای قرمز در اکسپریا زد ۳ پلاس نمایش داده میشه توجه کنید:
https://toranji.ir/wp-content/uploads/2015/07/Xperia-Z3-VS-LG-G4-toranji6.jpg
ایشالا میرسید به سامسونگ :)))
برای مقایسه رنگ قرمز با اس ۶ اج هم این خدمت شما:
https://toranji.ir/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%B1-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B3-6-%D8%A7%D8%AC-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%A7/
خلاصه می گم که منطق بچه های سونی رو برسونم ها، شما به عنوان یک آدم بی طرف به من بگید کدوم صحیحه؟!
اولا اون رنگ قرمزه که z3plus هم قرمز نشون میده
دوما اون s6 که سفیدو صورتی و زرد نشون میده و قرمزو نارنجی
پس لطفا ….
لا اله الا الله
خخخخخخخ. وای خدا ترکیدم از خنده. کجای جهان رنگ نارنجی شده رنک اصلی؟!!! خدایا این سامسونکیا اصلا رنگ قرمز ندیدن تو عمرشون. هرچی قرمزه نارنجی میبینن بعد میگه سونی نارنجی رو.قرمز نشون میده؟!!! خخخخخ. کشتی منو از خنده. سامسونگ کلا قرمز نداره عزیزم چرا با این کامنت خودتو خراب کردی؟!!!
حیف نمیتونم چیزی بهت بگم 😐
اگه اونی که تو میبینی نارنجیه 😐 این چیه اون وقت 😐 نکنه این قرمزه 😐
https://toranji.ir/wp-content/uploads/2015/07/Galaxy-S6-edge-VS-Xperia-Z3-plus-Display-Comparison-absolute-color-2.jpg
فک کنم داری با دیوایس سامسونگی ، پست رو میخونی که همه قرمز هارو نارنجی میبینی 😐
عزیزم سونی ، قرمزو قرمز نشون میده نارنحی رو نارنجی 😐
سال پیش هم نوت۴ قرمز رو نارنجی نشون میداد 😐
چرا رو عکسا نوشته سونی، این عکسا بهینه نشده باشن تا تو سونی بهتر نشون بدن؟
من. تو لپتاپ الجی رو بهتر دیدم ولی تو گوشیم سونی بهتر دیده میشه!
در کل هر دو راضی کنندس الجی یکمی دلچسب تر بود.
آقای عطایی از زحمات بیشمارتون در تدارک دیدن این مقایسه ها واقعا تشکر میکنم.
نمی دونم چرا نور z3 plus این قدر کم بود!!!!!!!!!! :unsure: :unsure: :unsure: :unsure:
نور هر دو دستگاه روی ۱۰۰٪ هست
@moazez
دستگاه گرم نبوده، مسلما این موضوع رو اطلاع رسانی کردیم و ازش با خبر هستیم پس در تست نمایشگر به این نکته واقفیم
این حداکثر نوری هست که زد ۳ پلاس تولید می کنه
من که هرچی ب عکسا نگاه میکنم نور صفحه یکیه،چون صفحه g4 یکم زرده نورش بیشتره.
در بررسی z3+ آقای عطایی فرمودن وقتی دستگاه گرم باشه نور صفحه بصورت اتوماتیک یکم میاد پایین. فکر کنم دستگاه گرم بوده
به نظر من که از اینکه ۲تا گوشی کنار هم توی محیط تاریک باشن اصلا نمیشه به نتیجه ای رسید احساس میکنم این موضوع میتونه تو عکسی که دوربین میگیره تاثیر بذاره
با تشکر از زحماتی که میکشید ولی اگه مقدور بود یک بار جهت اطمینان از گوشی ها بصورت جدا جدا تصویر برداری کنید شاید نتایج تغییر کنه
البته تا همین جاش هم بسیار کاره ارزشمندی انجان دادین
خب تو این تصاویر بر هم بر مبنای نظر شخصیم جی ۴ جزئیات رو بهتر نشون میداد و هم بر مبنای نظر دوستداران سونی که جی ۴ هم نور دهیه بیشتری داشت اکثر رنگها در جی۴ شفاف تر و میشه گفت طبیعی تر بودن
مثل این که امثال سونی ثابت کرد که QHD فقط ی نوع تبلیغ تو صنعت موبایل.
و باز هم برتری +Z3
اگه هر کدوم رو جدا در نظر بگیری هر دو عالین ولی در کنار هم ال جی بهتره :good:
اولا یه چیز بگم :نور جی ۴ از اس ۶ بیشتره تو حالت دستی…..
بعد حقیقتا از گوشیم الان راضیم…..و نظر من اینه که الجی بهتره…به خاطر نور بیشتر که سونی زیاد روش مانور میداد…
بعد سونی خیلی اغراق داشت
رنگ مشکی هم که سونی بنفش نشون میداد….الجی که دست شماست هم فکر کنم ایراد داره..نشت نورش خیلیه!!!!امتحان کردید با گوشی دیگه؟
دستگاه آفیشیالی هست که شرکت داده
با دو دستگاه دیگه مقایسه کردم و همین بوده
سامان جان سلام. داداش در اینکه g4 عالی بود شکی توش نیست. ولی یچیزی بگم که سونی هم اگه رو حالت off بود مقایسه الان کاملا برابر تموم میشد چرا؟!!! چون x relaity کنتراست میبره بالا و یکم اشباع میکنه در این نبرد z3+ چشم نواز تر ظاهر شد. روهم رفته جفتشون عالی بودن در این مقایسه,ولی زور live color led سونی در کنار کوانتوم دات و موتور پردازشگرش کفه ترازو رو چرخوند به نفع z3+.
با سلام خدمت دوستان و آقایان … آقای عطایی خیلی زحمت کشیدید …. راستش نمیخواستم بیام وسط این معرکه … اما دیدم باید حرف راست رو گفت …. اول اینکه میزان درک هر شخص در تشخیص رنگ بستگی داره که گیرنده های رنگ چشم اون شخص از چه نوعی باشه …. بهترین بینایی واسه افرادیه که تشخیص دهنده های رنگ چشمشون از چهار سلول همزمان استفاده میکنه .. پس بنابراین این تستها باید با نرم افزارهای مخصوص تست بشه.. دوم اینکه هیچ وقت نباید با یک دوربین معمولی در حالت اتوماتیک از دو تا دیوایس که میزان روشناییشون فرق داره عکس گرفت …. بلکه باید دیاف و ایزو دستی تنظیم بشه و همچنین زاویه ویزور. ..وهمچنین تک تک گرفته بشه.. تا تصویر درستی برای مقایسه ثبت بشه… سوم در رابطه با کیفیت عکس دوربینهای موبایل باید عکسها رو روی مانیتورهای حرفه ای که توسط کارخانه کالیبره شده اند مقایسه کرد نه روی خود گوشیها … چهارم باید با استفاده از نور سنج در حالت نور سفید هر دو صفحه نمایش تو یک درجه لومینانس قرار بگیره تا شدت نور هم ارز بشه … پنجم در حالت مقایسه ویدیو رکوردینگ ها باید میزان حساسیت iso توی هر دو دستگاه توی یک رنج ست بشه تا درک درستی از کیفیت ویدو حاصل بشه … این شکلی میشه عملکرد شاتر و دیافرگم و فوکوس رو درست تشخیص داد … بطور کل همیشه تو مقایسه ها یک عامل تنظیم رو ثابت نگه میدارند تا سایر تنظیمات رو تست کنند …. البته باز هم هست ……..میشه گفت که برای جلوگیری از این درگیریهای بی مورد باید تستها استاندارد باشه … دوستانی که علاقمند هستند به تست عمیق گوشی جدید سونی میتونند از لینک زیر استفاده کنند…
این لینک بررسی z3
http://m.connect.dpreview.com/post/9360482424/sony-xperia-z3-camera-review?page=6
و اینم لینک بررسی z3+
http://m.connect.dpreview.com/post/2672131213/dxomark-mobile-report-sony-xperia-z3-plus
برای الجی هنوز این سایت بررسی جامعی نگذاشته اما تو برنامه داره ….
یک مورد دیگه اینکه به نظرم میرسه اینه که بعضی از این عکسها والپیپرهای سونی هست … برای جلوگیری از هر شبه ای باید عکسهایی دیگه ای که با یک دوربین استاندارد DSLR گرفته شده تست زد
ممنون که توجه کردید ….
موفق باشید
خیلی ممنون و ما هم همیشه سعی کردیم توی بررسی هامون صحیح تری وضعیت ممکن رو مهیا کنیم. مسلما سعی می کنیم در بررسی های بعدی به سمت بهتری پیش بریم
دوست عزیز حق باشماست. ولی مشکلی که اینجا وجود داره عقل های متعصب و چشم های متعصبه که هیچ جوره اجازه نمیده واقعیتها رو درست ببینن
تست های عملی رو قبلا سایتهای مثل دیسپلی میت و فون ارنا و میل تک انجام دادن و به نایج مشابهی در مورد نوت ۴ و اس ۶ رسیدن ولی همونطور دیگه دیدین تعصب دنبال بهانه میگرده و میگه اونا پول گرفتن و فلان و….
اگر همون تستها رو ت رنجی هم انجام بده مثل اونا میش جیره خوار و …
حتی از روی عکسهای مقایسه ای هم نتیجه برعکس واقعیت رو برداشت میکنن! دلیلش هم چشم قیزیکی ضعیف نیست( عقل و درک ضعیف هست به واسطه تعصب)
در لینکهایی که کاربر jam ارسال کردن امتیاز z3+ شده ۸۲ و امتیاز s6 اج ۸۶ شده.ولی همانطور که خوشون هم گفتن g4 هنوز تست نشده.به نظر من هم تست صحیح با شرایطی که ایشون گفتن باید گرفته بشه.ولی در نهایت هر سه گوشی عالین و فکر نکنم کسی از انتخابش ناراضی باشه.
کاملا با جناب jamموافقم عالی بود
توی دوربین که هیچ حرفی واسه گفتن نداشتین جلوی G4
اینم از صفحه نمایش! جالبه سونی مثل asus ورداشته رنگارو اغراق کرده تا مردم خوششون بیاد ولی لامصب تعریف جدیدی از اغراقُ به نمایش گذاشته! :scratch:
رجوع شود به عکسای زیر
https://toranji.ir/wp-content/uploads/2015/07/Xperia-Z3-VS-LG-G4-toranji12.jpg
https://toranji.ir/wp-content/uploads/2015/07/Xperia-Z3-VS-LG-G4-toranji19.jpg
طرفدارای سونی به این سایت مراجعه کنن بلکه فرجی شد B-)
http://www.noorvision.com/
مقایسه دوربین که انجام نشده هنوز. مقایسه فیلمبرداری در شب که z3+ برنده شد. در اینجا هم صفحه نمایش z3+ یکم بهتره.در خوب بودن g4 شکی نیست.
برنده شد؟
با اون نویز و جایی که نتونست فوکوس کنه
نه g4 که همه چیزو تاریک گرفت یا اصلا بگیم چیزی نگرفت برنده شد؟!!! اگه اونجوری بود جلوی دوربین z3+ رو با دست میگیریم بعد ببینیم اصلا نویز داره یا نه؟!!! نظر شما با کل کاربرا فرق میکنه.
اون دو تا عکسی که گذاشتمو دیدین؟!
قبول دارم رنگ سفید G4 به جای سفید شیری شده ولی در بیقیه موارد برتری محسوسی داره! دلیلم هم جزئیات بهتر با روشنایی بیشتر و دقت رنگ بالاتره! شما دلیلتون چیه؟
من از اول گفتم زیاد فرقی ندارن شاید در حد ۱۰% برتر باشه z3+ و صفحه نمایش g4 کاملا قابل ستایشه. روهم رفته z3+ چشم نوازتر ظاهر شد و نظر اکثر دوستان هم همینه
اکثر دوستان طرفدارِ سونی منظورتونه دیگه! باشه سونی خوبه! خخخ
خیلیا هم که طرفدار برندهای دیگه بودن گفتن z3+ بهتر بود.
فک کنم اون خیلیای دیگه رو فقط تو مرورگر شما نشون میده :scratch: :negative:
سلام آقای عطایی , توی بررسی G4 نوشته بودین صفحش از زاویه خیلی بده ولی تو عکسای این پست از زاویه مثل سونی بود , البته با والپیر رنگی عکس از زاویه نذاشتین اگه خودتون تست کردین لطفا بگین واقعا بده یا نه؟
نور نمایشگر در زاویه کمتر میشه دوست من
ممنون پس کیفیت تصویر و رنگ یکم تحت تاثیر قرار میگیره؟
طبعا بله
اوه اوه اوه
به این تصویر بنگرید
https://toranji.ir/wp-content/uploads/2015/07/Xperia-Z3-VS-LG-G4-toranji12.jpg
چه غلظتی داره زد ۳ پلاس ادم کور میشه
در کل جی۴ بهتر بود غلظتی رنگای زد۳ پلاس خیلی زیاده
بهتره واقع بین باشی. اینجا که دعوا نداریم. G4 گوشی بسیار خوبیه و هیچی از ارزشهاش کم نمیشه. این تجربه سونی در صفحه نمایش هست که باعث شده امروزه g4 و s6 ازش کم بیارن. به هرحال سونی ژاپنیه و الجی و سامسونگ کره ای هستند و سابقه خیلی کمتری از سونی دارن در امر تصویر.
سابقه؟! سابقه شد معیار؟! :negative:
کره و ژاپن شد معیار؟! made in china رو با made in korea مقایسه میکنین شما؟!
شما به درختا دقت کنید
بعضی درختا رنگای متفاوتی از اون یکی درختا دارن
ولی زد۳ پلاس همشونو یکی نشون میده
Pika جان شما مثل اینکه متوجه نشدی ژاپن دیسپلی یک شرکت تمام ژاپنیه و اگه پشت گوشیهای سونی خورده made in China بخاطر اینکه تو چین مونتاژ میشه بلکه ساخته نمیشه.
Suoer smart از کجا معلوم g4 اونو اشتباه نشون نمیده؟!! در عکس آخر و اون چمنزار هم g4 کلا داره یچیز دیگه نشون میده و.گلهارو بصورت گندم زار نشون میده. روهم رفته ضعیفتر ظاهر شد g4 و بازم میگم کاملا طبیعیه چون الجی الجیه و سونی سونیه.
moazez جان همون ژاپن دیسپلی از سامسونگ دیسپلی و ال جی دیسپلی عقبتره! حالا باز شما بگو ژاپنیه و فلان و .. حقیقتُ همه میدونن!
بازم بحث فروشو با قدرت و کیفیت قاطی کردی؟!!
جناب سوپر اسمارت
به تصویر ساختمون های اون ور رودخونه که توجه کنی میبینی که جزئیات g4 خیلی کمتره علتشم کنتراست ضعیفه صفحه نمایشه
و اب رودخانه در انتهای تصویر هم توجه کن سونی بهتر نشون داده
کلا تصاویر در g4 یه لایه سفید رو عکس ها کشیده شده و کنتراست بی کنتراست
آقای سینا عطایی عزیز
شما از نزدیک و صد البته بهتر از ما کیفیت و روشنایی و…….. رو دیدید
میشه نظر شخصی خودتون رو درباره کیفیت صفحه و دوربین این دو دستگاه بگید؟
حداقل ۱خط بگید کیفیت صفحه و دوربین کدوم بهتره ؟
دوربین در عکس برداری جی ۴ بهتره
نمایشگر در روشنایی، زاویه و مجموع زد ۳ پلاس بهتره، دقت رنگ جی ۴ بهتره
در فیلم برداری شخصا جی ۴ رو ترجیح میدم
امیدوارم بدونید این ها نظر شخصی هست
امیدوارم مقایسه بذارید بین دوربینا. البته در شب که بهتر نبود g4 ولی در روز بین دوربین مقایسه بذارید.البته بخاطر سنسور جدیدتر باید g4 برنده باشه ولی خب دوستدارم ببینم مقایسه چحوریاست
اقای عطایی اگه مقدوره یه تست هم بین s6 و G4 بذارید
ممنون
ایشالا