حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی Acer Liquid E700 ؛ میان رده ای آشنا

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

بازار میان رده ها بسیار داغ است و شرکت های کوچک و بزرگ در تلاشند تا هم به بازار پرچم داران و هم به بازار میان رده ها غلبه کنند. در این میان شرکت هایی نیز هستند که بدون سر و صدا و تبلیغات اقدام به عرضه تلفن های جدیدی می کنند که در نگاه اول زیاد جالب به نظر نمی رسند اما حرف های زیادی برای گفتن دارند. تلفن های هوشمند شرکت ایسر نیز از این دسته تلفن ها هستند که ممکن است برای بسیاری از کاربران مقرون به صرفه و جالب توجه باشند. با ما همراه باشید تا نقد و بررسی داشته باشیم از تلفن میان رده ایسر E700.

جعبه گشایی

IMG_3366

وقتی تلفن را تهیه می کنید با جعبه ای مقوایی ساده مواجه می شوید که مشخصات سخت افزاری دور تا دور آن را فراگرفته است و درحالت کلی چیز زیادی برای شگفتی ندارد اما فقط تا وقتی که جعبه را باز نکرده اید. با باز کردن جعبه مستقیما با گوشی روبه رو می شوید که با کنار زدن آن و جستجوی بیشتر در جعبه می توانید کابل یو اس بی، آداپتور شارژر، ایرفون و یک فلیپ کاور رایگان را بیابید که برای تلفنی در این رده بسیار قابل قبول به حساب می آید.


 طراحی و ساخت

IMG_3376

حتماً در شروع خواندن بررسی از خود پرسیده‌اید که چرا این گوشی را میان رده‌ای آشنا نامیده‌ایم؛ دلیل آن کاملاً واضح است چون طراحی این گوشی به‌شدت شبیه به نکسوس ۵ گوگل می‌باشد که برای تفاوت کمی عناصر زشت و به درد نخور اضافه‌شده که اصول زیبایی و سادگی را زیر پا می‌گذارد. ابعاد این گوشی ۱۴۷٫۳ x 73 باضخامت ۹٫۹ میلی‌متر می‌باشد که در حد یک میان رده، معقول به نظر می‌رسد. جنس کلی بدنه نیز همانند نکسوس ۵ از پلاستیک فشرده است که حس خوبی به ما منتقل می‌کند اما به‌شدت عاشق اثرانگشت شماست و بعد از اندی استفاده از گوشی باید دستمال به دست شوید. لازم به ذکر است که وزن این گوشی ۱۵۵ گرم می‌باشد که در عمل کمی عجیب است چون واقعاً از اعداد ارائه شده بسیار سبک‌تر به نظر می‌رسد. نکته جالبی که در هنگام وارسی این گوشی به آن برخوردیم دکمه مرموزی است که در پشت گوشی قرار دارد چون نه دکمه پاور است (واقع در بالای گوشی) و نه دکمه تنظیم صدا (واقع در سمت راست گوشی پایین پورت شارژر). این دکمه اسرارآمیز وظیفه اجرای وظایف خاصی را دارد که قابل شخصی‌سازی است و به‌صورت پیش‌فرض با فشردن کوتاه برنامه موزیک پلیر و با فشردن طولانی‌تر برنامه دوربین را اجرا می‌کند.


 صفحه‌نمایش

IMG_3372

این گوشی ارزان‌قیمت به یک صفحه‌نمایش ۴٫۹۷ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰*۷۲۰، چگالی تصویری برابر ۲۶۴ ppi ارائه می‌کند که برای این اندازه صفحه‌نمایش در حدی متوسط ارزیابی می‌شود. پنل استفاده‌شده در این گوشی IPS است و توانایی نمایش ۱۶ میلیون رنگ را داراست. روشنایی صفحه‌نمایش هم برای استفاده در محیط‌های باز تنها با کلمه عادی وصف می‌شود و برای خواندن مطالب روی صفحه‌نمایش در زیر نور مستقیم آفتاب باید با دقت بیشتر و پلک‌های جمع شده به صفحه‌نمایش نگاه کنید. نسبت اندازه صفحه‌نمایش به‌کل گوشی عدد ۶۴٫۱% می‌باشد که بازهم ما را به کلمه‌ی عادی باز می‌گرداند.


 ارتباطات

IMG_3374

برای ارتباط با دنیای اطراف به کمک این گوشی می‌توانید از شبکه‌های GSM و HSDPA استفاده کنید که متأسفانه امکان استفاده از ارتباط LTE را ندارید. طبق معمول همه گوشی‌های هوشمند امکان ارتباط با شبکه‌های Wi Fi, BlueTooth و GPS نیز فراهم‌شده است که برای گوشی‌ای میان رده بسیار مطلوب به نظر می‌رسد. یکی دیگر از مزایای این گوشی میان رده سه سیمکارته بودن آن است. بله درست خواندید؛ ۳ سیمکارته!


 سخت‌افزار

bench

E700 ارزان‌قیمت ایسر به یک پردازنده MT6582 مدیاتک مجهز شده که با ۴ هسته ۱٫۲ گیگاهرتزی Cortex-A7 نیازهای روزانه تمامی کاربران را به‌راحتی برطرف می‌کند. برای وظیفه‌های گرافیکی هم Mali-400MP2 به کمک شما می‌آید و اکثر بازی‌های دوبعدی عالی و بازی‌های HD سه‌بعدی به‌خوبی و بدون لگ اجرا می‌شوند. درواقع پردازنده قوی و نرم‌افزار بهینه‌شده عملکردی بدون نقص را برای استفاده هرروز کاربران ارائه می‌کند. لازم به ذکر است که رم ۲ گیگ این گوشی درزمینهٔ مولتی تسکینگ بسیار خوب ظاهر می‌شود و با باز گذاشتن حدود ۵ برنامه هنوز امکان برگشت به برنامه موردنظر بدون نیاز به منتظر ماندن را داشتیم. اگر از آن دسته افراد هستید که نیاز به فضای ذخیره‌سازی بالا دارید، این گوشی با ظرفیت ۱۶ گیگابایت و امکان افزایش فضا از طریق MicroSD برای شما تقریباً مناسب به نظر می‌رسد. وقتی به بحث گرما می‌رسیم، به لطف بدنه پلاستیکی در عملیات سنگین گرمای زیادی را حس نخواهید کرد. در کل عملکرد این گوشی در بحث سخت‌افزار رضایت‌بخش عنوان می‌شود.


نرم‌افزار

sof1

این گوشی با اندروید ۴٫۴٫۲ و رابط کاربری مخصوص ایسر عرضه می‌شود که طبق اخباری که توسط ایسر منتشرشده، اندروید ۵ به‌زودی برای این گوشی عرضه می‌شود. رابط کاربری ایسر بسیار شبیه به ترکیبی از نسخه قدیمی تاچ ویز و سنس اچ تی سی می‌باشد که اصلاً زیبا نیست و موضوع مهم یکپارچگی در آن رعایت نشده است. بسیاری از برنامه‌ها همان نسخه ارائه‌شده توسط گوگل می‌باشند که کمی امیدوارکننده است اما این سؤال پیش می‌آید که چرا ایسر از رابط کاربری اندروید خالص به همراه برنامه‌های خاص ایسر استفاده‌نشده تا همه‌چیز به زیبایی کار کند؟ به‌هرحال امکان دارد تا در اندروید ۵ شاهد سیاست جدید ایسر باشیم. حرف از برنامه‌ها شد و وقت آن است که بگوییم طبق تجربه ما این گوشی مملو از برنامه‌های بلااستفاده است که بهتر است اکثر آن‌ها را غیرفعال کنید.

sof2


 دوربین

IMG_3355

دوربین ۸ مگا پیکسل این گوشی که به یک فلش تکی مجهز شده است، برای عکس‌برداری در اکثر شرایط مناسب است اما وقتی بخواهیم معایب این دوربین را فاش کنیم باید به نویز زیاد عکس‌ها در تمامی شرایط نوری، شدت بیش‌ازحد در ثبت رنگ‌ها و فوکوس بسیار آهسته و کند اشاره کرد. اگر علاقه‌مند به فیلم‌برداری هستید خوب است بدانید این دوربین توانایی ضبط فیلم باکیفیت Full HD داراست. برای سلفی گرفتن یک دوربین ۲ مگا پیکسلی در انتظار شماست که به همراه یک فلش تکی در جلوی گوشی کمک شایانی به شما می‌کند. رابط کاربری دوربین چه ازلحاظ ظاهری و چه ازلحاظ امکانات شباهت زیادی به دیگر رقبا دارد و حرف زیادی برای گفتن ندارد البته این به آن معنی نیست که ایسر حریف ضعیفی به میدان مسابقه فرستاده است!


 باطری

IMG_3368

این گوشی مقرون‌به‌صرفه با باطری غیرقابل تعویض ۳۵۰۰  میلی‌آمپری عرضه می‌شود که توانایی شارژ نگه‌داشتن برای ۲ روز کامل را دارد و در استفاده روزمره نیمه سنگین ما به‌خوبی ۱٫۵ روز بدون نیاز به شارژ کردن دوام آورد؛ در ضمن باتری این گوشی در طی ۳:۴۵ دقیقه شارژ می‌شود که جای تعریفی برای ما باقی نمی‌گزارد.


 جمع‌بندی

IMG_3361

Acer Liquid E700 میان رده خوب به‌حساب می‌آید که اگر در هنگام خرید نگاهی به بقیه هم سطح‌هایش بی اندازید ممکن است کمی از آن دلسرد شوید اما بهتر است از مزایای این گوشی مانند وزن کم، صفحه‌نمایش قابل‌قبول و سخت‌افزار قوی به‌راحتی نگذریم. هم‌اکنون می‌توانید این گوشی را با قیمت ۵۸۶ با تضمین (گارانتی) سامتل تهیه کنید. نظرات خود را درباره این میان رده آشنا با ما در میان بگزارید.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
soooooorena

تشکر از بررسی این گوشی.

محمد شنبدی

به نظر من بهترین میان رده ها، سری honor هواوی ه :rose:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....