مدیران خلاق خوب و موفق بهترین انتصاب ها را در تیم خلاق خود انجام می دهند اما در عین حال شوق و توانایی مدیریت مستقل امور مختلف نیز در آن ها موج می زند.
تغییر رویکرد به عنوان یک مدیر خلاق همیشه چندان کار ساده ای نیز نیست. شما چند نفر را می شناسید که بتوانند به طور همزمان نقش یک نویسنده، مدیر هنری و مدیر خلاق دون پایه را ایفا کنند؟ آن ها انسان هایی مردد هستند، بازخوردشان چندان روشن نیست یا از همه بدتر نمی توانند همه وقت خود را صرف کارشان کنند.
در زیر به توصیه های چند مدیر خلاقیت موفق اشاره می کنیم:
مردم نیاز دارند تا از قابلیت ها و انتظارات یک مجموعه اطلاع یابند این انتظارات باید در سطح بالا و روشن باشند، به خصوص در صورتی که در صدد اعمال یک سری تغییرات و بهبود مسیر پیشرفت امور باشید.
شما یک مدیر جدید هستید و افراد خلاق قبل از شما در شرکتتان به کار مشغول بوده اند. آن ها با انتصاب شما نگران بروز اتفاقات جدید هستند. آن ها علاقه به شناخت همه جانبه شما دارند.
شما می خواهید از احساس کارمندان درباره خروجی خود باخبر شوید و آن ها نیز می خواهند از تمایلتان به شنیدن پیشنهاداتشان اطلاع یابند. آن ها قدر توجهتان را می دانند و شما نیز به سرعت از همکاری آن ها با خود در زمینه به اشتراک گذاری همان استانداردها آگاه می شوید.
به همه افراد اجازه دهید تا در هر سطحی که هستند، افکار خود را درباره کار بیان کنند. در نهایت این شما هستید که باید تصمیم آخر را بگیرید اما اگر کارمندان احساس کنند که می توانند با شما صادق باشند، شما نیز فرهنگ بهتری را به وجود خواهید آورد.
ما همه تا به حال این حرف ها را شنیده ایم که برخی افراد از ناکارآمد بودن چیزی گلایه می کنند. هر مدیر خلاقی می تواند این حرف را بزند اما مسلما کاری بی معنی است. یک مدیر خلاق خوب و موفق واکنش مفیدی را از خود نشان می دهد. اگر ایده ای به کارتان نمی آید، آیا ریشه یک طرح خوب را می توان پیدا کرد؟ چناچه وجود دارد، آن را کشف کنید. در غیر این صورت زوایا و مسیرهای حرکت اعضای تیم خود را به آن ها پیشنهاد دهید. واداشتن کارمندان به حدس زدن ایده هایتان، بدترین کاری است که شما به عنوان یک مدیر خلاقیت همیشه می توانید آن را انجام دهید.
با انجام همه امور، رقابت با اعضای تیمتان را به خطر بیندازید. از طرف دیگر، در صورت اثبات توانایی خود در مسیر اثبات ایده هایتان، آن ها نیز به افکار شما احترام خواهند گذاشت. کلید موفقیت بهترین انتصاب ها و سپس انجام بهترین عملکرد با استفاده از نیروهایی است که برای خود نگه داشته اید.
با وجود رعایت همه نکات فوق، هنوز هم افرادی وجود دارند که به افزایش اعتبار یا شهرت سازمان یا آژانستان کمکی نمی کنند. آن ها را اخراج کنید.
برخی مدیران خلاقیت با این موضوع مشکل دارند اما شما با جذب یک سری افراد با استعداد و کاری که آن ها را تشویق به انجامش می کنید، ارزیابی می شوید. آن ها شاید حتی به شما درس نیز بدهند.
لازم نیست که شما حتما تا دقیقه آخر برای بهره برداری بهینه از روز خود تلاش کنید اما به خصوص در این مورد مطمئن شوید که به اندازی لازم و کافی برای حل یک مشکل سرمایه گذاری کرده اید. چنانچه شرایط ایجاب می کند، از هر گونه تلاشی چشم پوشی نکنید.
در صورت تایید یک کار، پشت آن بایستید. چنانچه رد شد، انتقاد ها را قبول کنید. کسب یک موفقیت عظیم، به دست اندرکاران و افراد پشت پرده اعتبار می دهد.
انجام یک کار به طور نصفه نیمه به معنای اتلاف وقت است. در این صورت بهتر است از انجام آن انصراف دهید.
انتصاب های متعدد روحیه پرسنل شرکت را تضعیف می کنند. هیچ کس وظیفه انجام هیچ کاری را بر عهده نمی گیرد و افراد نیز خود را مسئول حل مشکلات نمی دانند اما وجود اندکی رقابت خوب است. رقابت های دوستانه که در آن ها افراد یا تیم ها، همکاران خود را مشغول فعالیت می بینند، باعث طرح ایده های بهتر نیز می شود.
به نیرو های خلاق خود فرصت بدهید. با تعیین اهداف و استاندارد ها، آن ها از مسئولیت های خود آگاه می شوند. چنانچه در دسترس باشید، آن ها در صورت نیاز شما را پیدا خواهند کرد. در عین حال تلاش کنید تا آن ها همیشه پاسخگو باشند.
با توجه به نقاط قوت و قابلیت های هر فرد، شغل او را تعریف کنید. همه افراد خلاق از قدرت تفکر و ایده پردازی به روش های مختلف برخوردار هستند. با اطلاع از روند فعالیت تیم های خود و انتصاب های شایسته، استفاده از استعداد ها در مسیر درست را یاد بگیرید.
ارائه brief ها با تاخیر فراوان، همه چیز را در لحظه آخر تغییر می دهد. ممکن است ناگهان به این نتیجه برسید که چند کار دیگر یا مرور مدون امور را از یاد برده اید. با قدری برنامه ریزی همه این اشتباهات کاملا اجتناب پذیر است.
فردی واقعا با کفایت برای رسیدگی به تکالیف سازمان، برنامه ریزی و انتصاب اعضای تیم استخدام و حفظ کنید. شما مسلما نمی خواهید تا کارتان بیش از حد اداری شود. شما باید همچنان بر روی کار، ایده ها و اجرایشان تمرکز کنید.
حداقل گاهی اوقات فرستادن کارمندان به تعطیلات ضمن دادن انرژی تازه به آن ها، در زمینه کشف منابع جدید و الهام بخش، به شکلی خودکار، افراد را خلاق تر و پر بار تر خواهد کرد.
افراد خلاق برخی اوقات می توانند حساس و شکننده باشند. با این موضوع کنار بیایید. همه ما ترکیبی از تردید و پهلوانانی دروغین هستیم. بنابراین با ملایمت و مهربانی رفتار کنید. از وقت خود به دیگران ببخشید و در مواقع مناسب به تقدیر از کارمندانتان بپردازید.
[button url=”http://www.bartarinha.ir/fa/news/212816/18-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82-%D9%87%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF” postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]bartarinha[/button]
مشتری مداری کجا هست ؟
عزیز این مطلب برای مدیریت داخلی هست نه فروش این دو در مدیریت ۲ مبحث کاملا جدا هستن
ممنون ترنجی لطفا از این نوع مطالب بیشتر بذارید. :rose: