
اپل یک بار دیگر نشان داد که قدرت برندش میتواند هر محصولی را به موفقیت برساند. اکسسوری جدید این شرکت با نام «آیفون پاکت» (iPhone Pocket) که با همکاری خانه طراحی ژاپنی ISSEY MIYAKE تولید شده، تنها ساعاتی پس از عرضه در فروشگاههای آنلاین و فیزیکی اپل در ایالات متحده، به طور کامل فروخته شد. این محصول که با قیمتهای ۱۴۹ و ۲۲۹ دلار عرضه شده، به نظر میرسد یک برنده دیگر برای اپل باشد.
اپل این محصول را اینگونه توصیف میکند:
«آیفون پاکت با ساختار توری آجدار و با کیفیتی مشابه پلیسههای اصیل ISSEY MIYAKE، روشی زیبا برای پوشیدن و حمل آیفون است. هنگامی که کشیده میشود، بافت باز آن به طور نامحسوسی محتویات داخل را آشکار کرده و به شما اجازه میدهد نگاهی به نمایشگر آیفون خود بیندازید. این محصول که از ایده خلق یک جیب اضافه، همراه با کارایی و سرگرمی متولد شده، در دو طول بند کوتاه و بلند برای سبکهای مختلف استفاده — در دست گرفتن، بستن به کیف، یا پوشیدن روی بدن — موجود است.»
«آیفون پاکت حاصل همکاری اپل و ISSEY MIYAKE است. این محصول بر اساس احترام متقابل و رویکرد مشترک به طراحی، از مفهوم “یک تکه پارچه” الهام گرفته و دارای ساختار بافتنی سهبعدی منحصربهفردی است که برای در برگرفتن کامل آیفون و در عین حال باز شدن برای جای دادن وسایل روزمره شما طراحی شده است.» – اپل
این اکسسوری از ترکیب سه ماده نایلون (۱۴%)، پلیاستر (۸۵%) و پلیاورتان (۱%) ساخته شده و در دو مدل بر اساس طول بند عرضه میشود:
با توجه به قیمت بالا و طراحی خاص این محصول که برخی آن را به «یک جوراب و یک جفت قیچی» تشبیه کرده بودند، موفقیت آن در فروش برای عدهای غیرمنتظره بود. اما اپل، همانطور که انتظار میرفت، توانست تقاضای عظیمی برای این محصول ایجاد کند. حال سوال اصلی این است: با توجه به اینکه اپل اعلام کرده آیفون پاکت یک محصول نسخه محدود (Limited-Edition) است، آیا قصد دارد موجودی آن را تمدید کند یا این یک عرضه یکباره بوده است؟ به نظر بعید میرسد که اپل فروش محصولی را که در روز اول عرضه کاملاً فروخته میشود، متوقف کند.
نظر شما چیست؟ آیا این موفقیت خیرهکننده نشاندهنده قدرت بیبدیل برند اپل است یا طراحی این محصول واقعاً جذابیت خاصی دارد؟ آیا شما حاضر به پرداخت چنین هزینهای برای یک اکسسوری مانند آیفون پاکت هستید؟ دیدگاههای خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.