آیا آیفون تاشو یک افسانه است یا اپل بالاخره آماده عرضه گوشی هوشمندی میشود که سالهاست طرفدارانش منتظر آن هستند؟ در اقدامی، به نظر میرسد که سامسونگ وجود آیفون تاشو را تأیید کرده است. اظهارات اخیر یکی از مدیران ارشد بخش نمایشگر سامسونگ، قویترین سرنخی است که تا به امروز از برنامه اپل برای ورود به بازار دستگاههای تاشو در سال آینده میلادی به دست آمده است.
🔹تأیید غیرمستقیم: رئیس بخش نمایشگر سامسونگ به طور تلویحی تأیید کرده که این شرکت در حال تولید پنلهای OLED برای یک مشتری آمریکای شمالی (به احتمال قریب به یقین اپل) برای یک گوشی تاشو است.
🔹زمان عرضه: این خبر، شایعات قبلی مبنی بر عرضه آیفون تاشو اپل در سال ۲۰۲۶ همزمان با سری آیفون ۱۸ را به شدت تقویت میکند.
🔹استراتژی بازاریابی: برخلاف سامسونگ، اپل احتمالاً گوشی تاشوی خود را به عنوان بالاترین مدل در سری آیفون ۱۸ (بالاتر از پرو مکس) و نه یک دسته محصول جداگانه، بازاریابی خواهد کرد.
🔹یک مصالحه بزرگ: گزارشها حاکی از آن است که اپل از هدف اولیه خود برای ساخت یک گوشی با چینخوردگی نمایشگر (Display Crease) کاملاً نامرئی، حداقل برای نسل اول، عقبنشینی کرده است.
لی چئونگ، رئیس بخش نمایشگر سامسونگ، چند روز پیش در دیدار با خبرنگاران، به طور ناخواسته اعلام کرد که شرکتش در حال تولید پنلهای OLED برای یک «مشتری آمریکای شمالی» است. با توجه به اینکه اپل بزرگترین مشتری این بخش سامسونگ در آمریکای شمالی است، تقریباً قطعی است که این پنلها برای آیفون تاشوی سال آینده ساخته میشوند.
این اظهارات به تمام تردیدها در مورد اینکه آیا اپل واقعاً قصد عرضه آیفون تاشو در سال ۲۰۲۶ را دارد یا خیر، پایان میدهد. اگرچه گزارشهای زیادی پیش از این به این موضوع اشاره کرده بودند، اما این قویترین مدرکی است که تا به امروز منتشر شده است.
بر اساس شایعات متعدد، اپل یک تاکتیک بازاریابی جدید برای گوشی تاشوی خود در نظر گرفته است. این دستگاه به عنوان بالاترین و لوکسترین مدل برای خرید، حتی بالاتر از آیفون ۱۸ پرو مکس، معرفی خواهد شد. اگر این موضوع صحت داشته باشد، آیفون تاشو به عنوان عضوی از خانواده اصلی آیفون و نه یک دسته محصول جداگانه (مانند سری Galaxy Z سامسونگ) تلقی خواهد شد.
این رویکرد کاملاً برعکس استراتژی سامسونگ است که سری گلکسی Z Fold خود را ماهها پس از سری گلکسی S عرضه میکند.
اپل به این دلیل ورود به بازار تاشوها را به تأخیر انداخت که میخواست یک دستگاه بینقص بسازد: گوشی هوشمندی که چینخوردگی نمایشگر آن کاملاً نامرئی باشد. این وسواس برای رسیدن به کمال، دلیل اصلی سالها تحقیق و توسعه این شرکت بوده است.
با این حال، اگر گزارشهای منتشر شده از زنجیره تأمین صحت داشته باشند، به نظر میرسد اپل مجبور شده است فعلاً از این جاهطلبی خود دست بکشد و نسل اول آیفون تاشو را با وجود چینخوردگی جزئی در نمایشگر عرضه کند. با این وجود، انتظار میرود اپل از فناوریهای پیشرفتهای برای به حداقل رساندن این خط تا استفاده کند.
اظهارات مدیرعامل بخش نمایشگر سامسونگ، تقریباً تمام تردیدها را در مورد عرضه آیفون تاشو اپل در سال ۲۰۲۶ از بین میبرد. با اینکه به نظر میرسد اپل برای ورود به این بازار، مجبور به پذیرش برخی مصالحهها مانند وجود چینخوردگی در نمایشگر شده، اما استراتژی بازاریابی منحصربهفرد این شرکت میتواند قواعد بازی را تغییر دهد. اکنون رقابت اصلی در بازار تاشوها از سال آینده میلادی بسیار داغتر خواهد شد و باید دید که آیا ورود دیرهنگام اپل میتواند رهبری سامسونگ در این حوزه را به چالش بکشد یا خیر.
آیفون ۱۸ پرو و آیفون تاشو به لطف مودم C2 اینترنت موبایل سریعتری خواهند داشت
نظر شما چیست؟