حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید انبوه دوربین زوم پیوسته سامسونگ در گزارش دیگری تأیید شد؛ اما نه برای گوشی‌های گلکسی!

نوشته

6 ساعت قبل | بدون دیدگاه | دوربین، سامسونگ

گزارش شده است که سامسونگ تولید انبوه یک دوربین جدید با زوم پیوسته (Continuous Zoom) را برای گوشی‌های هوشمند آغاز کرده است. این فناوری که زوم اپتیکال را در یک محدوده وسیع‌تر ارائه می‌دهد، درحال‌حاضر برای تولیدکنندگان گوشی‌های موبایل چینی آماده می‌شود و احتمالاً به این زودی‌ها آن را در دستگاه‌های گلکسی خود سامسونگ نخواهیم دید.

خلاصه و نکات کلیدی

  • 🔹 سامسونگ تولید انبوه یک فناوری دوربین جدید با زوم پیوسته اپتیکال را آغاز کرده است.
  • 🔹 این فناوری ابتدا در گوشی‌های رده‌بالای برندهای چینی مورداستفاده قرار خواهد گرفت.
  • 🔹 انتظار نمی‌رود این دوربین پیشرفته به این زودی‌ها در گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ به‌کار رود.
  • 🔹 این استراتژی به سامسونگ اجازه می‌دهد تا از فروش قطعات سود ببرد و فناوری‌های جدید را در بازار آزمایش کند.

دوربین زوم پیوسته سامسونگ به این زودی‌ها به گوشی‌های گلکسی نمی‌آید

شاید شما هم سال‌هاست که منتظر بهبودهای بزرگ در دوربین گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی هستید. بااین‌حال، شایعات اخیر نشان می‌دهند که سری گلکسی S26 هیچ تغییر قابل‌توجهی در این زمینه به‌همراه نخواهد داشت. و برای نمک پاشیدن بر این زخم، سامسونگ تولید انبوه یک فناوری دوربین جدید و چشمگیر با زوم پیوسته را آغاز کرده که متأسفانه، به این زودی‌ها شاهد آن در گوشی‌های گلکسی نخواهیم بود.

به‌گفته افشاگر معروف، Digital Chat Station، شما می‌توانید انتظار داشته باشید که فناوری دوربین زوم پیوسته سامسونگ را در نسل بعدی گوشی‌های هوشمند رده‌بالای چینی ببینید. این فناوری به‌احتمال‌زیاد در ترکیب دوربین دستگاه‌های «اولترای» آینده به‌کار خواهد رفت، اما به‌طور کنایه‌آمیزی، نه در اولتراهای خود سامسونگ.

دوربین زوم پیوسته سامسونگ

دوربین زوم پیوسته سامسونگ

زوم پیوسته اپتیکال چگونه کار می‌کند و چه تفاوتی با زوم فعلی دارد؟

این دوربین جدید یک گام بزرگ روبه‌جلو نسبت به چیزی است که به آن عادت کرده‌ایم. اکثر دوربین‌های فعلی گوشی‌ها، حتی در دستگاه‌های رده‌بالا، از زوم اپتیکال ثابت استفاده می‌کنند. این به‌معنای آن است که شما در بزرگ‌نمایی‌های مشخصی مانند 3x یا 5x یک عکس واضح دریافت می‌کنید، اما هر سطح بزرگ‌نمایی در این بین، با برش‌های دیجیتالی انجام می‌شود که می‌تواند منجر به عکس‌های تار و با کیفیت پایین‌تر شود.

لنز زوم پیوسته متفاوت است. این لنز مانند یک دوربین حرفه‌ای عمل می‌کند و با حرکت دادن اجزای داخلی، کیفیت اپتیکال شفاف و واضح را در سراسر محدوده بزرگ‌نمایی حفظ می‌کند.

استراتژی سامسونگ در قبال فناوری‌های جدید چیست؟

این اولین بار نیست که سامسونگ جدیدترین فناوری‌های خود را به جای پیاده‌سازی اولیه در دستگاه‌های خود، به برندهای رقیب عرضه می‌کند. این رویه حتی به سنسورهای دوربین نیز محدود نمی‌شود. برای مثال، در گذشته نزدیک دیده‌ایم که این شرکت فناوری‌های جدید نمایشگر را پیش از دستگاه‌های گلکسی خود، در اختیار شرکت‌هایی مانند اپل و گوگل قرار داده است.

استراتژی سامسونگ به نظر می‌رسد دو هدف اصلی را دنبال می‌کند:

  1. سودآوری: سامسونگ به‌عنوان یک شرکت غول‌پیکر با بخش‌های متعدد، با فروش پیشرفته‌ترین فناوری‌های خود به برندهای شخص ثالث، سود قابل‌توجهی کسب می‌کند.
  2. میدان آزمایش: این غول کره‌ای می‌تواند از این برندهای شخص ثالث به‌عنوان یک «میدان آزمایش» استفاده کند تا مشخص شود آیا فناوری‌های جدیدش به اندازه کافی بالغ شده‌اند که پیاده‌سازی انبوه آن‌ها به‌دلیل مشکلات احتمالی آینده، نتیجه معکوس ندهد.

به‌هرحال، بیایید امیدوار باشیم که فناوری دوربین زوم پیوسته سامسونگ را هر چه زودتر در گوشی‌های گلکسی ببینیم.

نظر شما درباره این استراتژی سامسونگ چیست؟ آیا فروش جدیدترین فناوری‌ها به رقبا را یک حرکت تجاری هوشمندانه می‌دانید یا به ضرر کاربران وفادار گلکسی است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی