تلویزیون بخش جدایی ناپذیر از خانههای ماست. هر چند شاید مثل موبایل در بازههای زمانی کوتاه آن را تعویض نکنیم اما فناوریهای جدید میتوانند به وسوسه ما برای خرید یک نمایشگر بزرگ جدید یا همان تلویزیون، ترغیبمان کنند. اما در حال حاضر چه برندهایی پرفروشترینهای بازار هستند؟ برای پاسخ به این پرسش باید بگویم که به تازگی در گزارشی از موسسه TrendForce پرفروشترین برندهای تلویزیون نیمه اول سال ۲۰۲۵ در بازار جهانی مشخص شدند.
جدیدترین گزارش آماری TrendForce نشان میدهد که فروش جهانی تلویزیون در این دوره به ۹۲.۵ میلیون دستگاه رسیده که ۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. عواملی که این عملکرد را هدایت میکنند شامل عدم قطعیتهای مداوم تعرفهها و برنامههای یارانه تعویض کالا در چین است.
برندهای چینی، به ویژه TCL و هایسنس، در حال تسریع گسترش جهانی خود هستند. این در حالی است که فروش سامسونگ ثابت مانده و الجی با کاهش روبرو شده است. پنج برند برتر مجموعاً ۶۵.۶ درصد از کل سهم بازار را به خود اختصاص دادهاند.
رتبه | برند | فروش H1 2025 (میلیون دستگاه) | رشد سالانه |
---|---|---|---|
۱ | سامسونگ | ۱۶.۵۵ | ۰.۰٪ |
۲ | TCL | ۱۴.۰۸ | +۱۲.۵٪ |
۳ | هایسنس | ۱۳.۸۲ | +۷.۳٪ |
۴ | الجی | ۱۰.۸۸ | -۱.۱٪ |
۵ | شیائومی | ۵.۴۰ | +۱.۵٪ |
منبع: TrendForce, Aug. 2025
فناوری Mini LED به سرعت در حال جلب توجه است. TrendForce پیشبینی میکند که فروش این نوع تلویزیونها با جهش ۶۷ درصدی نسبت به سال گذشته، در سال ۲۰۲۵ به نزدیک ۱۳ میلیون دستگاه برسد. TCL، هایسنس و شیائومی در خط مقدم این انتقال قرار دارند. انتظار میرود این سه برند مجموعاً ۶۲ درصد از بازار Mini LED را در اختیار بگیرند.
چالشهای کلیدی برای باقیمانده سال ۲۰۲۵ باقی است. هزینههای بالای پنل، مقیاس کمپینهای تبلیغاتی را محدود میکند، در حالی که تغییر تعرفهها همچنان بر احساسات مصرفکنندگان تأثیر میگذارد. در نتیجه، TrendForce پیشبینی فروش خود را برای کل سال ۲۰۲۵ به ۱۹۵ میلیون دستگاه کاهش داده است که نشاندهنده یک کاهش سالانه جزئی ۱.۱ درصدی است.
نظر شما درباره عملکرد برندهای مختلف تلویزیون در بازار جهانی چیست؟ تلویزیون منزل شما چه برندی است؟