حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ بزرگترین برند تبلت اندرویدی در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۵ شد (گزارش IDC)

نوشته

1 روز قبل | بدون دیدگاه | تبلت، عملکرد تجاری شرکت ها

حتما می‌دانید که سامسونگ یکی از برندهای فعال در زمینه تولید تبلت‌های اندرویدی است. جدیدترین تحلیل بازار نشان می‌دهد که این شرکت بزرگترین برند تولیدکننده تبلت اندرویدی در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۵ بوده است. این گزارش همچنان به صدرنشینی بی‌چون‌وچرای اپل بر بازار تبلت‌ها اشاره دارد. همچنین رقابت برای رتبه‌های سوم تا پنجم بسیار مویی و نزدیک است.

خلاصه و نکات کلیدی

  • 🔴 بر اساس گزارش جدید شرکت تحقیقاتی IDC، سامسونگ با فروش ۷.۲ میلیون دستگاه در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۵، جایگاه خود را به عنوان بزرگترین برند تبلت اندرویدی در جهان تثبیت کرده است.
  • 🔴 در رده‌بندی کلی، اپل با فروش ۱۲.۷ میلیون آیپد و کسب ۳۳.۱ درصد از سهم بازار، همچنان در رتبه اول قرار دارد.
  • 🔴 بازار جهانی تبلت در این دوره با رشد قابل توجه ۱۳.۱ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده است.
  • 🔴 رشد سامسونگ ناشی از پروژه‌ها در آمریکای لاتین و عرضه تهاجمی در خاورمیانه و اروپا بوده است.
  • 🔴 انتظار می‌رود سامسونگ در ماه آینده از سری جدید تبلت‌های پرچمدار خود، گلکسی تب S11، رونمایی کند.
تصویر جدول گزارش موسسه IDC از بازار جهانی تبلت ها - سه ماهه دوم سال ۲۰۲۵

تصویر جدول گزارش موسسه IDC از بازار جهانی تبلت ها – سه ماهه دوم سال ۲۰۲۵

جدول کامل سهم بازار جهانی تبلت (Q2 2025)

شرکت بین‌المللی داده (IDC) تحلیلی از فروش جهانی تبلت در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۵ منتشر کرده است. بر اساس آن، سامسونگ با فروش ۷.۲ میلیون تبلت، ۱۸.۷ درصد از سهم بازار را به دست آورده و جایگاه دوم را در نمودار به خود اختصاص داده است.

رتبهشرکتفروش Q2 2025 (میلیون)سهم بازار Q2 2025رشد سالانه
۱اپل۱۲.۷۳۳.۱٪+۲.۴٪
۲سامسونگ۷.۲۱۸.۷٪+۴.۲٪
۳لنوو۳.۱۸.۲٪+۲۵.۰٪
۴آمازون۳.۱۸.۰٪+۲۰۵.۰٪
۵شیائومی۲.۸۷.۴٪+۴۲.۰٪

منبع: IDC Worldwide Quarterly Personal Computing Device Tracker, August 7, 2025

تحلیل عملکرد برندهای مختلف

در جایگاه اول، اپل قرار دارد. این غول فناوری مستقر در کوپرتینو ۱۲.۷ میلیون واحد iPad فروخته که به آن ۳۳ درصد از سهم بازار را داده است. این عملکرد کاملا جذاب و تحسین‌برانگیز محسوب می‌شود، به خصوص که رتبه دوم حدود ۵.۵ میلیون دستگاه فروش کمتری نسبت به آن داشته است.

سامسونگ در سه‌ماهه دوم سال گذشته (Q2 2024) حدود ۶.۹ میلیون تبلت Galaxy Tab فروخته بود و ۲۰.۳ درصد از سهم بازار را در اختیار داشت. این بدان معناست که غول فناوری کره جنوبی در سه‌ماهه اخیر ۰.۳ میلیون تبلت بیشتر فروخته است. با این حال، سهم بازار آن در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۵ کمتر بوده است زیرا کل بازار با رشد ۱۳.۱ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده و این رشد توسط همه برندها جذب شده است.

موسسه IDC می‌گوید:

سامسونگ به تثبیت جایگاه دوم خود در بین پنج شرکت برتر ادامه داد و با فروش ۷.۲ میلیون دستگاه، ۴.۲ درصد رشد سالانه را تجربه کرد. در کنار پروژه‌ها در آمریکای لاتین که به این حجم افزود، سامسونگ به طور تهاجمی فروش را در خاورمیانه و اروپا افزایش داده است تا با سایر فروشندگان برتر رقابت کند.

شیائومی با فروش ۲.۸ میلیون دستگاه به رتبه پنجم رسیده و رشد بسیار جذاب ۴۲ درصدی را داشته است. البته سلطان رشد جذاب آمازون است که در رتبه چهارم قرار دارد اما با رشد ۲۰۵ درصدی بدون شک فصل جذابی را ثبت می‌کند. در نهایت این لنوو است که رتبه سوم را با عدد فروش مشابه آمازون کسب می‌کند.

نظر شما درباره وضعیت بازار تبلت‌های جهانی چیست؟ شما اگر بخواهید تبلت بخرید، به تبلت اندرویدی فکر می‌کنید یا آیپدهای اپل؟ یا حتی شاید ویندوزی؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
آینده روشن با انتخاب بهتر ✨ در ترنجی سعی دارم تا بهترین محتوا رو برای انتخاب صحیح‌ت ارائه کنم، ممنون از همراهی‌ت 🙌🏼❤️