بهدنبال اعلام گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۵ سامسونگ، این شرکت جلسهای تحلیلی با سرمایهگذاران برگزار کرد. درجریان این جلسه، سامسونگ اعلام کرد که درآمد خالص آن در این دوره ۲۱.۷ درصد افزایش یافته و به ۵.۷۵ میلیارد دلار رسیده است. این رشد مدیون فروش قوی سری گلکسی S25 و محصولات باارزش دیگر بوده است. این شرکت همچنین اطلاعاتی درباره خطوط تولید آینده خود ارائه داد. مهمترین اعلامیههای سامسونگ شامل برنامهای برای عرضه گلکسی تب اس 11 کاملاً جدید با تمرکز بر هوش مصنوعی و همچنین ساعت هوشمند گلکسی واچ با طراحی نوآورانه تا انتهای سال است.
سامسونگ هر ساله سری جدید تبلتهای پرچمدار خود از خانواده Galaxy Tab S را معرفی میکند. بنابراین، عرضه یک نسل جدید در سال ۲۰۲۵ دور از ذهن نیست. بااینحال، نکته جدید این است که سامسونگ قصد دارد تمام تبلتهای ردهبالای خود را در آیندهای نزدیک تحت تأثیر «Galaxy AI» قرار دهد.
این رویکرد بازتابی از استراتژی کلی سامسونگ است که در سالهای اخیر در گوشیهای هوشمند خود با استفاده از هوش مصنوعی، تجربه کاربری را بهبود بخشیده است. بنابراین انتظار میرود تبلت جدید نیز از ویژگیهایی مانند ترجمه لحظهای، دستیار هوشمند داخلی و عملکردهای چندبرنامهای بهرهمند شود.
در مورد ساعت هوشمند، سامسونگ اشاره کرده که یک «Galaxy Watch با طراحی نوآورانه و ویژگیهای سلامتی گسترشیافته» در دست توسعه است. این شرکت همچنین اعلام کرده که در آینده نزدیک، تمرکز خود را روی انطباق هوش مصنوعی و سلامت در دستگاههای پوشیدنی تقویت خواهد کرد.
پیش از این اعلامیه، شایعاتی درباره وجود ساعتهای Galaxy Watch 8 و Galaxy Watch 8 Classic در خط تولید سامسونگ منتشر شده بود. بااینحال، دقیقاً مشخص نیست که «طراحی نوآورانه» اشاره شده در این کنفرانس چه تغییراتی را دربرمیگیرد، اما اهمیت این موضوع بهحدی است که سامسونگ آن را در جلسه تحلیلی اعلام کرده است.
همچنین، سامسونگ درباره استراتژی خود در بخش گوشیهای هوشمند در آینده نیز گفتوگو کرد. این شرکت اعلام کرد که بهدنبال حفظ الگوی متمرکز بر گوشیهای بالارده است و با عرضه گلکسی S25 Edge این رویکرد را تقویت خواهد کرد. درکنار این موضوع، سامسونگ قصد دارد ویژگی Awesome Intelligence را در سری A گسترش دهد تا کاربران در دستگاههای میانرده نیز از تجربیات غنیتری بهرهمند شوند.
علاوهبر این، سامسونگ بهدنبال ورود به ردههای جدید محصولات مانند هدست XR است تا فرصتهای رشد بیشتری را در آینده فراهم کند. این تصمیم نشان از آمادگی سامسونگ برای کسب سهمی از بازارهای نوظهور است.
سخن پایانی
با توجه به اینکه سامسونگ در سال جاری شاهد رشد چشمگیری در سود خالص خود بوده است، بهنظر میرسد استراتژی تمرکز بر محصولات پر ارزش و هوشمند بهخوبی درحال پاسخگویی به نیازهای بازار است. با توجه به برنامههای اعلامشده، عرضه تبلت Galaxy Tab S11 با قابلیتهای هوش مصنوعی و ساعت هوشمند جدید با طراحی متفاوت میتواند نقاط قوت عمدهای برای سامسونگ در نیمه دوم ۲۰۲۵ باشد.
نظر شما درباره استراتژی آینده سامسونگ برای محصولات جدید این برند چیست؟