حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فناوری جدید باتری در سری آیفون ۱۷ اپل استفاده خواهد شد؟

نوشته

1 روز قبل | یک دیدگاه | اپل، شایعات

باتری یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های هر دستگاه الکترونیکی است که به صورت قابل حمل طراحی می‌شود. فناوری‌های مختلفی در این بخش استفاده می‌شود که برخی از آن‌ها حتی شاید به چیزی فکر می‌کنید ارتباطی نداشته باشد. برای مثال ما بیشتر انتظار داریم که عمر باتری دستگاه بهتر شود یا سریع‌تر بتوان آن را شارژ کرد ولی این بار درباره چیز دیگری صحبت می‌کنیم. به تازگی گزارش شده که فناوری جدید باتری در سری آیفون ۱۷ اپل استفاده خواهد شد، اما این چه فناوری‌ای است؟

استفاده از فناوری جدید باتری در سری آیفون ۱۷ اپل

بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، چسب باتری جدیدی که اپل امسال روی آیفون 16 و آیفون 16 پلاس عرضه کرد، سال آینده در هر چهار مدل آیفون 17 استفاده خواهد شد.

با این چسب جدید اپل می تواند از فناوری “لایه برداری چسب القا شده با جریان الکتریکی” استفاده کند. این فناوری به باتری اجازه می دهد تا با عبور جریان الکتریکی از طریق چسب، به راحتی از دستگاه جدا شود. جریان الکتریکی قدرت چسب را کاهش می دهد و سپس تعمیرکار قادر خواهد بود باتری را راحت‌تر از دستگاه جدا کند.

تعویض باتری آیفون 16 اپل آسان‌تر از مدل‌های قبلی است

البته پس از اعمال جریان و برداشتن باتری، یک لایه چسب تازه باید اعمال شود تا باتری جدید بتواند در جای خود ثابت شود. فناوری جدید جایگزین استفاده از تفنگ‌های حرارتی، قلاب‌ها و زور فیزیکی برای خارج کردن باتری آیفون‌ها خواهد شد.

مزیت استفاده از چسب جدید روی مدل‌های آیفون غیرپرو امسال این است که به اپل فرصت می‌دهد تا قبل از استفاده از هر چهار مدل آیفون 17 در سال آینده، از کارمندان بخش تعمیرات خود بازخورد این تغییر را دریافت کند.

جالب است که این فناوری جدید اولین آزمایش واقعی خود را بر روی مدل‌های غیر پرو آیفون انجام می‌دهد، در حالی که این گوشی‌ها معمولاً اولین محصولات در ارائه ویژگی‌های جدیدی مانند دوربین‌های بهبودیافته، جزیره پویا و … نیستند. حتی با وجود استفاده از نمایشگر ۱۲۰ هرتز در آیفون‌های سال ۲۰۲۱ به این سو (آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس) اما مدل های پایه هنوز نمایشگر ۶۰ هرتز را ارائه می‌کنند.

از سری iPhone 17 اپل چه چیزهای دیگری می‌دانیم؟

در این خانواده آیفون 17 ایر (یا آیفون ۱۷ اسلیم) با طراحی باریک می‌تواند جایگزین مدل آیفون 17 پلاس شود. استفاده از فناوری جدید باتری احتمالا به این طراحی باریک‌تر کمک خواهد کرد.

اگرچه به نظر نمی‌رسد که مشخصات سخت افزاری آیفون 17 ایر چیز خاصی باشد، اما انتظار می‌رود که قیمت این دستگاه حتی بالاتر از آیفون 17 پرو مکس در نظر گرفته شود که تصمیم عجیبی است!

احتمالا قیمت آیفون ۱۷ پرو مکس از ۱۲۰۰ دلار شروع شود در حالی که آیفون ۱۷ ایر با ۱۰۰ دلار قیمت بیشتر روی ۱۳۰۰ دلار عرضه شود! باید دید که اپل چه پتانسیلی در این محصول دیده که می‌خواهد با وجود سخت افزار ضعیف‌تر، قیمت بالاتری برای آن اعلام کند.

شایعات احتمال استفاده از تراشه Apple A19 را در این محصول می‌دهند که طبیعتا از A19 Pro ضعیف‌تر است. همچنین در بخش دوربین بعید است که سخت افزار مدل‌های پرو را عرضه کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که سری آیفون ۱۷ محصولات جذابی برای شما خواهند بود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

خوش به حال تعمیرکارهای آیفون 17 و آیفون 16 و 16 پلاس پس

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)