حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جزئیات سری ویوو X200 به‌طور رسمی اعلام شد + مشخصات و نمونه عکس‌های دوربین

نوشته

22 ساعت قبل | یک دیدگاه | ویوو

مدیرکل استراتژی محصول برند ویوو، Jia Jingdong، امروز هیجان‌انگیزترین و گسترده‌ترین جزئیات گوشی‌های آینده سری Vivo X200 را به‌اشتراک گذاشت. این اطلاعات شامل تصاویر با کیفیت بالا از گوشی‌های Vivo X200 Pro و Vivo X200 Pro Mini و همچنین چندین نمونه عکس‌های دوربین است که قابلیت‌های گسترده عکسبرداری این مدل‌ها را به‌نمایش می‌گذارد.

جزئیات سری ویوو X200

جیا جینگ‌دانگ در اعلامیه‌ای بیان می‌کند: «یک سال پیش، برند آبی ما (Vivo) سری متمرکز بر عکاسی X100 را عرضه کرد. اکنون که به گذشته نگاه می‌کنیم، واقعاً یک دستگاه بی‌نقص را می‌بینیم. این یک نقطه‌عطف در سفر ویوو به‌سمت گوشی‌های هوشمند سطح بالا بود. در بازار اصلی گوشی‌های هوشمند رده‌بالا، به‌ویژه در محدوده قیمت 4 تا 6 هزار یوان، سری X100 جایگاه پیشرو خود را حفظ کرد. در کل بازار گوشی‌های هوشمند نیز، سری X100 شهرت ویوو را تقویت کرد. برای سه سال متوالی، ویوو عنوان پادشاه گوشی‌های هوشمند چین را به خود اختصاص داده است. سری X100 به ویوو کمک کرد تا در سه فصل اول سال 2024 جایگاه اول را در فروش گوشی‌های هوشمند چین به‌دست آورد.»

ویوو X200 پرو مینی

ویوو X200 پرو مینی

X100 در آستانه تکمیل چرخه عمر خود است و سؤال اینجاست که جانشین آن چگونه این جایگاه را یدک خواهد کشید. این انتظار همه کاربران از سری X200 است. سری X200 در لحظه «انقلاب دوم» گوشی‌های هوشمند وارد می‌شود (اولین انقلاب زمانی بود که آیفون استیو جابز جایگزین تلفن‌های همراه نوکیا شد). انقلاب دوم درحقیقت جایی است که گوشی‌های هوشمند درحال غرق شدن در موج هوش مصنوعی هستند. داده‌های چندوجهی در گوشی‌های هوشمند درحال ادغام، درک، پیش‌بینی و تعامل هوشمندانه هستند. قابلیت‌های ارتباطی این دستگاه‌ها نیز درحال تقویت است و نه‌تنها با رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها، هدفون‌ها، لوازم‌جانبی کوچک و دستگاه‌های XR، بلکه با ماهواره‌ها و ربات‌ها نیز ارتباط برقرار می‌کنند. انقلاب هوش مصنوعی گوشی‌های هوشمند را در سفری جدید قرار می‌دهد.

سری X200 باید پلی بین دوره‌ها برای ویوو باشد و دستاوردهای سری X100 را «تداوم و ارتقاء» بخشد. تدوام به‌معنای به ارث بردن و تقویت شهرت سری X100 در تصویربرداری است که پیشروی آن را حتی بیشتر می‌کند. ارتقا به‌معنای حرکت فراتر از تصویربرداری و تبدیل شدن از یک «Imaging Thanos» به یک نیروگاه چندوجهی است که در سناریوهای مختلف برتری دارد.

قابلیت‌های هیجان‌انگیز عکسبرداری با سری ویوو X200

تصویربرداری هنوز هم یک نقطه‌عطف برای سری X200 است. این گوشی‌ها همچنان به بهبود قابلیت‌های سوپر تله‌فوتوی 200 مگاپیکسلی Zeiss ادامه می‌دهند. فاصله‌های کانونی 35mm ،50mm ،85mm و 100mm، جلوه فشرده‌سازی خیره‌کننده‌ای را بین سوژه و پس‌زمینه ارائه می‌دهد. این جهش چالش ثبت سوژه‌های «دور، واضح و زیبا» را حل می‌کند. به‌علاوه، کل مجموعه X200 اکنون شامل قابلیت «ماکرو تله‌فوتو» نیز می‌شود که تعویض لنز را یکپارچه‌تر می‌کند. با تغییر فوری «سوپر تله‌فوتو» به «بزرگ‌نمایی نزدیک»، کاربران می‌توانند به عمق میدان منحصربه‌فرد و ترکیب‌بندی دقیق‌تری دست یابند.

سری X200 همچنین «حالت منظره» را به‌نمایش می‌گذارد. چه یک بیابان تنها، دره‌های شیب‌دار، شهرهای سایبری یا شهرهای کنار صخره‌ها، سری X200 می‌تواند اسرار آسمان و ماهیت مناظر را تنها با یک کلیک به تصویر بکشد. از نظر ویدیو، X100 Ultra پیش از این قابلیت فیلمبرداری سینماتیک را به‌نمایش گذاشته بود. این بار، سری X200 «فیلم‌های اسلوموشن سینمایی 4K با نرخ 120 فریم‌برثانیه، لاگ 10 بیتی با فاصله کانونی و ویدیوهای پرتره با نور پس‌زمینه 4K را معرفی می‌کند.» این به چه معناست؟ اسلوموشن 4K با 120 فریم‌برثانیه با وضوح فوق‌العاده بالا امکان ضبط حرکت با جزئیات فوق‌العاده را فراهم می‌کند که برای صحنه‌های با حرکت سریع مانند ورزش یا رقص عالی است. لاگ 10 بیتی با فاصله کانونی کامل به این معنی است که تمام فواصل کانونی از ضبط ویدئو با عمق رنگ 10 بیتی پشتیبانی می‌کنند و بیش از 1 میلیارد رنگ و فضای بیشتری را برای ویرایش پس از ویرایش فراهم می‌کند. «فیلمبرداری پرتره با نور پس‌زمینه 4K» دارای فناوری کنترل نوردهی پیشرو در صنعت است که وضوح و جزئیات سوژه را حتی در نور شدید حفظ می‌کند و درعین‌حال پرتره‌های هنری با نور پس‌زمینه ایجاد می‌کند.

سری X200 گواهی بر تعهد عمیق ویوو به فناوری تصویربرداری است. کنترل نوردهی با نور پس‌زمینه به تراشه تصویربرداری +V3 توسعه‌یافته توسط خود Vivo وابسته است. این تراشه با حسگر انحصاری جدید ارتقایافته «Blue Core x Sony LYT-818» که با همکاری سونی توسعه یافته، همراه شده است. این سنسور کاملاً براساس الگوریتم‌های تصویربرداری ویوو، از فرآیند 22 نانومتری استفاده می‌کند. درحالی‌که کیفیت عکس‌های این حسگر تصویر رقیب سنسورهای 1 اینچی است، قابلیت‌های فیلمبرداری آن حتی از این سنسورها نیز پیشی می‌گیرد، همه این‌ها با کمک بهره‌وری بهتر و قدرت پردازش قوی‌تر. این بدان معناست که لنز گوشی، کمتر بیرون‌زده و گوشی جمع‌و‌جورتر و قابل‌حمل‌تر به‌نظر می‌رسد.

Vivo X200 Pro دارای یک لنز پریسکوپی 85 میلی‌متری f/2.67 با یک سنسور بزرگ 200 مگاپیکسلی است که توسط تراشه تصویربرداری V3 تغذیه می‌شود. فاصله کانونی این گوشی همچنین فواصل بین 15 تا 85 میلی‌متر را پوشش می‌دهد.

Vivo X200 Pro Mini از لنز اصلی 23 میلی‌متری f/1.57 با سنسور بزرگ 1/1.28 اینچی LYT818 و لنز پریسکوپی میان‌رده 70 میلی‌متری f/2.57 بهره می‌برد. همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، تمامی اعضای سری ویوو X200 از عکاسی ماکرو تله‌فوتو نیز پشتیبانی می‌کنند.

عکاسی محاسباتی

سری X200 که به تراشه جدید Dimensity 9400 مجهز شده است، ازنظر عملکرد، کارکرد عالی دارد و به عبارت «محاسبات بی‌نهایت» عمل می‌کند. ویوو مدت‌هاست که نزدیک‌ترین شریک به تراشه‌های Dimensity مدیاتک بوده است که ترکیبی عالی از نرم‌افزار و سخت‌افزار را برای عملکرد نهایی تضمین می‌کند.

 اتصال بدون قطعی

ویوو به‌مدت 29 سال یکی از بازیگران اصلی ارتباطات چین بوده است و پایه‌ای قوی در تحقیقات 5G و 6G دارد. چه اتصال قابل‌اعتماد در آسانسورها ازطریق «سیستم تقویت سیگنال جهانی» یا ارتباطات ماهواره‌ای در مناطق دورافتاده، سری X200 «ارتباطات بدون نیاز به شبکه در سطح کیلومتر» را معرفی می‌کند که ابزاری ارزشمند برای ماجراجویی در فضای باز است.

 استقامت بدون نگرانی

سری X200 دارای سیستم باتری ارتقایافته با فناوری آندسیلیکون و پیشرفت‌های باتری نیمه‌جامد است که باتری را نه‌تنها بزرگ‌تر و سریع‌تر، بلکه نازک‌تر می‌کند. فناوری جدید، عملکرد بهتری را در دماهای پایین و عمر باتری طولانی‌تر ارائه می‌دهد و استفاده مطمئن در شرایط سخت مانند سفرهای قطب جنوب یا ماجراجویی‌های در ارتفاع بالا را تضمین می‌کند.

 چشم‌انداز بزرگ

همکاری ویوو با زایس کاملاً شناخته شده است و در کنفرانس آینده VDC در 10 اکتبر، آن‌ها از همکاری‌های جدید در عصر مدل‌های هوش مصنوعی رونمایی خواهند کرد. علاوه‌بر این، ویوو یک آزمایشگاه مشترک با غول IP نیمه‌هادی Arm تأسیس کرده است که برای اولین بار برای یک برند گوشی‌های هوشمند به‌شمار می‌رود. این سرمایه‌گذاری مشترک تضمین می‌کند که دستگاه‌های آینده ویوو از نوآوری‌های تراشه‌های سطح بالا که متناسب با نیازهای کاربر هستند، استفاده می‌کنند.

«فراتر از تصویربرداری.» این عبارت به جاه‌طلبی‌های بزرگ‌تر اشاره می‌کند و تلاش بی‌وقفه ویوو برای نوآوری و تکامل را به تصویر می‌کشد. سری X200 قرار است بازار گوشی‌های هوشمند را به ارتفاعات جدیدی برساند!

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

طراحی جالبی هم داره :/

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی