حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام به‌دنبال خرید اینتل است

نوشته

3 ساعت قبل | بدون دیدگاه | اینتل، تجاری، کوالکام

براساس گزارش جدید وال استریت ژورنال که اوایل امروز منتشر شد، کوالکام با اینتل در رابطه با خرید احتمالی این شرکت تماس گرفته است. گفته می‌شود که این معامله به دور از قطعیت است، اما به‌نظر می‌رسد مذاکرات در مورد این موضوع حداقل درجریان باشد.

خرید اینتل توسط کوالکام

سال‌هاست که غول‌های سیلیکونی کوالکام و اینتل رقیب یکدیگر بوده‌اند، اما عمدتاً در بخش‌های بسیار متفاوتی فعالیت می‌کنند: اولی در دنیای موبایل و دومی در دنیای دسکتاپ/لپ‌تاپ. بااین‌حال، امسال، اینتل با موانع باورنکردنی مواجه شده است. این منجر به سقوط سهام، اخراج ده‌ها هزار کارمند و بداخلاقی بین شرکت و حتی سرسخت‌ترین طرفداران آن شده است. بدون شک امسال بدترین دوران در تاریخ 50 ساله اینتل است. درهمین‌حال، کوالکام برخلاف این روند درحال پیشرفت بوده است.

ظاهراً کوالکام درمیان هرج‌ومرج اینتل بوی یک فرصت را حس کرده و اخیراً برای خرید احتمالی به این شرکت نزدیک شده است. این شایعه از سوی افراد ناشناس و آشنا به این موضوع منتشر شده است. تاکنون، فروش احتمالی اینتل به کوالکام در مراحل اولیه است و هنوز هیچ پیشنهاد رسمی برای اینتل ارائه نشده است که ارزش آن درحال‌حاضر حدود 90 میلیارد دلار است.

خرید اینتل توسط کوالکام

خرید اینتل توسط کوالکام

اگر پیشنهادی اتفاق بیفتد، احتمالاً این بزرگترین معامله در تاریخ دنیای فناوری خواهد بود که حتی تلاش برادکام برای خرید کوالکام را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ جایی‌که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، در سال 2018 آن را مسدود کرد.

ظاهراً کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، شخصاً در توسعه این قرارداد مشارکت دارد. اوایل این ماه، به گفته رویترز، آمون در اصل فقط به تجارت طراحی اینتل علاقه داشت. بااین‌حال، اکنون ظاهراً به خرید کل شرکت تغییر کرده است.

بدیهی است که چنین معامله عظیمی ناگزیر با نظارت شدید دولت ایالات‌متحده مواجه خواهد شد. گفته می‌شود کوالکام آماده فروش قطعات اینتل به شرکت‌های دیگر خواهد بود تا از طرح دعوی قضایی جلوگیری کند و قرارداد را تأیید کند.

اگر این معامله اتفاق بیفتد، دنیای فناوری را به‌طرز چشمگیری تغییر خواهد داد. رقابت قدیمی بین اینتل و AMD در فضاهای دسکتاپ و لپ‌تاپ از بین خواهد رفت و تجارت تراشه کوالکام تقریباً یک شبه به مرزهای جدید گسترش خواهد یافت. بااین‌حال، کوالکام همچنین با بررسی‌های جدید از سوی دولت‌ها و اشخاص حقوقی مواجه خواهد شد و احتمالاً مجبور خواهد شد بخش اعظم تجارت خود را واگذار کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی