حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش ساعت هوشمند در فصل سوم 2022: سهم 50 درصدی اپل واچ سری 8

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | تحلیل بازار، ساعت هوشمند

طبق آخرین آمار مؤسسه تحقیقاتی Counterpoint، فروش جهانی ساعت های هوشمند در سال 2022 رشد کرده و اپل تقریباً نیمی از کل عرضه را به‌لطف فروش بالای اپل واچ سری 8 به خود اختصاص داده است.

آمار فروش ساعت هوشمند در فصل سوم 2022

آخرین تحلیل کانترپوینت نشان می‌دهد که اپل به‌لطف فروش قوی اپل واچ سری 8 که در ماه سپتامبر عرضه شد، شاهد رشد 48 درصدی نسبت‌به سال گذشته بوده است. این مدل همچنین تقریباً 56 درصد از کل آمار عرضه ساعت‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است.

این شرکت تقریباً نیمی از بازار ساعت‌های سیستم‌عامل سطح بالا (HLOS) را در سه‌ماهه سوم سال 2022 به خود اختصاص داده است. این ساعت‌ها دارای سیستم‌عامل WatchOS بوده و قادر به نصب برنامه‌های شخص ثالث هستند. بااین‌حال، این میزان کاهش جزئی نسبت‌به سهم 54 درصدی را نشان می‌دهد که در سه‌ماهه دوم سال 2022 به‌دلیل رکود در آمریکای شمالی و اروپا مشاهده شد.

سامسونگ با عرضه سری جدید گلکسی واچ 5، فروش خود را 62 درصد نسبت به سه‌ماهه قبل افزایش داد، درحالی‌که سهم بازار آن 5 درصد افزایش یافت.

آمار فروش ساعت هوشمند در فصل سوم 2022

آمار فروش ساعت هوشمند در فصل سوم 2022

نویز 218 درصد نسبت به سال قبل رشد کرده تا دوباره جایگاه اول را در بازار هند به‌دست آورد و در رتبه سوم بازار جهانی قرار گرفت. سهم بازار Fire-Bott در مقایسه با سه‌ماهه قبلی ثابت بوده و در هند پس از Noise در رتبه دوم قرار گرفت.

در رتبه پنجم جهانی، هواوی نسبت به سال گذشته رشد 65 درصدی داشته، اما برای اولین بار از سال 2018، فروش صفر را در هند ثبت کرده است. Oat با هدف قرار دادن بازار ساعت‌های هوشمند سطح پایه، مشابه نویز و فایر بولت، رتبه ششم را به خود اختصاص داده و در این سه‌ماهه از دو میلیون عرضه عبور کرد.

درنهایت، عرضه گارمین در مقایسه با سال 2021 ثابت بود، اما به‌لطف میانگین قیمت فروش بالا در حدود 365 دلار، 11 درصد درآمد بیشتر کسب کرد.

کشور هند با افزایش فروش بسیار زیاد همراه بوده و با رشد 171 درصدی نسبت به سال گذشته، به بزرگ‌ترین بازار ساعت هوشمند در جهان در سه‌ماهه سوم تبدیل شده است.

بااین‌حال، این کشور همچنان در رتبه دوم جهانی پس از آمریکای شمالی قرار دارد، که از سه‌ماهه چهارم سال 2020 تا سه‌ماهه دوم سال 2022 برجسته‌ترین بازار باقی مانده است. عرضه ساعت‌های هوشمند برای این بازار نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش یافته است.

به‌دلیل ادامه سیاست «صفر کووید» و رکود اقتصادی متعاقب آن، چین 28 درصد نسبت به سال گذشته سقوط کرد. همچنین اندازه کلی بازار آن برای چهارمین سه‌ماهه متوالی کاهش یافته است.

در سطح جهانی، بازار ساعت‌های هوشمند نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد کرد، اما این امر به‌جای دستگاه‌های HLOS مانند اپل واچ، توسط ساعت‌های هوشمند پایه هدایت می‌شد.

نظر شما درباره آمار فروش ساعت هوشمند در سال 2022 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی