حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری سامسونگ با گوگل برای توسعه تراشه اختصاصی سری Galaxy S

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ، گوگل

همکاری سامسونگ و گوگل اصلا موضوع جدیدی نیست. این شرکت‌ها در بخش‌های مختلفی از جمله نرم افزار و سخت افزار با هم همکاری‌های بسیار نزدیکی دارند. از توسعه تراشه‌های تنسور برای گوگل تا همکاری در نهایی کردن تجربه کاربری Wear OS 3.5 مثال‌هایی از این همکاری نزدیک هستند. به تازگی می شنویم که همکاری سامسونگ با گوگل برای توسعه تراشه اختصاصی سری Galaxy S احتمالا تا سال ۲۰۲۵ ثمر خواهد داد.

همکاری سامسونگ با گوگل

این اطلاعات از اکانت توییتری @OreXda به دست آمده است. اگر این منبع درست بگوید، سامسونگ با تیم Tensor گوگل و گروه گرافیکی AMD کار می کند تا یک چیپست جدید اختصاصی برای سری پرچمدار گلکسی S بسازد. این توییت می‌گوید که “این می‌تواند پایدارترین و قدرتمندترین تراشه محاسباتی در «تلفن» گلکسی باشد”.

پیش از این ما شایعاتی درباره تراشه مخصوص Galaxy را نیز داشتیم که می تواند در همین زمینه بوده باشد.

“تراشه مخصوص Galaxy” راهبرد جدید سامسونگ

یک تراشه ۱۰ هسته ای ۳ کلاستری؟

به گفته Wccftech، این تراشه شامل دو هسته Cortex-X با کارایی بالا، چهار هسته با عملکرد متوسط و چهار هسته بهینه در مصرف انرژی خواهد بود. همچنین پردازنده گرافیکی AMD نیز در این تراشه مورد انتظار است.  به این ترتیب در بخش CPU ما شاهد یک تراشه ۱۰ هسته ای هستیم.

شاید به خاطر داشته باشید که مدیاتک هلیو X20 که در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد، دارای معماری سه کلاستر 10 هسته‌ای (2+4+4) بود. هلیو ایکس ۲۰ اولین چیپست طراحی شده برای گوشی های تلفن همراه با 10 هسته CPU بود. اکثر پردازنده هایی که امروزه در گوشی های هوشمند استفاده می شوند دارای هشت هسته CPU هستند.

در حال حاضر گوگل و سامسونگ برای تولید تراشه های Tensor گوگل که در جدیدترین گوشی های پیکسل استفاده می شود، همکاری کرده است. گوگل ویژگی های سفارشی هوش مصنوعی را روی چیپست‌های اگزینوس سامسونگ قرار می دهد و خروجی آن تنسور می شود. تراشه های نسل اول و دوم گوگل تنسور را می توان به ترتیب در قلب مدل های پیکسل 6 و پیکسل 7 پیدا کرد.

گزارش‌هایی که تابستان امسال منتشر شد می گفت گوگل و سامسونگ کار روی نسل سوم Google Tensor را آغاز کردند که انتظار می‌رود در سری پیکسل 8 سال آینده عرضه شود. گفته می شود که Tensor 3 دارای نام رمز “Ripcurrent” و شماره مدل S5P9865 است. ظاهراً این ربطی به تراشه ای که در توییت جدید عنوان شده است ندارد.

به هر حال شاید سامسونگ از نتایج تراشه تنسور راضی بوده و دوست دارد نمونه خاصی از آن را برای سری گلکسی S خود داشته باشد. شایعات سال ۲۰۲۵ را هدف گرفته اند که هنوز فاصله قابل توجهی تا آن داریم. در حقیقت اگر این شایعه محقق شود باید برای گلکسی اس ۲۵ روی آن حساب کنیم.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این تصمیم خوبی است یا سامسونگ باید به تراشه های کوالکام ایمان بیاورد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)