حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی ZV-1F رسما معرفی شد: یک دوربین ولاگ جمع‌وجور ۵۰۰ دلاری

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | دوربین، سونی

سونی دومین دوربین ولاگر پسند خود را در سری ZV خود با نام ZV-1F عرضه کرد. در مقایسه با ZV-1 باید گفت که ZV-1F مجموعه ای از ویژگی ها را در ازا قیمت کمتر و عملکرد ساده‌تر حذف می کند.

سونی ZV-1F

دوربین ZV-1F دارای همان سنسور Exmor RS CMOS به رزلوشن 20.1 مگاپیکسلی نوع 1.0 (13.2mm x 8.8mm) درون ZV-1 است. ZV-1F به جای یک لنز زوم متغیر، یک لنز پرایم ثابت 20 میلی‌متری (معادل 35 میلی‌متری) f2.0 دارد. این میدان دید بزرگی را فراهم می‌کند، حتی بزرگ‌تر از وسیع‌ترین فاصله کانونی در ZV-1 و آن را برای سناریوهای ویدیویی روی دست مناسب می‌کند، زیرا دیگر لازم نیست بازوی خود را برای قرار دادن خود و دیگران در کادر دراز کنید. همچنین فاصله کانونی جالب تری را برای مواردی مانند عکاسی خیابانی فراهم می کند.

سونی ZV-1F قادر به ضبط ویدیوی 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه است. این شرکت پروفایل‌های عکس مختلفی از جمله S-Log2، S-Log3 و HLG را در دسترس دارد، اما شایان ذکر است که ZV-1F فقط می‌تواند تحت 8 بیتی 4:2:0 ضبط کند، بنابراین بهترین کیفیت فیلم برای تولید محتوای حرفه‌ای نیست.

با این حال برای ضبط و آپلود مستقیم با استفاده از اتصال بی‌سیم تلفن هوشمند مناسب است. ZV-1F همچنین می‌تواند ویدیوهای عمودی ضبط کند، که آن را برای Instagram، TikTok یا YouTube Shorts ایده‌آل می‌کند.

این دوربین دارای یک میکروفون 3 کپسولی جهت دار داخلی با بادگیر است. می‌توانید یک میکروفون خارجی را از طریق جک میکروفون 3.5 میلی‌متری وصل کنید، اما خبری از Hotshoe نیست. شما همچنین میکرو HDMI دریافت می کنید و microUSB در ZV-1 با USB-C جایگزین شده است.

از دیگر ویژگی های قرض گرفته شده از دوربین های قبلی سونی می توان به لرزشگیر دیجیتال SteadyShot که تنها مدل تثبیت کننده موجود در این دوربین است، فوکوس خودکار چشم، ردیابی اشیا و حالت نمایش محصول برای جابجایی سریع و خودکار فوکوس بین صورت و جسمی که در دست دارید، اشاره کرد. Soft Skin Effect و همان صفحه نمایش لمسی 7.5 سانتی متری 921600 نقطه در ان وجود دارد.

دوربین سونی ZV-1F قیمتی معادل 500 دلار دارد و اواخر اکتبر عرضه خواهد شد. نظر شما چیست؟ این دوربین سونی را می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)