حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل واچ یا سامسونگ واچ؟ کدام برای خرید بهتر است؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

اگر شما هم جزء علاقه‌مندان ساعت‌های هوشمند باشید، حتما در خرید آن وسواس به خرج می‌دهید و به دنبال بهترین گزینه هستید. در حال حاضر بین برندهای تولیدکننده محصولات دیجیتال و ساعت‌های هوشمند، دو برند اپل و سامسونگ شهرت و محبوبیت بیشتری دارند. درعین‌حال طرفداران اپل واچ یا سامسونگ واچ نیز برای انتخاب خود دلایل متفاوتی ارائه می‌دهند.

حقیقت این است که برخی ویژگی‌های این دو ساعت هوشمند شبیه به هم است؛ اما تفاوت‌های ریزی بین آن‌ها وجود دارد که باعث تمایز آن‌ها می‌شود. همچنین دو برند اپل و سامسونگ هرروز ساعت‌های هوشمند خود را در سری‌های جدید و با قابلیت‌های نو به بازار عرضه می‌کنند. بنابراین ممکن است شما هم بین خرید این دو گزینه مردد باشید و نتوانید ساعت هوشمند بهتر را پیدا کنید.

برای مقایسه بین این دو ساعت هوشمند باید تمام موارد مهم مانند صفحه‌نمایش، باتری، قیمت و مواردی مانند این‌ها بررسی شود تا درمجموع بتوان به نتیجه درستی رسید. به همین دلیل در ادامه این صفحه قصد  دارم ویژگی‌های هرکدام از این محصولات را جداگانه بررسی کنم تا در هنگام خرید، آسان‌تر تصمیم بگیرید.

تمایز در اندازه و طراحی

قبل از اینکه تفاوت‌های این دو برند را در ساخت ساعت هوشمند بررسی کنیم، بهتر است بدانید که هرکدام از این برندها هرروز در حال ارائه محصولی نو با تجهیزات جدید است. به همین دلیل بهتر است آخرین محصولات تولیدی اپل واچ و سامسونگ واچ بررسی شود تا به نتیجه مناسب‌تری دست پیدا کنیم. گزینه‌های به‌روز این دو شرکت شامل اپل واچ سری 4 و گلکسی واچ سامسونگ است. بنابراین در ادامه این دو گزینه را از جهات مختلف ارزیابی می‌کنیم.

اولین تفاوتی که در این دو ساعت هوشمند خودنمایی می‌کند، تفاوت آن‌ها در طراحی ظاهری است. گلکسی واچ هنوز هم مانند مدل‌های قبلی تولیدی سامسونگ دارای طراحی دایره‌ای شکل همراه با قاب خمیده است. این در حالی است که اپل واچ سری 4 در طراحی تغییراتی داشته و نسبت به نمونه‌های قبلی این برند دارای صفحه بزرگ‌تری است.

در عین حال سامسونگ در ساعت گلکسی واچ فقط دو سایر 42 و 46 میلی‌متری را به بازار عرضه کرده است. به همین دلیل انتخاب این ساعت هوشمند برای همه چندان آسان نیست. به عبارت دیگر قاب  و صفحه بزرگ آن بیشتر مناسب آقایان و مچ‌های بزرگ است و خانم‌ها و نوجوانان کمتر از این طراحی استقبال خواهند کرد.

این در حالی است که اپل واچ سری 4 در دو سایز 38 و 42 میلی‌متری عرضه شده تا افراد با سلیقه‌های مختلف بتوانند از آن استفاده کنند. بنابراین خانم‌ها، آقایان و نوجوانان به‌راحتی می‌توانند گزینه مناسب خود را پیدا کنند. اگر شما هم علاقه‌مند به خرید اپل واچ یا سامسونگ واچ در سری‌های جدید هستید، راه‌های مختلفی برای خرید پیش روی شما وجود دارد، اما بهترین پیشنهاد این است که خرید کالای دیجیتال به‌ صورت قسطی را تجربه کنید.

نکته مهم بعدی در تفاوت این دو ساعت هوشمند این است که اپل واچ به یک تاچ سه‌بعدی مجهز شده است. این موضوع باعث می‌شود که در مقابل فشارهای مختلف محیطی توان بالاتری از خود نشان دهد. اما گلکسی واچ از این ویژگی ممتاز بی‌بهره است.

هر دو ساعت در ضد آب بودن و برخورداری از صفحه‌نمایش اولد به هم شبیه هستند. اما با مقایسه آن‌ها ازنظر طراحی می‌توان به این نتیجه رسید که اپل واچ در طراحی گزینه مناسب‌تری است و کیفیت بهتری نسبت به سامسونگ واچ دارد.

تمایز در قدرت باتری

نکته مهم دیگری که در خرید ساعت هوشمند اهمیت پیدا می‌کند، توجه به قدرت باتری و عمر مفید آن بعد از هر شارژ است. باوجوداینکه اپل واچ در طراحی برگ بنده را در دست دارد؛ اما بهتر است بدانید که گلکسی واچ، کیفیت بهتری در ارائه باتری قدرتمند از خود نشان داده است.

به‌صورت کلی اپل واچ در سری 4 خود قدرت نگهداری شارژ باتری تا 18 ساعت مداوم را دارد. البته این در صورتی است که بخواهید از امکانات مختلف آن مانند بلوتوث، وای فای و بقیه موارد استفاده کنید. در غیر این صورت امکان ذخیره شارژ تا 24 ساعت نیز افزایش پیدا می‌کند.

در مقابل گلکسی واچ سامسونگ ظرفیت بالاتری از باتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این ساعت هوشمند در نمونه 42 میلی‌متری خود دارای ظرفیت باتری معادل 270 میلی‌آمپر است و در نمونه 46 میلی‌متری، ظرفیت باتری تا 472 میلی‌آمپر هم افزایش پیدا می‌کند. پس با خیال راحت گلکسی واچ خودتان را شارژ کنید و بدون نگرانی تا 72 ساعت از امکان شارژ آن در حالت استندبای استفاده کنید.

با همین مقایسه ساده بین ظرفیت استندبای باتری دو ساعت هوشمند، متوجه می‌شویم که گلکسی واچ گزینه‌ایده آل و مناسب‌تری برای خرید نسبت به اپل واچ است.

دو ویژگی برتر در گلکسی واچ سامسونگ

یکی از ویژگی‌های ممتاز در گلکسی واچ امکان جفت شدن آن با هر نوع گوشی اندرویدی و حتی آیفون است. این در حالی است که اپل واچ فقط امکان جفت شدن با گوشی آیفون را دارد و از این نظر دارای محدودیتی است.

ویژگی قابل توجه دیگر در گلکسی واچ قیمت مناسب آن است. به عبارت دیگر کاربران فقط با مبلغی حدود 350 دلار می‌توانند صاحب یک ساعت هوشمند مرغوب از برند سامسونگ شوند. اما برای داشتن یک اپل واچ باید حدود 430 دلار بپردازید که قیمتی بسیار زیاد محسوب می‌شود.

ارزیابی سلامت

 

اگرچه بیشتر ما استفاده از گوشی‌های هوشمند را به دلیل ویژگی‌های مختلف آن، ترجیح می‌دهیم. اما بسیاری از کاربران دوست دارند گزینه‌ای ویژه برای امکانات جداگانه در دست داشته باشند. بنابراین حتی با داشتن یک گوشی هوشمند برای تماس تلفنی و کاهش قیمت مکالمه در تماس تلفنی با خرید بسته شارژ همراه اول و سایر گزینه‌های اقتصادی، ترجیح می‌دهند که ساعت هوشمندی با ویژگی‌های برتر در اختیار داشته باشند تا از امکانات جانبی دیگر هم استفاده کنند.

حتما یکی دلایل مهم برای خرید انواع ساعت‌های هوشمند نیز، برخورداری از امکانات ارزیابی سلامت در آن‌ها است. اینکه بتوانید میزان کالری سوزی روزانه از پیاده‌روی و سایر ورزش‌ها را محاسبه کنید یا سرعت ضربان قلب و بقیه موارد را بسنجید، در بیشتر ساعت‌های هوشمند طراحی شده است.

خوشبختانه اپل واچ و گلکسی واچ هم دارای امکانات پایش و ارزیابی سلامتی هستند. گلکسی واچ امکان بررسی کالری سوزی در 39 ورزش مختلف را برای کاربر فراهم می‌کند. همچنین از سنسور ضربان قلب نوری و GPS برخوردار است. در عین حال با کمک این ساعت هوشمند می‌توانید کیفیت خواب خود را در شبانه‌روز بررسی کنید.

اگرچه تمام موارد ذکرشده در گلکسی واچ ویژگی‌های خوبی هستند، اما بهتر است بدانید که اپل واچ امکانات اضافه‌تری ارائه می‌دهد. شما با کمک این ساعت هوشمند می‌توانید میزان استرس خود را ارزیابی کنید و در صورت افزایش آن، با هشدار از طرف ساعت روبرو می‌شوید. علاوه بر آن قابلیت سلامت قلب یا اندازه کیری فاکتور ECG در این ساعت طراحی شده است. درنهایت اینکه اپل واچ سری 4 مجهز به سنسور تشخصی سقوط کاربر از بلندی است و به‌سرعت به دوستان فرد درخواست کمک را ارسال می‌کند.

با یک مقایسه کلی بین این دو برند در ویژگی‌های مربوط یه ارزیابی سلامت می‌توان به این نتیجه رسید که اپل واچ حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد و گزینه جذاب‌تری برای دوستداران ساعت‌های هوشمند است. اما در برخی موارد، گلکسی واچ بهتر ظاهر شده است.

 

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
تیم ترنجی