سازندگان چینی گوشیهای هوشمند تاکنون نتوانستهاند سامسونگ را از سلطنت بخش موبایل خلع کرده و به سلطه جهانی آن پایان دهند. در سال 2019، هواوی به این هدف نزدیک شد و مدتی نیز گوی سبقت را از کمپانی کرهای ربود، اما درنهایت و بهدلیل ممنوعیتهای تجاری ایالاتمتحده عقبنشینی کرد و اکنون، بهنظر میرسد شیائومی از چین، جایگاه سوم را در سکوی جهانی حفظ کرده است. بااینحال، تولیدکنندگان چینی از این نتیجه راضی نبوده و طبق گزارشها، بهدنبال تغییر استراتژی بهمنظور رقابت مستقیم با سامسونگ در سال آینده هستند.
این استراتژی بیشتر بر تبلیغ دستگاههای ارزانقیمت بهجای گوشیهای پرچمدار متمرکز خواهد بود. بهمعنای دیگر، بنابر گزارشها، سازندگان چینی درحال بررسی بازگشت به استراتژی قدیمی توسعه تلفنهای ارزانقیمت قدرتمند هستند که ارزش آنها بالاتر است. بر اساس یک گزارش Weibo بهنقل از IT Home، برخی از سازندگان چینی گوشیهای هوشمند قصد دارند در سال آینده به محدوده قیمت 1000 یوان (150 دلار) بازگردند.
طبق گزارشها، رقبای سامسونگ قصد دارند در سال آینده حجم بیشتری از گوشیهای هوشمند را تولید کنند و برای رسیدن به این هدف، ظاهراً سعی میکنند مجموعه ویژگیها و کیفیت ساخت را بهبود بخشند.
این گزارش اشاره میکند که تولیدکنندگان چینی بار دیگر شروع به استفاده از مواد و اجزای باکیفیتتر مانند قابهای فلزی خواهند کرد. آنها همچنین شروع به اضافه کردن اسکنرهای اثرانگشت زیر نمایشگر برای تلفنهای ارزانتر خود میکنند.
درهمینحال، گوشیهای سامسونگ همچنان هرساله استانداردهای کیفی جدیدی را تعیین میکنند و علاوهبر ویژگیهای ذکرشده در بالا، گوشیهای میانرده این شرکت حتی دربرابر آب و گردوغبار نیز مقاوم هستند.
درمجموع، بهنظر میرسد رقبای سامسونگ میخواهند توجه خود را از بازار پریمیوم به گوشیهای ارزانقیمت معطوف کنند. سامسونگ با سری گلکسی A خود موفقیت بزرگی کسب کرده است و اکنون بهنظر میرسد که سازندگان چینی درحال بررسی پیروی از الگوی سامسونگ هستند تا سعی کنند این شرکت را در بازی خود در سال 2023 شکست دهند.
در گزارشی دیگر، ظاهراً سامسونگ درحال برنامهریزی تغییراتی برای بخش میانردههای خود است و گفته میشود که مدلهای Galaxy A 2023، ممکن است فاقد دوربین عمق سنج باشند.
دیدگاه شما پیرامون تغییر استراتژی تولیدکنندگان چینی گوشی هوشمند و تمرکز آنها بر بخش پایینرده برای رقابت مستقیم با سامسونگ چیست؟