حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت Car Crash Detection گوشی‌های پیکسل به سایر دستگاه‌های اندرویدی خواهد آمد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل

گوگل یکی از غول‌های بزرگ حوزه نرم‌افزاری است و به خاطر مدیریت کردن اندروید، همواره قابلیت‌های بسیار مهمی را برای این پلتفرم توسعه داده است که عموما مختص گوشی‌های پیکسل است. بر اساس اخبر دریافتی، گویا قابلیت Car Crash Detection گوشی‌های پیکسل به سایر دستگاه‌های اندرویدی خواهد آمد. در ادامه با ترنجی همراه باشد.

قابلیت Car Crash Detection به سایر دستگاه‌های اندرویدی خواهد آمد

به گفته 9to5Google، جدیدترین نسخه برنامه ایمنی شخصی اندروید (نسخه 2022.05.25) که در فروشگاه Google Play رویت شده است، شامل یک کد مخفی است. این کد نشان می‌دهد که ویژگی تشخیص تصادف خودرو (Car Crash Detection) که در برخی از مدل‌های پیکسل وجود دارد، به زودی برای سایر گوشی‌های اندرویدی نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. این ویژگی به گونه‌ای طراحی شده است که تشخیص دهد ماشینی که در آن هستید چه زمانی دچار تصادف شده است و اگر قادر به انجام حرکتی نباشید، می‌تواند به شما کمک کند.

به طور کلی این خبر خوبی است که قبلیت تشخیص تصادف گوشی‌های Pixel، برای سایر گوشی‌های اندرویدی غیر پیکسلی عرضه می‌شود. رشته کدهای موجود در آخرین نسخه این برنامه نشان می‌دهد که کلمات خاصی، جایگزین کلمات اصلی این برنامه شده است. به‌عنوان مثال، به‌جای جمله «پیکسل می‌لرزد و زنگ هشدار را با حداکثر صدا به صدا در می‌آورد و از شما می‌پرسد آیا به کمک نیاز دارید»، کد جدید برنامه، متن «دستگاه شما می‌لرزد، زنگ هشدار را می‌زند و از شما می‌پرسد که آیا به کمک نیاز دارید یا خیر». به عبارت دیگر، کدهای جدید به جای محدود کردن قابلیت‌های این ویژگی به دستگاه‌های پیکسل، نام دستگاه شما را خواهند آورد.

قابلیت Car Crash Detection

یک رشته کد دیگر در ابتدا می‌گفت که «دستگاه پیکسل شما از موقعیت مکانی دستگاه، حسگرهای حرکتی و صدای محیط برای تشخیص تصادف خودرو استفاده می‌کند، حتی زمانی که برنامه بسته شده است یا استفاده نمی‌شود. به خاطر داشته باشید، این قابلیت ممکن است نتواند همه تصادف‌ها را تشخیص دهد و فعالیت‌های با ضربه زیاد ممکن است تشخیص تصادف خودرو را فعال کند.» با توجه به اینکه گوگل ظاهرا قرار است این ویژگی را به گوشی‌های غیر پیکسل ارائه دهد، رشته کد جدید، جایگزین نام پیکسل شده است.

اکنون این رشته کد می‌گوید که «ایمنی شخصی از موقعیت مکانی دستگاه، حسگرهای حرکتی و صدای محیط برای تشخیص تصادف خودرو استفاده می‌کند، حتی زمانی که برنامه بسته شده است یا در حال استفاده نیست. به خاطر داشته باشید، ممکن است این قابلیت ایمنی شخصی نتواند همه تصادف‌ها را تشخیص دهد و فعالیت‌های با ضربه زیاد ممکن است ویژگی تشخیص تصادف خودرو را فعال کند.»

از دیگر ویژگی‌های این برنامه ایمنی شخصی که برای گوشی‌های اندرویدی غیر پیکسل عرضه می‌شود، می‌توان به وضعیت «هشدار بحرانی» اشاره کرد. هنگامی که این قابلیت فعال باشد، هشدارهای خاصی هنگام وقوع یک اتفاق، یک وضعیت اضطراری در نزدیکی شما فعال کرده و لینکی به صفحه اصلی دستگاه شما می‌فرستند که در آن می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره آنچه اتفاق افتاده است را بفهمید.

قابلیت Car Crash Detection

تشخیص تصادف خودرو از مکان‌ها، حسگرهای حرکتی و صداهای تلفن شما برای تشخیص تصادف خودرو استفاده می‌کند. وقتی حالت بهینه‌سازی باتری یا حالت هواپیما روشن باشد، متاسفانه این ویژگی کار نمی‌کند. وقتی خرابی تشخیص داده شود، دستگاه می‌لرزد، با صدای بلند زنگ هشدار زده و از شما می‌پرسد که آیا به کمک (هم به صورت صوتی و هم به صورت متنی بر روی نمایشگر) نیاز دارید یا خیر. شما می‌توانید در عرض ۶۰ ثانیه با گفتن کلمه «اورژانس» یا  «Emergency» که بلندگوی تلفن را روشن می‌کند، به آن پاسخ دهید.

شما همچنین می‌توانید با گفتن کلمه «لغو»  یا «cancel» و یا ضربه زدن روی گزینه «I am OK» روی صفحه، فرآیند کمک رسانی را متوقف کنید و تماس را لغو کنید. اگر ظرف ۶۰ ثانیه به آن پاسخ ندهید، بلندگو روشن می‌شود و خدمات اضطراری شما با یک پیامی که توضیح می‌دهد تصادف رانندگی رخ داده است، اوژانس محلی را آگاه می‌کند. پیام شامل آدرس محل تصادف است و اگر به دلیل تصادف ناتوان باشید، خیلی زود کمک به شما خواهد رسید.

به گفته خبرگزاری PhoneArena، این تصمیم گوگل یک حرکت مثبت برای افزایش ایمنی کاربران اندرویدی غیر پیکسلی است تا از مشکلات تصادفات جان سالم به در ببرند. با استفاده از این ویژگی، می‌توانید مدت زمانی که باید دستگاه منتظر بماند را انتخاب کنید تا از شما بخواهد که وضعیت را بررسی نمایید. وقتی آن بازه زمانی فرا برسد، می‌توانید گزینه «safety check» را لغو کنید و موقعیت مکانی خود را با خدمات اضطراری به اشتراک بگذارید یا با ۹۱۱ تماس بگیرید.

اگر گزینه‌ای را در عرض یک دقیقه انتخاب نکنید، این برنامه به‌طور خودکار به مخاطبین اضطراری شما اطلاع می‌دهد و با ۹۱۱ نیز تماس می‌گیرد تا به آن‌ها بگویید که چه اتفاقی افتاده است و آخرین موقعیت خود را با آن‌ها در میان بگذارید. قابل ذکر است که ویژگی تشخیص تصادف خودرو هم اکنون در ایالات متحده و کانادا در دسترس کاربران است. در خلال عرضه قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید پیکسل در این ماه، پشتیبانی از قابلیت تشخیص تصادف خودرو به Pixel 3 و مدل‌های بعدی (به استثنای Pixel 3a) در کانادا اضافه شد. این برنامه همچنین در ایالات متحده در دسترس کاربران است.

اگر کد مخفی نشان می‌دهد که ویژگی تشخیص تصادف گوشی‌های پیکسل، واقعا برای تلفن‌های اندرویدی غیر پیکسل ارائه می‌شود، این خبر خوبی است زیرا به کاربران غیر پیکسل اندروید کمک می‌کند تا هنگام بروز تصادفات، تا حد زیادی در امان بمانند. وقتی گوگل این ویژگی را برای گوشی‌های غیر پیکسلی منتشر کند، احتمالا این کار را از طریق فروشگاه گوگل پلی انجام می‌دهد. نظر شما درباره قابلیت Car Crash Detection چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان