حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی درحال کار بر روی سنسور دوربین 100 مگاپیکسلی برای گوشی‌های میان‌رده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | دوربین، سونی، شایعات

پس از سلطه‌ی سامسونگ بر حسگر تصویرهایی با رزولوشن بیشتر از 100 مگاپیکسل در چند سال گذشته و عدم‌حضور رقیب این شرکت، سونی، در این حوزه، حال گفته می‌شود که هر دو کمپانی به‌زودی تعدادی سنسور جدید و قدرتمند برای دوربین گوشی‌های هوشمند را معرفی خواهند کرد. برای سونی، یکی از این موارد، اولین اقدام این شرکت در محدوده 100 مگاپیکسلی خواهد بود که برای بخش میان‌رده توسعه داده می‌شود.

سنسور دوربین 100 مگاپیکسلی سونی

طبق اطلاعات بدست آمده جدید، به‌زودی شاهد استفاده بیشتر از سنسورهای 100 مگاپیکسلی در دوربین گوشی‌های هوشمند میان‌رده خواهیم بود. درحالی‌که سال گذشته شاهد ظهور سنسورهای 50 مگاپیکسلی در این رده بودیم، اکثر میان‌رده‌ها تاکنون به استفاده از حسگرهای تصویر JN1 و GN5 سامسونگ بسنده کرده‌اند و بقیه دارای سنسورهای قدیمی‌تر 48 و 64 مگاپیکسلی هستند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که این روند به‌زودی تغییر کند.

براساس اطلاعات منتشرشده توسط افشاگر مشهور، Digital Chat Station، سونی د حال کار بر روی یک سنسور CMOS جدید از سری IMX800 خود است. این سنسور اولین حسگر تصویر 100 مگاپیکسلی سونی برای دوربین گوشی‌های هوشمند خواهد بود، زیرا این شرکت پیش از این ترجیح داده است تا بر روی سنسورهایی با وضوح پایین‌تر تمرکز کند. منبع مورداشاره همچنین ادعا می‌کند که این سنسور برای گوشی‌های میان‌رده طراحی خواهد شد و ما انتظار داریم که رقیب مستقیم HM2 سامسونگ باشد که تاکنون در گوشی‌هایی مانند Redmi Note 11 Pro 5G و Redmi K50 Pro استفاده شده است. علاوه‌بر این، سونی همچنین درحال توسعه یک سنسور بزرگ جدید از سری IMX900 نیز می‌باشد.

سنسور دوربین 100 مگاپیکسلی سونی

سنسور دوربین 100 مگاپیکسلی سونی

گفته می‌شود سامسونگ که نمی‌خواهد در این رقابت عقب بماند، بر روی سنسور جدیدی کار می‌کند. حسگر آینده این شرکت بسیار بزرگ خواهد بود؛ حتی بزرگ‌تر از سنسور ISOCELL GN2 با ابعاد اینچی 1/1.12 اینچی که در گوشی شیائومی Mi 11 Ultra سال گذشته استفاده شده است. حسگر تصویر جدید سامسونگ، می‌بایست ابعادی نزدیک به 1 اینچ داشته باشد که آن را تاحدودی هم‌رده با سنسور بکاررفته در گوشی Xperia Pro-I سونی قرار می‌دهد.

نظر شما پیرامون تلاش سونی برای معرفی حسگر تصویر بزرگ با رزولوشن بیشتر از 100 مگاپیکسل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی