حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقشه پنهان بارش در اپلیکیشن هواشناسی iOS 15 و نحوه استفاده از این قابلیت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | آموزش و راهنمایی، اپل، اپلیکیشن، اخبار

اپل همواره نسخه‌های جدید سیستم عامل خود و برنامه‌های اصلی آن را با ویژگی‌های مفید و کاربردی همراه می‌کند. بعضی از این موارد در عین کاربردی بودن خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرند. اما در این مطلب نحوه استفاده از نقشه پنهان بارش در اپلیکیشن هواشناسی iOS 15 را به شما خواهیم گفت. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

نقشه پنهان بارش در اپلیکیشن هواشناسی؛ یک قابلیت کوچک اما کاربردی

اپل قابلیت‌های کوچک زیادی و در عین حال مفید را در iOS 15 قرار داده است که معمولا روی آن‌ها مانور خاصی نمی‌دهد. به عنوان مثال، iOS 15 یک ویژگی خاص مرتبط با بارش باران را ارائه می‌کند که در برنامه هواشناسی iOS در دسترس است. برای کسانی که هرگز از آن این برنامه استفاده نکرده‌اند، برنامه هواشناسی iOS دارای آیکونی است که یک ابر سفید و یک خورشید زرد را در پس زمینه آبی نشان می‌دهد.

نقشه پنهان بارش در اپلیکیشن هواشناسی

مطمئنا، برنامه‌های آب و هوایی زیادی در اپ استور وجود دارد، برخی از آن‌ها که توسط شرکت‌های بزرگ فعال در این زمینه توسعه یافته‌اند. مانند مواردی همچون AccuWeather و The Weather Channel. همانطور که احتمالا می‌دانید، اپل سال گذشته، به دنبال بهبود اپلیکیشن  آب و هوا شناسی خود، خرید کوچکی را انجام داد. اپل برنامه آب و هوای محلی Dark Sky را خریداری کرد که از داده‌های جمع آوری شده کاربران استفاده می‌کند تا پیش‌بینی‌های لحظه‌ای بارش را به بیش از ۱ میلیون کاربر اندرویدی ارائه دهد.

حالا می‌خواهیم نقشه مخفی این برنامه که اولین بار توسط BGR به آن اشاره شد را به شما معرفی کنیم. این نقشه به شما نشان می‌دهد که در یک زمان خاص، در هر جایی چه مقدار بارندگی در منطقه شما ثبت شده است و حتی در یک ساعت آینده چه انتظاری باید از بارش باران داشته باشید. برای دسترسی به این ویژگی مخفی، اپلیکیشن iOS Weather را باز کنید و روی آیکون نقشه تا شده در پایین سمت چپ ضربه بزنید. روی کادر سمت راست که شبیه یک پشته کاغذ است ضربه بزنید.

اپل نسخه جدید بتا iOS 15 و iPadOS 15 را با ویژگی‌های تازه منتشر کرد

اکنون لیستی از سه گزینه را مشاهده می‌کنید که شامل دما (Temperature)، پیش‌بینی بارش (Precipitation) و کیفیت هوا (Air Quality) است. بر روی گزینه Precipitation ضربه بزنید. با استفاده از نوار اسکرول افقی در پایین صفحه، می‌توانید زمان خاصی را انتخاب کنید که می‌خواهید اطلاعات بارش باران را از یک ساعت و چهل و پنج دقیقه گذشته آن تا چهل و پنج دقیقه بعد از آن مشاهده کنید. نقشه به شما نشان می‌دهد که بارندگی کجا بوده، سپس کجا خواهد بود و همچنین شدت بارندگی آن را نیز به شما نشان خواهد داد.

نقشه پنهان بارش در اپلیکیشن هواشناسی

شما همچنین می‌توانید دما و کیفیت هوا را در منطقه نزدیک خود با ضربه زدن روی یکی از آن گزینه‌های سه گانه، پس از ضربه زدن بر روی آیکون کاغذ موجود در تصویر بالا را بیابید. یکی دیگر از ویژگی های پنهان و نه چندان شناخته شده در iOS 15 به شما این امکان را می‌دهد که بدانید آیا نام شما یا پیامی در رابطه با شما در یک چت گروهی فعال ذکر شده است یا خیر. مخصوصا برای زمانی که وقت و حوصله کافی برای دنبال کردن آن را ندارید.

اگر به بخش Settings > Messages بروید و سپس کلید “Notify Me” را روشن کنید، هر زمان که فردی در گروه، اسم شما را نام ببرد، به شما هشدار داده می‌شود. به گفته phonearena، این ویژگی‌های کوچک کیفیت زندگی شما را تغییر نمی‌دهند، اما ممکن است به شما کمک کنند تا با بارش بارانی که برای آن آماده بودید مقابله کنید، زیرا می‌دانستید کجا چنین اطلاعاتی را پیدا کنید. با ویژگی چت گروهی، مجبور نخواهید بود که همه پیغام‌های چت را با دقت دنبال کنید تا بفهمید دوستان یا همکاران در مورد شما چه می‌گویند.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا چنین قابلیتی برای شما کاربردی و قابل استفاده است؟ شما چه قابلیت دیگری را پیدا کرده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان