حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیرعامل Anker می‌گوید حذف شارژر اپل از جعبه آیفون‌ها برای این شرکت بسیار مفید بوده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | برندهای مطرح فناوری

اپل سال گذشته با معرفی خانواده آیفون 12، شارژر و هندزفری در جعبه این گوشی‌ها را حذف کرد و همین رویه را در هنگام عرضه سری آیفون 13 امسال نیز دنبال کرد. این تصمیم به‌ویژه از سوی کاربران مورد استقبال مثبتی قرار نگرفت. برخی مقامات در کشورهای مختلف نیز تحقیقات خود را علیه اپل آغاز کرده و ادعا کردند که این شرکت مشتریان را مجبور به خرید محصولات اضافی می‌کند. با این حال، حداقل مدیرعامل یکی از شرکت‌ها یعنی Anker، که ما آن را با لوازم‌جانبی باکیفیت می‌شناسیم، از این حرکت خرسند است؛ چراکه این تولیدکننده را قادر می‌سازد تا محصولات بیشتری به‌فروش برساند.

سود Anker از حذف شارژر اپل از جعبه آیفون‌ها

استیون یانگ، مدیر اجرایی Anker در مصاحبه با The Verge، در مورد استراتژی تجاری اپل سخنانی را بیان کرده و اظهار داشت که تصمیم این شرکت برای حذف شارژر از جعبه آیفون‌ها باعث تقویت کسب‌وکار کمپانی خود شده است. وی همچنین اظهار داشت که تعداد زیادی مشتری وجود دارد که به خرید شارژر اصلی از خود اپل یا سامسونگ ادامه می‌دهند:

 “این یک مقوله جدید است. پیش از این، بسیاری از کاربران به‌تنهایی شارژر نمی‌خریدند. طبق نظرسنجی ما، حدود 50 درصد از این کاربران هنوز به استفاده از شارژرهای قدیمی خود ادامه می‌دهند، زیرا آنان در طول سال‌ها صرفه‌جویی کرده‌اند. اما افراد بیشتری شروع به خرید شارژرهای جداگانه می‌کنند. البته، بخش بزرگی از آنها به سمت خرید از خود برند دستگاه می‌روند. به‌عنوان‌مثال، آنها شارژر اصلی اپل یا سامسونگ را تهیه می‌کنند. با این حال، این به ما به‌عنوان یک برند شارژر شخص ثالث فرصت می‌دهد تا به آن کاربران دسترسی پیدا کنیم. این فرصتی است تا آنها را در مورد برتری شارژر خود آگاه کنیم که شامل موارد متعددی ازجمله اندازه کوچک، دوام و قدرت بالا و سازگاری با تمامی دستگاه‌های اکثر تولیدکنندگان می‌شود.”

حذف شارژر اپل از جعبه آیفون‌ها

حذف شارژر اپل از جعبه آیفون‌ها

اکثر کاربران آیفون که قبلاً دارای شارژ Anker بوده‌اند، احتمالاً آن را حفظ خواهند کرد، حتی اگر آنها را به مدل‌های آینده ارتقا دهند. برنامه این شرکت برای مقابله با این مانع با معرفی شارژرهای کارآمدتر در اندازه جمع‌وجورتر است که به‌عنوان شارژرهای GaN نیز شناخته می‌شوند. Anker همچنین کابل‌های لایتنینگ تأییدشده شخص‌ثالث را نیز به‌فروش می‌رساند که بادوام‌تر و با قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به موارد ارائه‌شده توسط خود اپل می‌باشند؛ بنابراین این دلیل دیگری است که چرا مصرف‌کنندگان Anker را به سایر سازندگان ترجیح می‌دهند.

این فقط اپل نیست که ارائه شارژر در جعبه گوشی‌های خود را متوقف کرده است، چراکه سامسونگ نیز به‌پیروی از شرکت رقیب، از سال گذشته عرضه گوشی‌های خود بدون شارژر درون جعبه را آغاز کرده است. حتی رفته‌رفته کمپانی‌های مطرح چینی ازجمله شیائومی نیز به این ترند پیوسته و حداقل در گوشی‌های پرچمدار خود، شارژر را حذف می‌کنند که تمامی این موارد احتمالاً به معنای سود بیشتر برای Anker خواهد بود.

نظر شما راجع‌به رضایت مدیرعامل آنکر از حذف شارژر از جعبه آیفون‌ها که به فروش بیشتر لوازم‌جانبی این برند کمک شایانی کرده است، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی