حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چند تراشه جدید میان رده کوالکام با پشتیبانی از رفرش ریت ١۴۴ هرتز در راه هستند!

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، کوالکام

کوالکام یکی از فعالان اصلی بازار تراشه‌های میان رده است. بسیاری از گوشی‌های میان رده، از قدرت تراشه‌های این کمپانی آمریکایی استفاده می‌کنند. هم اکنون، شایعات جدیدی وجود دارند که بر اساس آن‌ها، قرار است به زودی شاهد رونمایی از چند تراشه میان رده جدید کوالکام باشیم.

چند تراشه میان رده جدید کوالکام با ویژگی‌های کاربردی در راه هستند

یکی از جدیدترین تراشه‌های کوالکام، Snapdragon 778G است. این تراشه از رفرش ریت ١۴۴ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند و دارای لیتوگرافی ۶ نانومتری است.

 

تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ٧٧٨ جی / Snapdragon 778G کوالکام رسماً معرفی شد

 

به گفته Gizmochina، کوالکام امسال تعدادی از تراشه‌های جدید و شاخص خود را رونمایی کرده است. اما همچنان این کمپانی آمریکایی در نظر دارد تا تراشه‌های جدیدتری را نیز معرفی کند. با توجه به اسم رمز این تراشه‌ها، آن‌ها قرار است در سری Snapdragon 600 حضور داشته باشند. همچنین ممکن است این تراشه‌ها برای بازی‌ها بهینه سازی شده باشند. پسوند G مانند سری Snapdragon 700 در این سری تراشه‌ها به کار می‌رود.

تراشه SM6375؛ تراشه‌ای میان رده با امکانات بالا!

ظاهراً قرار است که کوالکام یک سری تراشه جدید را با اسم SM6375 معرفی کند. این سری تراشه‌ها، چهار عدد هستند. هر کدام از این تراشه‌ها، دارای فرکانس متفاوتی در پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی هستند. اما در کل، مشخصات آن‌ها مشابه یکدیگر است. همچنین گفته می‌شود که کلاک پردازنده گرافیکی آن‌ها بین ٩۴٠ تا ٩۶٠ مگاهرتز است. این ۴ تراشه، با مشخصات زیر رونمایی می‌شوند:

– ۴ هسته Gold با فرکانس کاری ٢.١ گیگاهرتز + ۴ هسته Silver با فرکانس کاری ١.٨ گیگاهرتز

– ۴ هسته Gold با فرکانس کاری ٢.٢ گیگاهرتز + ۴ هسته Silver با فرکانس کاری ٢.٠ گیگاهرتز

– ۴ هسته Gold با فرکانس کاری ٢.٣ گیگاهرتز + ۴ هسته Silver با فرکانس کاری ٢.١ گیگاهرتز

– ۴ هسته Gold با فرکانس کاری ٢.۵ گیگاهرتز + ۴ هسته Silver با فرکانس کاری ٢.٢ گیگاهرتز

پس از آن، این تراشه از رفرش ریت ١۴۴ هرتزی نمایشگر پشتیبانی خواهد کرد. در نتیجه، احتمال استفاده از پسوند G در این تراشه‌ها افزایش می‌یابد. بر اساس یک حدس که کمی فراتر از انتظارات است، نام تراشه‌های جدید کوالکام Snapdragon 695 و Snapdragon 695G خواهد بود!

تراشه SM6225 کوالکام

متأسفانه جزئیاتی از پردازنده مرکزی و گرافیکی این تراشه فاش نشده است. اما گفته می‌شود که یک دستگاه مجهز به SM6225 با ۶ گیگابایت حافظه رم و ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.2 در حال تست است. همچنین این دستگاه دارای نمایشگری با وضوح +Full HD و رفرش ریت ۹٠ هرتزی است. این تراشه رونمایی نشده، توسط TSMC به تولید انبوه خواهد رسید. اما لیتوگرافی آن مشخص نشده است. همچنین به احتمال زیاد، این تراشه‌ها همین امسال معرفی می‌شوند.

نظر شما در مورد این دو تراشه جدید میان رده کوالکام چیست؟ آیا این مشخصات را می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
طاها قلی پور

البته که همه ی اینها دارن میرن رو پایه عدد . چون چشم معمولی و غیر مسلح نمیتونه فرق 120 با 144 رو بفهمه . پس همه اینها دارن تبدیل میشن به تکنیک بازار یابی و فروش . از نظر من اگر گیمر نباشی با همون 60 هم کارت راه میوفته و برای کار های روزانه این تراشه ها فقط قیمت ور بالا می برن

AŁɪ

خیلی هم محسوس با هم متفاوته ، اصلا ۱۴۴ یه دنیای دیگس…

AŁɪ

البته یکیش مدل ۲۰۱۳ و قدیمی و بعدی turbo s تقویت شده 😂😅

ali karimi

سلام تراشه میانرده خوبه بودنشون بهتر اینطوری دست شرکتها بازتره و همینطور مصرف کننده ها، از لحاظ اینکه میگن از صفحه ننایش 144 هرتز پشتیبانی میکنه خوبه نه اینکه بد باشه ولی بجای این روی باطری بیشتر کار کنن بهتره تا رفرشریت صفحه نمایش حالا یکی از 60بره به 120 میتونه فرق ذو بقهمه، ولی ازبره90 بعدش بره 120 زیاد فرق نمیتونه بفهمه، درسته روانتر میشه و موارد دیگه ولی خب روی مصرف باطری هم تأثیر میزاره، به نظرم همون 120 فعلا بسه البته 120 که متغیر باشه بجای اون فصط حجم یا ظرفیت باطری رو بیشتر کنن این عالی میشه

ali karimi

ببخشید برای غلط املایی ها بخاطر کیبورد گوشی و اینکه سریع مینویسم اینطوری میشه، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️