حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Dimensity 2000 در گوشی‌های رده بالای سال ٢٠٢٢ به کار گرفته می‌شود

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، مدیاتک

مدیاتک هم اکنون رتبه اول میزان سهم تراشه در گوشی‌های هوشمند امسال را در اختیار دارد. در نتیجه، انتظارات کاربران و سازندگان از این کمپانی تایوانی بالاتر رفته است. به همین صورت، مدیاتک به زودی از تراشه پرچمدار جدید خود با نام Dimensity 2000 رونمایی می‌کند. اما این تراشه در چه گوشی‌هایی استفاده می‌شود؟

تراشه Dimensity 2000 در بسیاری از گوشی‌های سال ٢٠٢٢ میلادی به کار گرفته خواهد شد

٢ روز قبل گفتیم که مدیاتک در نظر دارد تا از Dimensity 2000 رونمایی کند. این تراشه، دارای لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC خواهد بود.

 

تراشه مدیاتک Dimensity 2000 با لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC رونمایی می‌شود

 

این بار بر اساس گزارشی از Gizmochina، مدیاتک قصد دارد تا با استفاده از جدیدترین لیتوگرافی TSMC، تراشه پرچمدار جدیدی را طراحی کند. این تراشه، قرار است پرچمدار تایوانی‌ها باشد. در حال حاضر، گزارش جدیدی از Dimensity 2000 منتشر شده است. گفته می‌شود که Dimensity 2000، قلب تپنده بسیاری از گوشی‌های رده بالای سال آینده میلادی خواهد بود. این خبر، از سوی یک وبلاگ نویس ویبو منتشر شده است. کسی که اعلام کرده بود Dimensity 2000 به وسیله لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC تولید می‌شود، همین وبلاگ نویس می‌باشد. همچنین این فرد ذکر کرده است که مدیاتک در حال حاضر نسخه‌های آزمایشی Dimensity 2000 را در اختیار شرکای خود قرار داده است تا مورد تست و بررسی قرار گیرد. بنابراین، انتظار می‌رود که با نهایی شدن تولید انبوه تراشه Dimensity 2000 مدیاتک در آینده‌ای نزدیک، شاهد عرضه آن در گوشی‌های رده بالای سال ٢٠٢٢ میلادی باشیم.

برای مروری بر شایعات منتشر شده از Dimensity 2000، باید بگوییم این تراشه یک انقلاب در بین دیگر تراشه‌های مدیاتک خواهد بود. دیمنسیتی ٢٠٠٠ دارای لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC، معماری ARMv9 و هسته قدرتمند Cortex-X2 خواهد بود. گفتنی است که تراشه Snapdragon 898 نیز در زمانی نزدیک به زمان رونمایی Dimensity 2000 معرفی خواهد شد. هر دو تراشه، با نسل جدیدی از هسته‌های ARM معرفی می‌شوند. هم اکنون، مشخص نیست که Dimensity 2000 در چه گوشی‌هایی مورد استفاده قرار گیرد. اما پیش بینی می‌شود که گوشی‌هایی با قیمت ٣,٠٠٠ یوان (معادل حدود ۴۶٠ دلار آمریکا) نیز به آن مجهز شوند. این قیمت، بیشتر از نسل قبل تراشه‌های رده بالای مدیاتک است. بر اساس برآوردهای انجام شده، گفته می‌شود که قیمت Dimensity 2000 برابر با ٨٠ دلار آمریکا است! توجه داشته باشید که تمام این‌ها، در حد حدس و گمان هستند.

نظر شما در مورد این موضوع چیست؟ فکر می‌کنید که با استفاده از این تراشه، قدرت گوشی‌های Flagship Killer تا چه حد افزایش بیابد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
xiaomi mi mix4

بهترین پردازنده هست با قیمت عالی منتظر گوشیهای عالی با قیمت عالی با عملکرد دمایی عالی هستیم

دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس تراشه ای هم تراز با کایرین ۹۹۰ 5G و اگزینوس ۹۹۰ بود ، حتی در مواردی دست بالاتر رو نسبت به اون دو رقیب داشت. همونطور که بخش نیمه هادی مدیاتک با ظهور سری دایمنسیتی تغییر و تحول پیدا کرد ، مسلماً چشم انداز آینده ی مدیاتک با دایمنسیتی ۲۰۰۰ روشن تر از گذشته خواهد بود…
از تراشه ی پرچمدار کایرین که فعلاً خبری نیست اما بر حسب سابقه ی مدیاتک و رویکردش مقابل رقبا ؛ تو بخش GPU/گرافیک شاید بیراه نباشه که بگیم برتری با اگزینوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون بعدیه(نام احتمالی ۸۹۸) ولی تو بخش CPU و NPU ممکنه با سورپرایزهایی از طرف مدیاتک مواجه شیم…

Mahdi

خیلی خوبه ☺️
مطمئنا با پردازنده دست پا بسته ای طرف نیستیم و قدرت خیلی زیادی داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️