حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جدول فروش تبلت در فصل دوم سال ٢٠٢١ میلادی با صدرنشینی اپل منتشر شد

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تبلت

تبلت‌ها، به اندازه گوشی‌های هوشمند برای کمپانی‌ها اهمیت ندارند. اما همچنان یکی از بازارهای مهم محسوب می‌شوند. مانند بازار گوشی‌های هوشمند، اپل و سامسونگ در رقابت هستند تا میزان فروش خود را بالاتر ببرند. حال، به تازگی جدول فروش تبلت طی سه ماهه دوم سال ٢٠٢١ میلادی منتشر شده است. در این جدول، اپل به صدرنشینی خود ادامه داده است.

جدول فروش تبلت در سه ماهه دوم سال ٢٠٢١ میلادی منتشر شده است

جدول فروش گوشی‌های هوشمند در چین طی فصل دوم ٢٠٢١، به ما نشان می‌دهد که شگفتی‌های زیادی ممکن است از سوی برندهای مختلف رخ بدهد. به طور مثال، چه کسی فکرش را می‌کرد که ویوو و اوپو بازار موبایل چین را از آن خود کنند؟

 

بیشترین فروش گوشی در چین طی فصل دوم ٢٠٢١، متعلق به ویوو می‌باشد!

 

اما این بار، ما با فروش جهانی تبلت‌ها توسط برندهای مطرح سر و کار داریم. به نقل از GizChina، مؤسسه آماری Strategy Analytics آماری از میزان فروش بازار تبلت‌ها در جهان منتشر کرده است. این آمار، مربوط به فصل دوم سال ٢٠٢١ میلادی می‌باشد. خب، در خبری مسرت بخش باید بگوییم که میزان فروش این بازار نسبت به قبل بیشتر شده است. تبلت‌های فروخته شده، ۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته هستند. همچنین طی این مدت، ۴۵.٢ میلیون دستگاه تبلت به فروش رسیده است.

تحلیل‌گران مطرح، می‌گویند تقاضای تبلت‌ها با همه گیری ویروس Covid-19 نسبت به گذشته افزایش داشته است. به همین ترتیب، کاربران در حین قرنطینه و ماندن در خانه، نیاز به یک سرگرمی دارند. تبلت‌ها نیز یکی از گزینه‌های معقول برای ایجاد سرگرمی هستند. در عین حال، کمبود قطعات الکترونیکی در جهان و مشکلات تأمین آن‌ها، سبب می‌شود که رشد فروش در این بازار با مشکلاتی مواجه شود. به همین ترتیب، ممکن است که در نیمه دوم سال جاری میلادی، شاهد افت فروش در این بازار باشیم.

جدول فروش تبلت در فصل دوم سال ٢٠٢١ میلادی

جدول فروش تبلت در فصل دوم سال ٢٠٢١ میلادی

اما اجازه دهید تا وارد جزئیات جدول فروش تبلت در بازه زمانی مورد اشاره شویم. به طور واضح، اپل رهبر بلامنازع بازار تبلت‌ها است. کوپرتینویی‌ها طی بازه زمانی مذکور، ١۵.٨ میلیون دستگاه آیپد را به فروش رسانده‌اند. این کمپانی نسبت به سال گذشته، با ١١ درصد رشد فروش مواجه شده است. این کمپانی، ٣۵ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. در جایگاه دوم، سامسونگ با ٨.٢ میلیون دستگاه فروش به چشم می‌خورد. کره‌ای‌ها ١٨ درصد از سهم بازار را کسب کرده‌اند و نسبت به سال گذشته، با رشد فروش ١٩ درصدی مواجه شده‌اند.

رتبه سوم، به برند شناخته شده لنوو می‌رسد. این کمپانی در جدول فروش تبلت‌ها، ۴.٧ میلیون دستگاه فروش داشته است و ١٠ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. همچنین این کمپانی بیشترین میزان رشد فروش را داشته است. هواوی و آمازون نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. این دو کمپانی، به تزسبت ۴.٢ و ٢.١ میلیون دستگاه را به فروش رسانده‌اند. این شرکت‌ها، ٩ و ۵ درصد سهم بازار جهانی را در اختیار دارند. متأسفانه هواوی در اینجا نیز با افت فروش شدید مواجه است. در کل، سایر برندهای بازار نیز ٢٣ درصد دیگر از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

بازار تبلت‌ها، در حال رشد است اما کمبود قطعات یک مشکل جدی و تهدیدی بزرگ است!

همان طور که مشاهده کردید، جدول فروش تبلت در فصل دوم سال ٢٠٢١ میلادی نشان می‌دهد که این بازار رو به رشد است. با وجود ارائه مدل‌های متنوع و دستگاه‌های نسبتاً جذاب از سوی برندهای مطرح این بخش، شاهد استقبال از این مدل‌ها بودیم. با این حال، کمبود قطعات بر روی تولید کنندگان و عمده فروشان تأثیرات مخربی را گذاشته است. پیش بینی می‌شود که عواقب این کمبود قطعات، در افت میزان تولید این محصولات خود را نشان دهد. بنابراین، نباید به رشد ادامه دار بازار تبلت‌ها خیلی امیدوار باشیم.

نگرانی اساسی تولید کنندگان، از بابت تقاضا و ناتوانی در تأمین زنجیره تولید است. چرا که با بحران کمبود قطعات الکترونیکی و تراشه در جهان، بازار تبلت‌ها با خطر عدم موجودی کافی مواجه هستند. از سوی دیگر، مشتریان این بازار رو به افزایش هستند. در صورتی که تقاضا بیش از میزان تولید باشد، قطعاً با افزایش قیمت روبه‌رو خواهیم بود. به دنبال آن، شرکت‌ها با مشکلاتی در میزان فروش مواجه می‌شوند. تمام این‌ها، منجر به عدم پیشرفت بازار تبلت‌ها در جهان می‌شوند. مشخص نیست که این اتفاق واقعاً رخ می‌دهد یا خیر. اما وقوع آن، دور از انتظار نیست.

نظر شما در مورد جدول فروش تبلت در فصل دوم سال ٢٠٢١ میلادی چیست؟ آیا این برندها شایستگی حضور در بین ۵ برند برتر بازار تبلت‌ها را دارند؟ شما رویکرد کدام برند در تبلت‌ها را بیشتر می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️