حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

صحبت با افراد مرده از طریق حق اختراع مایکروسافت 🌌

همه ما شاید افرادی را داشته ایم که دیگر نیستند. مشخصا بهتر است که با نبود آن ها کنار بیاییم اما شاید پس از مدت ها بد نباشد که با آن ها صحبت کنیم، نه؟ خب به نظر می رسد که صحبت با افراد مرده 🌌 از طریق حق اختراع مایکروسافت ممکن خواهد شد!

صحبت با افراد مرده

اخیراً حق ثبت اختراع مایکروسافت برای فناوری است که می تواند برای ساخت چت بات از افراد مرده استفاده شود. این فناوری از محتوایی مانند “تصاویر، داده های صوتی، پست های شبکه های اجتماعی، [و] پیام های الکترونیکی” برای ایجاد یک ربات چت استفاده می کند که شخص خاصی را شبیه سازی می کند. پس متوجه می شویم که فعلا این حق اختراع عمدتا برای افرادی که در دهه اخیر فوت شده اند عملی است.

البته مفهوم استفاده از هوش مصنوعی برای تکثیر افراد مرده چیز جدیدی نیست. این موضوع در قسمت “Be Right Back” از سریال Black Mirror به نمایش در آمد.

حق ثبت اختراع مایکروسافت حتی توصیف فناوری ایجاد مدل های ۲ بعدی یا ۳ بعدی از یک شخص خاص بر اساس تصاویر، اطلاعات عمق و فیلم ها است.

اگر این حق ثبت اختراع به فناوری ملموسی منجر شود و این همیشه یک “اگر” بزرگ است، توجه به این نکته مهم است که فقط مربوط به ایجاد چت بات از بستگان مرده نیست. این فناوری همچنین می تواند به روشهای کمتر وحشتناکی (!) مانند ایجاد یک چت بات از یک شخصیت داستانی یا یک شخصیت تاریخی استفاده شود.

صحبت با یک شخصیت داستانی مورد علاقه می تواند تجربه جالبی باشد. گفتگو با chatbot یک شخصیت تاریخی می تواند روشی منحصر به فرد برای جذب افراد هنگام مطالعه تاریخ باشد، اگرچه باید برخی از واقعیت ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید مردم برای گفتن حرف های پوچ چت بات را فریب نمی دهند.

حق ثبت اختراع مایکروسافت توضیح می دهد:

شخص خاص ممکن است با موجودی در گذشته یا حال (یا نسخه ای از آن) مشابهت داشته باشد، مانند یک دوست، بستگان، آشنایان، افراد مشهور، یک شخصیت داستانی، یک شخصیت تاریخی، یک موجود تصادفی و غیره.

مایکروسافت در مورد چت بات ها سابقه جالبی دارد. در حالی که از بسیاری از چت ربات ها در سرویس های مایکروسافت می توان برای انجام کارهای خاص استفاده کرد، از ربات های دیگر به روش های مختلف استفاده شده است. مثلا مردم هوش مصنوعی مایکروسافت یعنی Tay را برای به اشتراک گذاشتن پیام های نژادپرستانه استفاده کنند که خوب نیست البته.

مایکروسافت Xiaoice

مایکروسافت Xiaoice

مایکروسافت یک چت بات به نام Xiaoice داشت که بر روی مشابه انسان بودن تمرکز دارد اما ژوئیه گذشته اعلام کرد که Xiaoice را به یک شرکت مستقل تبدیل خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که چت بات ها می توانند جذاب باشند؟ مشخصا جذاب است، مثلا فکر کنید با کوروش کبیر صحبت می کنید! شما دوست دارید با چه شخصیتی در قالب چت بات صحبت کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
TheFreeCritic

این پتنت مال جنس های ناظره 😤
کپی رایت رو رعایت نکردن

ali_s

واتتت واقعا؟😐😐😐😐
برگام

Mahdi

مطمئنا پای ناظر در میونه😒😊

Finch

««گفتگو با chatbot یک شخصیت تاریخی می تواند روشی منحصر به فرد برای جذب افراد هنگام مطالعه تاریخ باشد»»

+ چرا خوندم گفتگو با چالتون ؟ 😐😐😃

TheFreeCritic

😂😂

TheFreeCritic

پروف جدیدت منو یاد انویدیا نسل هفتم میندازه

TheFreeCritic

همین الان عوضش کردی ! 😂
پروف جدیدت منو یاد پوشک مای بی بی و دستمال توالت پنپه ریز و کلا لوازم بهداشتی میندازه

Finch

الان خوب شد؟ 😐😂

TheFreeCritic

عالیه 👌🏻👍🏻

m.b

تکنولوژی ها دیگه خیلی دارن خطرناک میشن…
اگر میشه بر اساس رفتار های گذشته یک فرد مرده، الگویی از رفتار هاش رو ساخت پس میشه از فرد زنده هم با توجه به رفتار های حال حاضرش الگویی ساخت… و این یعنی میشه با این الگو آزمون و خطا کرد و نتیجه رفتاری فرد رو دید و در دنیای واقعی همون طوری رفتار کرد که الگو پاسخ های مثبت داده و در دنیای واقعی هم پاسخ های مثبتی از شخص حقیقی گرفت…
این موضوع از مقیاس های فردی تا مقیاس های سیاسی میتونه خطرناک باشه…
هاوکینگ حق داشت که از هوش مصنوعی بترسه…
این یه واقعیت تلخه که ما آدما همیشه یه چیزو کشف میکنیم یا میسازیم اما سالها طول میکشه تا شعور استفاده درست و بی ضررشو کشف کنیم یا تو خودمون بسازیم و تمام این سالیان به ضرر خودمون تموم میشه…

Finch

آره والا
.
داش اون اسنپ سری ۷۰۰عه چی شد که سال پیش گفتی میاد دهن کایرین ۸۲۰ و دایمن ۸۲۰ رو به خاک میده ؟؟؟؟

ببخشید اشتباها یاد قدیم افتادم 🥴🥴🥴😵

Finch

از اون روز
یه ۷۲۰جی
یه ۷۳۲جی
یه ۷۵۰جی
معرفی شده ولی هیچکدوم حتی نزدیک هم به اون دوتا نیست ☹️

m.b

راجب دهن سرویس کردن که جنسای ناظر گویا برات ناخالصی داشت… چیزی نیس… معمولاً به تازه‌واردا جنس بنجل میندازه… چند ساعت دیگه اثرش میپره خلاص میشی…
راجب زمانشم طبیعتاً وقتی تو سایت نیستی نمیبینی که من بابتش قبلاً از کاربرا عذر خواستم که تاخیر داشته… ندیدی برو ببین…

Finch

هعی حَجی انقد کار و بار ریخته سرم حتی وقت نمیکنم تو چنل تک فالوئرز پست بزارم
بازدید سایت که به کنار 😑😑😑😑

Milad7

اینکه چیزی نیست مرده ها میلیون ها رای دادن به جوی خواب آلود!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)