حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت ویندوز ۱۰ نیمه دوم ۲۰۲۰ (Windows 10 20H2) با استارت منو جدید ارایه شد

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | Windows، آپدیت

اگر از کاربران ویندوز هستید و روی جدیدترین نسخه این سیستم عامل یعنی ویندوز ۱۰ قرار دارید، خبر خوبی برای شما داریم. آپدیت ویندوز ۱۰ نیمه دوم ۲۰۲۰ (Windows 10 20H2) با استارت منو جدید ارایه شده است. به هر حال خوب است که هر از گاهی تغییرات بصری داشته باشیم. البته این آپدیت فقط برای تغییرات ظاهری نیست.

آپدیت ویندوز ۱۰

آپدیت ویندوز ۱۰ اکتبر ۲۰۲۰ برای کاربران ارایه شده است. این بروزرسانی  علاوه بر انبوهی از ویژگی های جدید، یک طراحی استارت منو تازه را نیز ایجاد می کند. سایر تغییرات کلیدی شامل، UI جدید برای عملکرد ALT + Tab و البته مرورگر Edge است.

قابل توجه ترین تغییر، استارت منو دوباره طراحی شده است که اکنون به جای کاشی های رنگی پررنگ غیرشفاف که قبلا مشاهده کرده اید، با کاشی های شفاف همراه خواهد بود.

این تغییر کردن و تفاوت طراحی، از نظر عملکرد هیچ تغییری نمی کند اما با کاشی هایی که با تصویر زمینه یا چیزهای روی دسکتاپ، ترکیب می شوند، تجربه بصری متفاوتی را ارائه می دهد. مایکروسافت همچنین احساس می کند که طراحی جدید به کاربران کمک می کند تا برنامه های خود را به راحتی پیدا کنند.

 

 

گفته شد، در صورتی که ظاهر نیمه شفاف منوی استارت را دوست ندارید، همیشه گزینه ای برای بازگرداندن رنگ های غیرشفاف در تنظیمات وجود دارد.

ترکیب تب های مرورگ اج با عملکرد ALT + TAB

مایکروسافت جدا از ارایه مرورگر جدید Edge مبتنی بر کروم، تمام تب های Edge را در فهرست Alt + Tab ارائه می دهد تا به راحتی به کاربران در انجام چند وظیفه کمک کند. این یکپارچه سازی همچنین به افزایش پذیرش و استفاده از مرورگر جدیدی که پایگاه کاربری آن بسیار کند رشد می کند، کمک خواهد کرد. این ویژگی را پیش از این در اندروید هم دیده بودیم اما گوگل آن را حذف کرد.

تغییر رفرش ریت نمایشگر در ویندوز ۱۰

مورد بعدی ویژگی ای است که گیمرها آن را دوست خواهند داشت. به روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ به شما امکان می دهد به راحتی رفرش ریت مانیتورهای خود را تنظیم کنید، البته طبیعتا در صورتی که از رفرش ریت سریعتر پشتیبانی می کنند. اکنون می توانید رفرش ریت را از منوی تنظیمات تغییر دهید و سپس به تنظیمات سیستم بروید و تنظیمات جدید در گزینه Advanced Display Settings و زیرمنو Display در دسترس خواهد بود.

مناسب تر برای دستگاه های لمسی

علاوه بر این، مایکروسافت ویندوز ۱۰ را مناسب تر برای دستگاه های لمسی کرده است و در صورت استفاده از لپ تاپ با صفحه کلید قابل جدا شدن، نوار وظیفه به طور خودکار در لحظه تغییر وضعیت به حالت تبلت کوچک می شود. این باعث می شود نوار وظیفه جمع و جورتر، تمیزتر و شخصی تر شود. مایکروسافت همچنین لوگوهای برنامه را در اعلان قرار می دهد و از این رو دامنه حدس و گمان را از بین می برد.

این به روزرسانی رایگان بصورت پلکانی اجرا می شود و در صورت عدم وجود، چند روز دیگر در لپ تاپ یا رایانه شخصی شما در دسترس خواهد بود. همچنین همیشه گزارش هایی مبنی بر اینکه برخی از کاربران با مشکل به روزرسانی جدید روبرو هستند، وجود دارد. بنابراین اطمینان حاصل می کنید که قبل از نصب به روزرسانی جدید، از اطلاعات خود پشتیبان تهیه می کنید.

شما آپدیت جدید ویندوز ۱۰ را دریافت کردید؟ نظرتان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
OnePlus_Fan

خیلی هم عالی

AŁɪ

چقدر بهتر شده ایول 👌

SHREK

کاش مشکل Drop fps وسط گیم حل میکرد🙄

Ebinem

مایکروسافت باگ جدید چی آورده؟

m.b

آها بالاخره ارائه شد… 🤦‍♂️
دیگه بعد از دو سال وقت ویندوز عوض کردنه… 🤺

samouelkarter

نمیدونم چرا وقتی اسم ورژن جدید 10 را میشنوم چهار ستون بدنم میلرزه اینقدر که این نسخه هاش باگ داره و آزاردهنده است!
حتما حتما بعد از گذشت حداقل 3 ماه از اومدن ورژن جدید اونو نصب کنید تا به مشکل نخورید
چون خدای ناکرده مثل این ورژن آخری بعضی دستگاه ها ممکنه با مشکل صفحه آبی روبرو بشوند و نیاز باشه که صبر کرد تا نسخه پایدار براش ارائه بشه
واقعا اون زمان مایکروسافت را بیشتر دوست داشتم که میرفتیم یه سی دی ویندوز میگرفتیم نصب میکردیم بدون باگ و پایدار بود
هر ورژن هم نسبت به قبل داره الکی حجیم میشه بعضی از بخش ها مثل لینوکس ساب سیستم و گیمینگ باید جزو آپشن های اختیاری باشه تا هر کسی دوست داشت نصب بکنه و دانلود بکنه بعد از نصب و الکی حجم سیستم را نخوره! البته این جدای از کلی برنامه بدردنخور دیگه پیشفرض ویندوز هست که اصلا وجودشان توجیهی نداره!

Mahdi

عاشقتم ویندوز ۷

Milad7

بهتر شد بد نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)