همانطور که شاید در ابتدا موتورولا بزرگترین برند موبایل بود و کسی فکر نمی کرد برند دیگری آن را کنار بزند یا کسی تصور سقوط نوکیا یا پرواز اپل را نمی کرد، تا ۵ سال پیش هم قدرتی نمی توانست تصور ضعف سامسونگ را بکند. حالا اما وضعیت به شکلی است که برندهای چینی چریکی طور به این برند بزرگ ضربه می زنند. شیائومی در هند و اروپا به شدت برندی مانند سامسونگ را خسته کرده و در هند حتی آن را از تخت به زیر کشیده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم سبقت شیائومی از سامسونگ در بازار هند چطور صورت گرفت؟
با این حال، شرکت کمترشناختهشدهای به نام شیائومی بهآرامی در سال ۲۰۱۶ وارد بازار هند شد که بسیاری در ابتدا اصلا آن را نمیشناختند و گوشیهای شیائومی را صرفا به عنوان نسخه ارزانتر و ضعیفتر آیفون تلقی میکردند.
ولی برگ برنده شیائومی حراج آنلاین بود که با پیادهسازی ماهرانه ایده فروش گوشیهای باکیفیت ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلاری برند ردمی چنان موفق ظاهر شد که خیلی زود توانست جای موبایلهای مشابه این برند را که قیمتی حدود ۵۰۰ دلار داشتند بگیرد. سهم بازار شیائومی در سال ۲۰۱۶ خیلی زود به ۳ درصد رسید، اما آن سال سهم بازار سامسونگ ۲۵ درصد بود. در نتیجه کرهای که از سطح دسترسی محدود بازار هند به اینترنت آگاه بودند و میدانستند شیائومی صرفا از طریق فروشگاههای آنلاین فعالیت میکند، رقابت با این کمپانی چینی را جدی نگرفتند.
با این وجود، همه چیز رفتهرفته با سرعت زیادی تغییر کرد. امروز شیائومی سهمی ۲۸ درصدی از بازار هند دارد، در حالی که سامسونگ همچنان سهمی در حدود ۲۵ یا ۲۶ درصد را در اختیار گرفته است. البته با توجه به بازار پرنوسان و پرسرعت تلفنهای هوشمند، نتیجهگیری مبنی بر این که کدام شرکت از دیگری جلوتر است عملا فایدهای ندارد.
تحلیلگران بازار وضعیت موجود را بر اساس حجم فروش محصولات و یا ارزش کالاها ارزیابی میکنند. از این رو، شرکتی که امروز مقام نخست را در دست دارد، فردا ممکن است دیگر در این جایگاه نباشد.
اما شیائومی به شکل پیوسته توانسته سهم بازار خود را در این کشور بیشتر کند، در حالی که سامسونگ همچنان همان سهم بازار قبلی خود را در اختیار دارد. اکنون سوال این است که چنین رشد قابل توجهی چگونه در این مدت زمان کوتاه رخ داده است؟
پاسخ کوتاه میتواند ارزش باشد. امروز ۶۶ درصد از بازار هند در دست برندهای چینی است، اما شیائومی اولین شرکتی بود که موبایلهایی باکیفیت را با چنان قیمتی پایینی به دست مصرفکنندگان هندی رساند که هیچکس فکرش را نمیکرد. محصولات این شرکت آن قدر به مذاق هندیها خوش آمد که در عرض چند ده ثانیه تمام موجودی گوشیهای شیائومی به اتمام میرسید و باقی خریداران باید منتظر حراج بعدی میماندند.
در این شرایط، برندهای خود هند مثل Micromax و Intex به جز روزهای ابتدایی نبرد نتوانستند همپای شرکتهای خارجی پیش بیایند. آنها به اندازه برندهای چینی و ژاپنی نوآور نبودند و در حوالی سال ۲۰۱۷، وقتی پول هوشمند داشت به مسیر 4G وارد میشد، با اتخاذ اشتباهی مهلک به این مسیر قدم نگذاشتند و از گردونه رقابت خارج شدند.
تکه بعدی پازل که شیائومی موفق به حل آن شد این بود که آنها بعد از تسخیر بازار آنلاین به سراغ بازار آفلاین رفتند. طبق آمارها از هر دو گوشی آنلاینی که در این کشور فروخته میشد، یکی محصول شیائومی بود. این شرکت در سال ۲۰۱۷ ابتدا با همکاری سایر شرکتها وارد فروشگاههای فیزیکی موجود در سطح شهرها شود و بعد کمکم فروشگاههای اختصاصی Mi Home را افتتاح کرد. شیائومی از این طریق توانست با هزینه بسیار کمتر سهم بازار سطح ۲ و ۳ شهرها را به دست آورد، بدون که این لازم باشد مثل سامسونگ سیاستی انحصاری برای توزیع کالا اتخاذ کند.
این شرکت با فروش ۳۶.۹ میلیون موبایل در سهماهه دوم ۲۰۱۹ به رکوردی قابل توجه دست یافت و با حفظ نرخ رشد بالای خود به نظر میرسد که آینده درخشانی پیش روی آنها قرار داشته باشد. با این حال، همان طور که متذکر شدیم همه چیز در عرض یک سال ممکن است به کلی تغییر کند.
اکنون رقبای چینی جدیدی مثل اوپو، ویوو و هوآوی در بازار هند ظهور پیدا کردهاند که البته جهش آغازین آنها به خوبی شیائومی نبوده است. بسیاری از این برندها صرفا روی برخی از بخشهای بازار تمرکز دارند، اما در هر صورت نمیتوانیم سرعت بالای تحولات را نادیده بگیریم و همه چیز را برای شیائومی قطعی تلقی کنیم.
از سوی دیگر، سامسونگ را داریم که چند پیراهن بیشتر در این بازار پاره کرده و قصد کنار کشیدن هم ندارد. اگر آمارها را دقیق بررسی کنیم، این شرکت سال گذشته با رشدی ۳ درصدی سهم بازار خود را از ۲۳ به ۲۶ درصد رساند. بهعلاوه، پوشش خردهفروشی و شبکه خدمات پس از فروش آنها همچنان نقش مهمی در بازار موبایل هند ایفا میکند.
با این حساب، رقابت در این بازار پرجمعیت و حیاتی با هیجان بیشتری ادامه خواهد یافت و هر برند به نوبه خود تلاش میکند تا تاج پادشاهی را از سر دیگری برداشته و آن را برای مدت زمان طولانیتری برای خود نگه دارد.
نظر شما چیست؟ فکر می کنید که شیائومی در بازارهای دیگر هم می تواند برندهای دیگر را هم تحت تاثیر قرار دهند؟
همین اتفاق با سرعت کمی کمتر در اروپا هم در حال رخ دادنه…
تا دو سال آینده شیائومی جزو 3 برند پرفروش اروپاست…
شاخص کیفیت نسبت به قیمت تو این برند بیشتر از هر برند دیگری هست و به همین دلیل به هر بازاری که وارد شده رکورد فروش اون بازار رو شکسته و حتی تو هند و چین رکورد گینس رو هم در فروش در زمان محدود شکسته!!
لوگو دهمین سال تولید گوشی های شیائومی هم امروز توسط مدیر عاملش منتشر شد…
روزی که میکس 1 رو دیدم میدونستم این برند آینده داره… گوشیای که طبق بررسی gsmarena جزو بهترین های دهه گذشته تکنولوژی بود…
پوکوفون انقدر عالی بود که نویسنده gizmochina تو لیست بهترین میانرده های 2019 استثناً این گوشی که مال 2018 هست رو هم قرار داده چون هر طوری که فکر میکردن لایق بهترین بود…
مشخصاً از امسال سطح رقابت رو هم شدیدتر میکنه…
میکس ۱ که واقعا فوقالعاده بود… من هر وقت میخوام برای یکی که میخواد گوشی بخره قدرت شیائومی رو نشون بدم میرم سراغ میکس ۱…
جالبیش این بود که هیچ اطلاعاتی ازش به بیرون درز نکرد و به عنوان یک سورپرایز همراه با می نوت ۲ معرفی شد…
چندین نوآوری جالب رو هم با هم داشت…
فک کنم اون سایتی که پوکوفون رو جزو بهترین میانرده های امسال گذاشته بود gizchina بود اگه اشتباه نکنم…
امیدوارم امسال به بازار امریکا هم ورود پیدا کنه…
آها پس من اشتباه کردم… شرمنده…
حقیقتش وقتی گفتید منم شک کردم…
الان هم هرچی میگردم اون لیستی که پوکوفون توش بود رو پیدا نمیکنم…
😂چه جالب دقیقا منم بعد حرف تو رفتم ببینم درست میگی یا نه که دیدم خبرش انگار تغییر کرده…
چون درست گفتی و gizmochina نبود چون دیدم و یادم اومد که لیست به اون سبکی که دیده بودم نیست و طریقه چیدمانش فرق داشت…
بعد رفتم گیزچاینا و اونجا هم دقیق یادمه که تو لیست(آخرین گوشی) بود اما الان نیست نمیدونم چرا… 😅
دقیقاً…
فک کنم همون gizchina بود که الان پوکوفون رو از لیست حذف کرده…
در اقدامی عجیب یکی از افشاگر ها گفت که به دلیل تفاوت در صفحه و طراحی و شارژ، بر خلاف تصور همه حجم باتری mi 10 بیشتر از mi 10 pro و حدود 4800 هست در حالی که حجم باتری نسخه pro حدود 4500 هست…
تو نسخه پرو چی گذاشتن که مزاحم باتری شده مشخص نیست🤔…
شاید مربوط به شارژ وایرلسش باشه… شاید صفحه نمایش متفاوتش نسبت به نسخه عادی…
دوربین پاپآپ؟🤔
نمیدونم اما غیر منطقی به نظر میرسه…
راستی امروز تایید شد که نسخه عادی و pro با هم عرضه میشند…
ماژول دوربین
یا
تلاش برای کم وزن و باریک کردن
یا
…..
نمیدونم 🙂😂
نه دوربین فکر نکنم باشه…
من بیشتر شکم روی صفحه نمایش یا پد شارژ وایرلسش هست که هر نسل بزرگتر میشه تا توان شارژ وایرلس بره بالاتر و این نسل رسیده 40 وات شاید… 🤔
۴۰ وات😅😱😑😐
اگر استفاده و پسرفت سامسونگ توی شارژر سری اس۲۰ واقعی باشه و قراره همشون دوباره شارژر ۲۵ واتی بشن و حتی از ۴۵ پشتیبانی نکنن ! باید دیگه یه خاک بر سرت بزرگ گفت بهش،،شارژر وایرلس برندای دیگه از شارژر سیمیش قویتره😑
35 70 140 رو یادت هست چند روز پیش گفتم؟
اگر 66 وات سیمی و 40 وات بیسیم و 10-15 وات معکوس حقیقت داشته باشه(که احتمالاً 66 وات سیمی درسته ولی 40 وات مشخص نیست عملیاتی شده یا نه اما 30 وات رو عملیاتی کرده)، زمان پر شدن باتری نسخه پرو حدوداً 35، 70 و 140 دقیقه به ترتیب برای سیمی بیسیم و معکوس هست(البته برای معکوس باید یه گوشی با توان خروجی 10-15 وات وایرلس وجود داشته باشه که یکی دیگه از همین مدل باید باشه یا اینکه باقی برند ها هم بسازن با این توان)…
کسی برای فست شارژ گوشی نمیخره یعنی درکش اینقدر سخته براتون؟
فراموش نکنیم توان ۴۵ وات سامسونگ موقعی معرفی نوت ۱۰ بعد ووک شارژ ۵۰ واتی اوپو قوی ترین توانو داشت درحالی که ۶۵ واتی خیلی بعد تر از نوت ۱۰ اومد
پس اینکه میتونه چنین چیزایی بزنه اونم خیلی عالی شکی درش نیست
بعدشم اینا شایعس اس ۱۱ پشتیبانی میکنه ولی احتمال اینکه جدا بفروشه خیلی بالاس
ظاهرا شارژر وایرلسشم ۲۵ واتیه که بازم عالیه برای ۲۰۲۰
سخت نیست درکش برام!
اما شارژر جزو بخش های گوشیه و قرار نیست اصن حرفی نباشه!!!
و اینکه شاید یه پسرفت رو شاهد باشیم دیگه بدتر
به هر حال حتی اگه کسی برای فست شارژ هم گوشی نخره این یه پوئن مثبت برای پرچمدار شیائومی هست و از اون جایی که پرچمدارها تنها در جزئیات نسبت به هم برتری دارن احتمالا یکی از شگردهای تبلیغاتی موثر خواهد بود و واقعا در فروش اثربخشه…
“کسی برای فست شارژ گوشی نمیخره یعنی درکش اینقدر سخته براتون؟”
کسی نگفت همه برای فست شارژ گوشی میخرن…
اما تو کامل کردن پکیج گوشی یکی از عوامل پر نقش هست چون الان از 3 جنبه سیمی و وایرلس و معکوس گسترش پیدا کرده و با زندگی مردم(ما ایرانی ها رو کنار بزنید چون از دنیا عقبیم) گره خورده… همین قرار دادن پد وایرلس تو جعبه میکس، عامل تایید خرید خیلی از خریدارا بود چون خاص کرد پکیج رو…
تازه وقتی باتری میرسه 5000 میلی آمپر خب به طبع سرعت شارژ هم انتظار میره که بیشتر بشه دیگه…
خب درست نیست که گوشی سال 2019 تو 45 دقیقه از صفر به 100 برسه اما گوشی سال 2020 تو یک ساعت تا یک ساعت و ربع به 100 برسه…
لااقل باید ارقام رو ثابت حفظ کنن…
همین چند روز پیش یه نفر حرف طنز اما جالبی زد…
گوشیت شارژ نداره یه دقیقه میری سرویس بر میگردی تو همین فرصت گوشیت به اندازه 2 ساعت شارژ میشه…
خب اگر بگیم کسی واسه صرفاً فست شارژ گوشی نمیخره… خب همینم برای صرف خیلی از امکانات دیگه قابل تعمیمه…
مثلاً کسی بخاطر هندزفری تو جعبه گوشی نمیخره یا کسی بخاطر صفحه 120 هرتز گوشی نمیخره یا کسی بخاطر بهترین عکسبرداری پرتره گوشی نمیخره یا کسی بخاطر اسپیکر استریو گوشی نمیخره یا…
اینایی که گفتم بهترین هاش دست سامسونگ هست و بارها شده شنیدیم که با بقیه مقایسه شدن…اما ما هیچوقت حرف شما رو نمیزنیم چون از اساس اشتباهه خب…
همین جزئیات هست که فرق بین یک پرچمدار اقتصادی و یک پرچمدار کامل رو میسازه…
الان پرچمدار های اقتصادی استریو نیستن پرتره هاشون کمی ضعیفه صفحهشون 120 هرتز نیست و سرعت شارژ به مراتب پایینتری هم دارند…
مجموعه همین جزئیات خیلی ساده باعث تفاوتشون با پرچمدار های کامل شده که خیلیا میرن پرچمدار کامل میخرن بجای پرچمدار اقتصادی… پس همین جزئیاتی که فرق یک پرچمدار اقتصادی و کامل رو میسازه، دلیل انصراف از خرید پرچمدار اقتصادی خیلیاست…
فست شارژ دیگه مثل گذشته یک پارامتر خرید نیست چون در سه زمینه (که در بالا نام بردم) گسترش پیدا کرده و مسیر تکنولوژی رو تغییر داده (یادآوری بدون پورت شدن آیفون ها و سایر گوشی ها تا چند سال آینده لازمه در اینجا که به لطف افزایش سرعت سارژ های وایرلس هست) پس نمیشه دیگه بهش گفت جزئیات چون چندین زمینه رو دیگه درگیر خودش کرده…
برای فروش در بازار هند قیمت پایینتر مهمه…
من اگه جای چالتون بودم میگفتم ( این امار همه چرندند این برندای بنجل چینی میان اشغالاشون و پلاستیک بازیافتیاشونو میندازن به این مردم بدبخت سامسونگ با تکنولوژی خدش دنیا رو متحول کرده سامسونگ روح تکنولوژی دنیاست و مطمعنا مردم اینقد خنگ نیستند که برن از یه بنجل فروش خرید کنند خودتون میتونید برید بازار ببینید چقد گوشی از شیاعومی مشکل پیدا کرده ) البته اینها همگی جمعی از گفته های چالتون بودند و قضاوت با خود شخص شماست با توجه به اینکه سامسونگ حتی گوشیای بالا رده سری a شو پلاستیکی میزنه
والا ای۸۰ و ای۹۰ شیشه و فلز بودن!
کاملا قابل انتظار بود و مطمئنا بازم شاهد پیشرفت بیشتر خواهیم بود تا روند شرکت همینه.
اها یعنی حتما باید 600دلار پول بدی تا بت گوشی با کیفیت خوب بدن الان a70 با 450 دلار قیمت دلش نیمده جنس خوب بزنه
خوبه 🙃
تجارت شیاومی از فروش دیتاست نه گوشی. آن ها گوشی نمیفروشن بلکه ابزار جاسوسی میفروشن.
دوربین مداربسته شیاومی، فیلم دیگر خانه ها را در گوگل هوم نمایش می دهد:
https://www.androidpolice.com/2020/01/02/uh-oh-xiaomi-camera-feed-showing-random-homes-on-a-google-nest-hub-including-still-images-of-sleeping-people/
شیاومی اینبار به فاک رفت.
https://www.androidauthority.com/google-nest-hub-security-bug-1070840/
ترسناکه :لول
گوگل دست به کار شده و پشتیبانی از تمام دستگاه های شیاومی در دستیار گوگل و گوگل نست را قطع کرده است.
امیدواریم شیاومی زودتر این مشکل امنیتی را برطرف کند :لول 😅
دولت چین وارد چت شد.
“We’re aware of the issue and are in contact with Xiaomi to work on a fix. In the meantime, we’re disabling Xiaomi integrations on our devices
That’s not a tacit admission that what this Reddit user sees on their Google Nest Hub is a real problem or Xiaomi’s fault, but Google likely wouldn’t disable Xiaomi support if it didn’t have some sort of evidence to suggest it’s possible”
بد نیست اول ببینیم چی نوشته و بعد خودمون رو بزنیم به کوچه علی چپ… 🙄
تجارت اطلاعات قبل اینکه اصلاً حرفش در باب شیائومی اونم واسه مشکل یدونه دوربین امنیتی میجیا که این مشکل رو پیدا کرده زده بشه در باب هوآوی زده شد…
اگر یک خبر از شیائومی اونم سر یک اشتباه باشه، هزارتا خبر سر سلطان خبر های این دسته یعنی هوآوی هست…
اما اون هزار تا خبر هوآوی اشتباهه ولی این یدونه خبر شیائومی که اونم خود گوگل و اون یک کاربر هم گیجه که چی شده، قطعاً راسته…
با این کارات تعریف ترول تو رو شامل نشه قطعاً تعریفش ناقصه…
ورای این ترول بازیات همه کسایی که سرشون تو کاره میدونن از همه اندرویدی ها و ios ها جاسوسی میشه و ربطی به برند نداره و کار برند ها نیست و کار دولت هاست و دولت ها وقتی اطلاعات جاسوسی میکنن نگاه نمیکنن مارک گوشی چیه و یا اصلاً گوشی هست یا نه و اجازه هم از کسی نمیخوان چون ارتباطات و اطلاعات اولیه دستشونه و گوشی فقط یک وسیله استفاده و تبادل این دو هست پس کاری براشون نداره جاسوسی…
حالا خوبه تو ایران تقریباً هیچکس دوربین امنیتی میجیا که این مشکل براش رخ داده نداره… اگه داشت جر میدادید که بگید mi 9t هم دوربینش از زیر صفحه نمایش عکس منو میفرسته برای چین… 😑
👈 لطفاً باقی پاسخ ندید چون اینا هدفشون همینه که تو پست ها موش بدوبونن و خلط مبحث کنن که از اراجیفی که بعدش گفته میشه لذت ببرن… 👉
سکوت بعد از پاسخ منطقی که داده میشه بهترین پاسخ برای امثال شماست…
این آمار زود گذره واسه شیائومی،سامسونگ رو هنوز نشناختید با مدیریت و تغییر سیاستش بازار هند رو هم دوباره برای خودش میکنه سال 2020 سال سامسونگه.
خیلی حرفِ تو یه کشور فقیر مثل هند باز 26 درصد سهم داشته باشی،شیائومی خودش رو داره پاره میکنه گوشی هاش رو چوب حراج زده با نصف قیمت سامسونگ،تازه شده 27 درصد سهمش،البته هندی ها اونایی که پولش رو دارن از سامسونگ استفاده میکنن چون دنبال کیفیت و بهترین هستن،از پایین رده بگیر تا میان رده و بالا رده.
البته شیا هم داره فوق العاده کار میکنه 🙂