حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ال جی جی ۹ (LG G9) احتمالا می تواند بخش موبایل این شرکت را نجات بدهد

نوشته

4 سال قبل | 15 دیدگاه | ال‌جی، شایعات

تنها چند سال پیش همین موقع های سال شایعات رنگارنگ سونی، اچ تی سی و ال جی ما را به کنگره جهانی موبایل دلخوش می کردند. این روزها دیگر نام برجسته ای از این سه برند نیست اما همچنان تلاش خود را برای حفظ بازار می کنند. ال جی تلاش دارد تا با پرچمدار نیمه اول سال ۲۰۲۰ خود نظرها را جلب کند. شایعات جدید به ما می گوید که ال جی جی ۹ (LG G9) احتمالا می تواند بخش موبایل این شرکت را نجات بدهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ال جی جی ۹ (LG G9)

ال جی جی ۹ (LG G9)

ال جی جی ۹ (LG G9)

ال‌جی چند سالی است محصول شگفت انگیزی روانه ی بازار نکرده. البته این بدین معنی نیست که ال جی گوشی های هوشمند خوبی در چند سال گذشته معرفی نکرده است. اگر بخواهیم صادق باشیم، هیچ کدام از محصولات ال جی، گوشی‌ای نبوده اند که تصویر ماندگاری را در طول سال‌ها از خود به جا بگذارند. ال جی جی ۹ قرار است محصولی باشد که برای سال‌ها در دنیای گوشی‌های هوشمند اثرگذار باشد.

پس از جاه طلبی ناقص ال‌جی در تولیدگوشی ماژولار ال‌جی جی ۵ این شرکت از نوآوری های بلند پروازانه و خطرناک در پرچمداران سری G فاصله گرفت. البته این کار لزوما تصمیم بدی نبود اما باعث شده که گوشی‌های سری G در یک بحران هویتی قرار بگیرند.

در رابطه با قیمت، احتمالا شاهد افزایش زیادی نسبت به جی 8 تینکیو نخواهیم بود. ال جی G6 در زمان عرضه، 650 دلار قیمت داشت و این برچسب قیمت در مدل جی 7 تینکیو به 750 دلار افزایش پیدا کرد. اسمارت فون جی 8 تینکیو نیز اوایل سال جاری با قیمت 850 دلار اختیار مشتریان قرار گرفت. اگر چه تا کنون تحت تخفیف‌های زیادی قرار گرفته که قیمت آن را در حد قابل قبولی کاهش داده است.

در خصوص گوشی جی ۹ انتخاب عاقلانه برای ال جی این است که قیمت آن را به اندازه 100 دلار نسبت به مدل‌های پیشین افزایش ندهد. اگرچه ما از دیدن پرچمدار بعدی سری جی با قیمت 899 دلار شوکه نخواهیم شد.

دوربین ال جی جی ۹

حق اختراع دوربین ۱۶ تایی ال جی با آینه روی قاب پشتی

با توجه به پتنتی که سال گذشته از ال‌جی منتشر شده است، گوشی بعدی این شرکت موردی خواهد داشت که آن را از سایر پرچمداران متمایز می‌کند. پتنت منتشر شده در خصوص گوشی با ۱۶ دوربین در پشت بود. اگر چه که به نظر نمی‌رسد ال جی جی ۹ این تعداد لنز را در قاب پشتی خود جا دهد اما احتمالا سه، یا چهار یا حتی تعداد بیش‌تری دوربین برای این گوشی طراحی خواهد شد.

موج جدیدی که در برای دستگاه های چند دوربینه به وجود آمده، ثابت کرده است که دوربین‌های تلفن همراه می‌توانند بدون اینکه حجم گوشی را افزایش دهند، بسیار کاربردی و همه کاره باشند. اپتیک‌ها سنسورها به اندازه کافی کوچک هستند که به مهندسان امکان می‌دهند تا دوربین‌های مختلفی را با فاصله کانونی متفاوت در کنار هم قرار دهند. در حالی که نرم افزار دستگاه‌ها نیز در حال پیشرفت است و امکان استفاده همه دوربین ها به صورت همزمان و بهبود کیفیت تصویر را فراهم ساخته است. بنابراین جای تعجب ندارد که ال‌جی با ایده گرفتن از یک ست‌آپ دوربین همه کاره‌تر، لنز‌های جی 9 را طراحی کنند. مانند چیزی که در سیستم دوربین سه گانه‌ای که در ال جی وی ۴۰ و نسخه کره جنوبی جی ۸ شاهد آن بودیم.

یکی از ویژگی‌ها پیشنهادی که برای یک مجموعه چند دوربینه در پتنت بالا توضیح داده شده، امکان گرفتن عکس با تمام دوربین‌ها به طور همزمان است. این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد تا از بین تصاویر کرفته شده بهترین مورد را انتخاب کند.  همچنین این ویژگی به ایجاد پانوراماهای دقیق‌تر و با جزئیات بیشتر کمک خواهد کرد.

افزایش تعداد دوربین همچنین باعث بهبود قابلیت تشخیص عمق می‌شود که بیشتر در حالت پرتره مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین می‌تواند نقش مهمی در اپلیکیشن های واقعیت افزوده داشته باشد.

ناچ متفاوت تر برای ال جی جی ۹

ال‌جی در طول سال‌های گذشته از لحاظ نوآوری در نمایشگرهای تلفن همراه، چندان پیشتاز عمل نکرده است. صفحه نمایش پلاستیکی OLED این شرکت از نظر روشنایی و دقت رنگ، به اندازه پنل‌های سوپر آمولد سامسونگ خوب نبوده اند. هرچند که در گوشی ال جی جی 8 تینکیو شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به مدل‌های قبلی در این دو زمینه بودیم.

با این حال ال‌جی در اکثر موارد سعی داشته تا همراه با ملاک های بازار حرکت کند و از این رو نسبت تصویر به بدنه بیشتر، حاشیه های نازک‌تر  و همچنین یک ناچ در هندست‌های خود استفاده کرده است. قدم بزرگ بعدی این شرکت می‌تواند در خصوص دوربین‌های درون صفحه نمایش باشد. البته ما انتظار نداریم که یکی از دوربین‌ها را در جی 9 تینکیو ببینیم، چراکه این تکنولوژی هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و همه این‌ها باعث می‌شود تا این تکنولوژی برای گوشی G9 آماده نباشد.

بر اساس پتنت های سال گذشته ال جی، این شرکت در حال کار بر روی یک دوربین سلفی با هول پانج است که بنابراین به جای یک ناچ، شاهد یک هول پانچ کوچک‌تر در دوربین جلو ال جی جی 9 تینکیو خواهیم بود.

البته بهترین سناریو برای ال‌جی این خواهد بود که ما را با استفاده از دوربین زیر نمایشگر در سمت چپ غافلگیر کند. این شرکت ظرفیت زیادی در تولید نمایشگرهای اولد دارد و بخش تحقیق توسعه آن از توان بالایی در اجرایی کردن ایده‌های مختلف برخوردار هستند. اما سوال اصلی اینجاست که آیا منابع مورد نیاز برای هزینه‌های این کار ایجاد خواهد شد و آیا این هزینه‌ها به صرفه هستند؟

صدای عالی با جک ۳.۵ میلی متری

مقایسه بلندگوی ال جی جی 7 با ال جی جی 6

به نظر می‌رسد که جک هدفون در حال خارج شدن از بازار گوشی‌های هوشمند است. البته سامسونگ تا حدودی در برابر این اتفاق مقاومت نشان داده و در پرچمداران گلکسی هنوز این جک موجود است اما شاید گلکسی نوت ۱۰ پایانی برای این مسئله بوده باشد. این اتفاق باعث شده که جک هدفون در میان گوشی‌های پرچمداران به قطعه‌ای کم کاربرد تبدیل شود، اگر چه ممکن است ال جی برای مدتی طولانی‌تر از آن استفاده کند.

به طور تصادفی همان افرادی که به خاطر کیفیت صدای عالی Quad DAC و کیفیت صدای بالای هدفون آن را خریداری می‌کنند، همان کسانی هستند که نیاز به یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری دارند. بنابراین ال‌جی در جی 9 تینکیو همچنان ویژگی‌های صوتی خود را حفظ خواهد کرد و همین امر باعث می‌شود که جک هدفون 3.5 میلی‌متری بر روی این دستگاه باقی بماند.

رابط کاربری جدید و بهتر برای ال جی جی ۹

رابط کاربری ال جی یو ایکس ۹ (LG UX 9.0) با شباهت قابل توجه به One UI سامسونگ رسما معرفی شد

پوسته سفارشی اندروید ال جی، بدترین نقطه ظعف این شرکت است. با این حال مطمئنا این شرکت می‌تواند پیشرفت‌هایی در این پوسته به وجود آورد تا هم از نظر طراحی بصری و هم از لحاظ عملکرد واقعی بهبود یابد. گوشی جی 8 تینکیو با وجود اجرای اندروید 9 پای به صورت پیش‌فرض، بسیاری از امکانات اضافه‌ای که سایر پوسته‌های سفارشی و حتی اندروید خام ارائه می‌دهد، ندارد.

ال جی اخیرا نسخه‌ی جدید پوسته اندروید UX خود را رونمایی کرده است که به نظر می‌سرد بسیاری از مشکلات موجود در نسخه‌های پیشین را بر طرف کرده. در تیزر منتشر شده برای معرفی آپدیت جدید این پوسته، ال‌جی به باز طراحی رابط کاربری و ارائه قابلیت های جدیدی از جمله حالت شب برای کل سیستم اشاره کرده بود.

این ویدئو بلافاصله منجر به مقایسه هایی بین UX و رابط کاربری One UI سامسونگ شد که به همین خاطر شرکت آن را سریعا از روی وب‌سایت خود حذف کرد. هنوز مشخص نیست که آیا تصمیم این شرکت برای حذف تمامی اطلاعات مربوط به ال جی UX 9.0 به خاطر مشابهت ظاهری آن با One UI بوده است یا اینکه اشتباها این ویدئو زودتر از زمان معلوم به اشتراک گذاشته بود. به هر روی، آنچه که ما در این ویدئو دیده‌ایم، ما را خوشبین و در عین حال نگران می‌کند.

پوسته اندروید ال جی مدت‌هاست که نیاز به یک تعمیرات اساسی دارد. ما قصد نداریم که بگوییم این شرکت از رقیبان کپی برداری می‌کند اما در شرایط فعلی ایده برداری از سایر رابط‌های کاربری بازار، چیز بدی برای ال‌جی نخواهد بود و می‌تواند پیشرفت‌های خوبی برای ال جی رقم بزند.

نظر شما چیست؟ ال جی جی ۹ می تواند این شرکت کره ای را به بازی برگرداند؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shiral

اگر آخر این همه صد دست آفتابه لگن و قیمت ۹۰۰ دلاری که عمرا با افت اعتماد مشتری و رقبای بسیار سخت توی این رنج قیمت از جمله اپل و سامسونگ نیاد باطری ۳۰۰۰ میلی آمپر ی نذاره روی گوشی اش شاید بشه گفت تازه می‌تونه امیدوار باشه توی لیست others جزو سه گوشی اول باشه.ال جی واقعا دوست داشتنی بود اما انگار بخش طراحی اون توی کره شمالی زندگی میکنند و با دنیای خارج و سلایق و نیاز مشتری هیچ آشنایی ندارند

Mahdi

طراحی g8 که خوب بود بنظرم حسگر اثر انگشت که پشت بود عالی بود و شکل دوربین هاش که زیر شیشه گوریلا گلس پشت بود و شباهتی به هیچ برندی نداشت و همچنین مقایسه باتریش که از آیفون و اس۱۰پلاس تو گیمینگ بهتر بود

Shiral

من تجربه g8 یا g7 رو‌ نداشتم باور کنید باطری سری g3 g5 g6 خیلی تراژدی تر از روی کاغذ بود هنوز که هنوزه توی کمد داخل وسایل قدیمی ام که میگردم باطری g5 و g3 پیدا میکنم .g5 با یک باطری اضافه و فول شارژ و مصرف کم دیتا اگر تا یازده شب میکشید خیلی خوشحال بودم.دیگه واقعا سخته حتی مشتری دایمی ال جی مثل من دوباره اعتماد کنه اونم قیمت ۹۰۰ دلار …

Mahdi

همین سایت خودش مقایسه باتری الجی g8 رو با چندتا دیگه داده بود که در کمال تعجب عالی ظاهر شد

Mahdi

دوست دارم برگرده و همچنین سونی و اچ تی سی

SASAN.T

از همه کمپانیای معروف موبایل حداقل یکی یا دوتا داشتم و خاطره هام باهشونم همینطور .من هم امیدوارم تا برگردن از طرفی ایده های جدید میاد و از طرف دیگه بازار رقابت داغ میشه و به نفع ما مشتریاست

V800B

اگر تعداد دوربینش بالا ۴ تا باشه
اگر پشتش اینه ای باشه
اگر دوربین ها از کادر بیرون باشه مثل طرح چارتایی
اگر مشکلات باتری برطرف نکنه
اگر باز بره سمت قابلیت ماژولی بودن
اگر تبلیغات نکنه
اگر باز دوربینش ضعف های نظیر جذب بیش از اندازه نور در روز ک باعث بهم ریختگی عکس در محل های ک افتاب هست
اگر دوربینش مشکلات بوکه رو داشته باشه
اگر صفحه نمایشش یک نواخت نور پخش نکنه
اگر دست از گرفتن ایمنی های نظامی برداره و ب تبلیغات ترند پیش بره
میتونه موفق بشه

عـــلـــۍ

من بیشتر دوست دارم نوکیا با یه گوشی خوب به عرصه رقابت برگرده…
هرچی نباشه اصیل ترین برند موبایل است
⁦❤️⁩⁦❤️⁩💜💜⁦❤️⁩⁦❤️⁩💜💜⁦❤️⁩⁦❤️⁩💜💜⁦

Mahdi

آره واقعا خیلی خاطره داریم ازش

Agulia-roja

داش این نوکیا فقط در اسم برند تشابا داره به اون نوکیای قدیمی

عـــلـــۍ

ولی هنوزم دوست داشتنیه⁦❤️⁩💜

MohammadFarhaadi

الجی چند ساله از زمان جی فور قراره با گوشیای پرچمدار بعدیش نجات پیدا کنه ولی هی بدتر از سال قبله!

Milad7

داداچ اشتباه میزنی

Amir galaxy

هر سال همینو میگن😐

نیما عرفانی

هفته ی گذشته رفته بودم بازار موبایل چهارسو داخل نمایندگی ال‌جی که متأسفانه برخلاف نمایندگی هواوی، سامسونگ و اپل خالی از مشتری بود😑 با جی ۸ و جی ۸ ایکس کار کردم ، از نظر کیفیت ساخت و خوش دستی مشکلی نداشتن و کانفیگ و سخت افزار هم رضایت بخش بود ، قیمت هم مناسب بود ، فقط در بخش نرم افزار و رابط کاربری و دوربین با رقبای خودش فاصله داره هرچند که شخصاً رابط کاربری الجی اعم از رابط کاربری دوربینش رو خیلی قبول دارم .
حس میکنم سال ۲۰۲۰ این سه برند دوست داشتنی و اصیل در دنیای موبایل حرکت های جالب و هیجان انگیزی بزنن؛ نوکیا ، سونی و ال‌جی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)