حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل همچنان در صدر بازار تبلت هاست

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل، تبلت

هر چند دو روز یپش درباره خروج اپل از ۳ برند پرفروش موبایل و سقوط به جایگاه چهارم خواندیم اما این لزوما به آن معنا نیست که اپل در بازار تبلت ها هم بد عمل کرده باشد. آمار مربوط به فروش تبلت‌ها در سه ماهه دوم ۲۰۱۹ منتشر شده که بر اساس آن، اپل بیشترین تبلت را در این بازه به فروش رسانده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اپل صدرنشین بازار تبلت

آمار بازار تبلت چارک دوم سال ۲۰۱۹

آمار بازار تبلت چارک دوم سال ۲۰۱۹

در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به ازای هر 10 گوشی هوشمند، یک تبلت به فروش رسیده است. در حالی که فروش تبلت‌ها در بازار با کاهش مواجه شده، همچنان برخی شرکت‌ها به سرمایه‌گذاری در این بخش ادامه می‌دهند. بر اساس آماری که از سوی IDC منتشر شده، در سه ماهه دوم سال جاری میلادی شاهد فروش 32.2 میلیون تبلت در بازار جهانی بودیم.

اپل برای چندمین سه ماهه متوالی موفق شده با آیپدهای خود در صدر لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار بگیرد. این شرکت موفق به فروش 12.3 میلیون تبلت در سه ماهه سوم 2019 شده که خبر از سهم 38.1 درصدی و رشد سالانه 6.1 درصدی آن می‌دهند. 12 ماه پیش این برند موفق به فروش 11.6 میلیون تبلت و کسب سهم 34.1 درصدی از بازار شده بود.

بر اساس گزارش‌ها، معرفی آیپد ایر جدید در اواخر ماه مارس باعث افزایش فروش تبلت‌های اپل در بازار شده است. فروش آیپد پرو نیز در این بازه زمانی با افزایش روبه‌رو شده است. در حالت کلی فروش اپل نسبت به سال گذشته کاهش 7.5 درصدی داشته است. انتظار می‌رود رونمایی از نسل جدید آیپد مینی باعث جلوگیری از کاهش بیشتر فروش کلی اپل شود. IDC آمار دقیقی از میزان فروش آیپدهای اپل به صورت جداگانه منتشر نکرده؛ با این حال پیش بینی کرده آیپد 10.2 اینچی اپل که جایگزین مدل 9.7 اینچی می‌شود، فروش این برند را افزایش خواهد داد.

گلکسی تب اس ۶

گلکسی تب اس ۶

در لیست پرفروش‌ترین برندهای سازنده تبلت، سامسونگ با اختلاف زیادی نسبت به اپل در رده دوم قرار دارد. این شرکت در سه ماهه دوم 2019 موفق به فروش 4.9 میلیون تبلت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی کاهشی 3.1 درصدی یا 100 هزار دستگاهی داشته است. با وجود کاهش فروش سامسونگ، سهم این شرکت از 14.9 درصد به 15.2 درصد افزایش پیدا کرده است. بر اساس گزارش IDC، بیشتر فروش سامسونگ را تبلت‌های گلکسی A و گلکسی E تشکیل می‌دهند. در این گزارش به عملکرد تبلت جدید میان‌رده گلکسی Tab S5e اشاره‌ای نشده است. انتظار می‌رود با عرضه گلکسی Tab S6 شاهد افزایش فروش تبلت‌های این برند باشیم.

در رده سوم این لیست، هوآوی خودنمایی می‌کند. بر اساس اعلام IDC، این غول فناوری چینی موفق به فروش 3.3 میلیون تبلت در سه ماهه سوم سال جاری میلادی شده است. فروش این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهشی 6.5 درصدی داشته است. در سه ماهه دوم سال 2018 این شرکت موفق به فروش 3.5 میلیون تبلت شده بود که سهم 10.5 درصدی را برای آن به همراه داشته است. سهم کنونی این شرکت به 10.3 درصد می‌رسد. در حالی که این میزان فروش چندان مناسب نیست، با توجه به جنگ تجاری چین و ایالات متحده آمریکا باید آن را قابل قبول دانست. انتظار می‌رود سهم هوآوی در ادامه سال با افزایش روبه‌رو شود.

در مقام چهارم و پنجم این لیست به ترتیب شرکت‌های آمازون و لنوو به چشم می‌خورند. آمازون با فروش 2.4 تبلت دارای سهمی برابر با 7.4 درصد از بازار است. فروش این شرکت در مقایسه با سال گذشته رشد بسیار بالایی، 46.3 درصد داشته است. در سه ماهه دوم 2018 میزان فروش تبلت‌های آمازون برابر با 1.6 میلیون دستگاه بوده که سهمی برابر با 4.8 درصد را برای آن به همراه داشته است.

لنوو در مقام پنجم لیست پرفروش‌ترین شرکت‌های سازنده تبلت قرار دارد. لنوو در این بازه زمانی موفق به فروش 1.9 میلیون تبلت شده و سهمی برابر با 5.8 درصد از بازار را نصیب خود کرده است. در بازه زمانی مشابه سال گذشته فروش این شرکت برابر با 2.0 میلیون دستگاه و سهم آن برابر با 5.9 درصد بوده است. فروش سالانه این برند چینی کاهشی برابر با 6.9 درصد را تجربه کرده است. در نهایت فروش کلی تبلت‌ها به صورت سالانه کاهشی برابر با 5 درصد داشته و به 32.2 میلیون دستگاه رسیده است.

نظر شما درباره وضعیت بازار تبلت ها در چارک دوم سال ۲۰۱۹ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Jason bourn

سامسونگ اینطوری نمیتونه جایگاه اپلو بگیره حتی نزدیکشم بشه مگر تب اس ۶ میخواد چه معجزه ای کنه؟ تهش فروشش تو بهترین حالت به ۷ میلیون میرسونه سه ماهه بعدی
مشکل سامسونگ این نیست که بازاریابی خوبی نداره مشکل سامسونگ اینه تبلبتای همه فن حریف نداره
به عنوان مثال به راحتی میتونست شارژ سریع ۴۵واتی براش بزاره و حاشیه هاشو از اینی که هست کمتر کنه و رفرش صفحم ۹۰ هرتز کنه یا حتی ۱۲۰ هرتز از اینورم میتونست دوربین مثلا اس۷ رو روش بزاره تا دوربین m20 رو! میدونم دوربین تو دنیای تبلت کارایی نداره ولی خوب یه مزیت برای افزایش فروشش که بود! الان ایپدا دوربیناشون مشابه ایفون ها هست تو عکاسی فقط سنسوراشون مال زمان ایفون x هست نه xs
به نظرم جای یه tab s6 plus این وسط خالیه که میتونه خیلی کامل ترم باشه
درسته نسبت به پارسال و tab s4 پیشرفت خیلی خوبی داشته و درسته بهترین تبلیت اندرویدی هست ولی بازم به ایپدا نمیرسه

_V_

اه
یه خبر گفته بد ک هواوی دوم شد اینجا ک تو هیچکدوم از چارکا هواوی بالا نزده

chalton

سامسونگ بخش تبلت رو زیاد جِدی نمیگیره اگر تمرکز کنه رو بازار تبلت ها قطعا جایگاه اولی رو میتونه تصاحب کنه.

Dr.Nazer

تبلت‌ایِ اندرویدی هیچوقت نمیتونن جای آیپدایِ اپل رو بگیرن؛ به‌دلیل اکوسیستم یکپارچه و قوی iOS (که جدیدا تبدیل به iPadOS شده) و قلم هوشمند اپل پنسل و قدرت بسیار بالای چیپست‌هایِ اپل و خیلی چیزایِ دیگه…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)