حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حذف کاشی های زنده (Live Tile) از ویندوز ۱۰ در بیلد ۸۹۴۷ توسعه دهندگان

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | Windows

مایکروسافت پس از ویندوز ۷ با پدیده جدیدی که تغییر کلی رابط کاربری و تجربه کاربری بود به میدان آمد و در مرکز آن کاشی‌های بودند که به روز می شدند، مایکروسافت به آن کاشی زنده یا “Live Tile” می گفت. من نمی دانم که شما چقدر با این ایده موافق بودید اما من کاملا آن را می پسندیدم که خب متاسفانه توسعه دهنده‌ها واقعا از آن استقبال نکردند. حالا خبر از حذف کاشی های زنده (Live Tile) از ویندوز ۱۰ در بیلد ۸۹۴۷ توسعه دهندگان می رسد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

پایان کاشی هایی که زنده بودند

همانطور که در تصویر اصلی مطلب می بینید، در بیلد ۸۹۴۷ ویندوز ۱۰ که به عنوان Windows 10 20H1 هم شناخته می شود (ویندوز ۱۰ نیمه اول سال ۲۰۲۰) کاشی های زنده حذف شده اند و منو استارت به غریبانه‌ترین شکل ممکن اصلا شبیه آن چیزی که در ذهن ماست، نیست.

در حقیقت این منو استارت شبیه به هیچ منو استارتی که از پیش دیده ایم نیست. ویندوز ۷ و پیش از آن ویستا و XP که منو استارت شبیه به هم داشتند. ویندوز ۸ بدون منو استارت و با رابط کاربری مترو آمد که کم کم این بخش آب رفته و به منو استارت فعلی رسید.

حالا به نظر می رسد که منو استارت قرار است ملقمه ای از منوهای استارت پیشین باشد. همانطور که مشخص است آیکون ها خیلی بی‌روح و بدون قالب خاصی کنار یکدیگر قرار گرفته اند. اینکه چه چیزی مایکروسافت را به این ایده رسانده مشخص نیست اما امیدواریم که دلیل بزرگ و قانع کننده ای پشت آن باشد.

تا پیش از این تصویر از منو استارت ویندوز ۱۰، تصویر زیر منتشر شده بود که به نظر من بسیار بهتر و رو به جلوتر است:

نظر شما چیست؟ فکر می کنید کدام یک بهتر است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

بر خلاف تصویر اول ، عکس آخر قسمت تسک بار و منوی استارت جذابیت فوق العاده ای داره.
اگه اشتباه نکنم قبل از این آپدیت ، آخرین آپدیت جامعی که اومده بود ، حالت دارک مود رو برای تمام بخش های رابط کاربری فراهم می‌کرد به همراه یکسری قابلیت های دیگه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)