حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیزر ردمی برای دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی

نوشته

4 سال قبل | 36 دیدگاه | ردمی

ردمی امروز تیزری را درباره دوربین جدید ۶۴ مگاپیکسلی خود به اشتراک گذاشت تا مخاطبان درک بهتری نسبت به ویژگی‌های این دوربین داشته باشند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا تیزر ردمی برای دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی را مرور کنیم.

دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی ردمی

دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی

دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی

در حال حاضر در دوران وفور تلفن‌های هوشمندی هستیم که دوربین ۴۸ مگاپیکسلی دارند، اما کم‌کم زمان آن رسیده تا شرکت‌ها به سمت استفاده از لنزهای ۶۴ مگاپیکسلی بروند. بر همین مبنا، روز گذشته شرکت ردمی در پستی در شبکه اجتماعی ویبو نمونه تصویری از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی خود را به اشتراک گذاشت و اعلام کرد که صنعت موبایل به‌زودی رسما وارد عصر تلفن‌های ۶۴ مگاپیکسلی می‌شود.

بسیار معتقدند که اولین تلفن هوشمند ردمی با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی تصاویری با رزولوشن ۹۲۴۸ در ۶۹۳۶ پیکسل خواهد داشت و اندازه آن‌ها ۲۰ مگابایت خواهد بود.

حالا امروز این شرکت اطلاعات بیشتری را از این دوربین با مخاطبان خود در میان گذاشته است. بدین واسطه ردمی تایید کرده که تلفن هوشمند جدید آن‌ها دوربین چهارگانه خواهد داشت که سنسور اصلی این دوربین سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی است. آن‌ها اضافه کردند که اندازه هر تصویر ۲۰ مگاپیکسلی خواهد بود و رزولوشن آن از تلویزیون‌های 8K فراتر می‌رود، این یعنی احتمالا با باکیفیت‌ترین خروجی دوربینی طرف خواهیم بود که تاکنون در صنعت موبایل دیده شده است.

اگرچه این شرکت چیزی در خصوص برند سنسور خود نگفته، اما گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که موبایل ردمی با سنسور ISOCELL Bright GW1 سامسونگ به بازار می‌آید و از فناوری تتراسل و الگوریتم ریموزائیک استفاده می‌کند که می‌تواند در محیط‌های کم‌نور با ادغام چهار پیکسل تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی بسازد. یکی از این چهار پیکسل مربوط به افزایش نور صحنه است.

به‌علاوه، این سنسور از فناوری ISOCELL Plus پشتیبانی می‌کند که می‌تواند نشت نور را کاهش دهد. سنسور مذکور به HDR لحظه‌ای با قابلیت حداکثر ۱۰۰ دسیبل مجهز است که باعث می‌شود رنگ‌ها غنی‌تر جلوه پیدا کنند. سنسور ISOCELL Bright GW1 از فناوری DCG هم پشتیبانی می‌کند تا بتواند نور ورودی را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل کند. این قابلیت به سنسور سامسونگ اجازه می‌دهد تا FWC را بهینه‌سازی کرده و بتواند بهتر از قبل در محیط‌های پرنور جمع‌آوری نور داشته باشد.

به جز از ردمی، برندهای دیگری از جمله سامسونگ و Realme هم به دنبال تولید گوشی با برخورداری از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی هستند.

نظر شما چیست؟ منتظر موبایل ردمی با دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
36 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

الان جان بر کفان سونی میان میگن تا سونی این سنسورو نسازه به درد نمیخوره😅😁

Dr.Nazer

میگم چالوسا تو خواب و زندگی نداری؟ هر پستی که توی این سایت گذاشته بشه چه ساعت ۵ عصر چه ۱۲ شب چه ۶ صبح اولین کامنت همیشه مالِ توئه‌. تا نیومدن با گونی ببرنت رازِتو فاش کن📿📿📿

_V_

شاید من ی نفر نیستم خب🤔😂📿

Dr.Nazer

جان؟

mostafa3

شاید ساخته تو خبر نداری
تا زمان معرفی باید صبر کرد 😑

_V_

مگ من گفتم میسازه یا نه
گفتم سامسونگ خار داره

VB

با قاطعیت تمام میگم کیفیت خروجی در حد پرچمداران سام سونگ و اپل نیست
فقط جنبه تبلیغات
شاید در بعضی جاها بهتر باشه کلی ن
همونوطور ک ۴۸ مگاپیکسلی ها نتونستن در حد ۱۲ مگاپیکسل پرچمداران ظاهر بشن این هم همینطور
شما حسابش بکن بری گوشی بخری ایفون ایکس ار و ی کوشی با دوربین ۴۸ و با دوتا کمکی ولی باز ضعیف تر باشه حالا ما تو فضای سایت و …بیشتر متوجه این موضوع میشم مردم عادی خیلی ها عدد رو میبینن و تحت تاثیر قرار میگیرن
دوربین ۶۴ خیلی خوب ظاهر بشه در حد اس ۸ یا ایفون ۷ پلاس حالا یکم بالاتر یا پایین تر

m.b

🙄
comment image جزئیات بهتر
comment image جزئیات و بافت بهتر
comment image رنگ بهتر
خود سامسونگم تو s11 میخواد از 64 یا 48 یا بیشتر استفاده کنه(ice universe)…🤦‍♂️
“دوربین ۶۴ خیلی خوب ظاهر بشه در حد اس ۸ یا ایفون ۷ پلاس حالا یکم بالاتر یا پایین تر” 😲 من دیگه واقعاً حرفی ندارم…😑

m.b

(تو عکس دوم میشه رنگ بهتر رو هم دید مال کدومه)
“با قاطعیت تمام میگم کیفیت خروجی در حد پرچمداران سام سونگ و اپل نیست”😂 حالا این خروجی 48 مگاپیکسلیش بود، خروجی 64 مگاپیکسل هنوز همه گیر نشده که بفرستم…
دوست عزیز اگر ما چیزی که ندیده بودیم رو راجبش حرف نمیزدیم، مسخره نمیشدیم…
من تو گوشیم هم خروجی 48 دارم و هم دوازده ولی میزان جزئیات 48 واقعاً خیره کنندست…
(رو عکس 12 مگاپیکسلی میشه دوبار رو صفحه زد و بدون افت کیفیت زوم کرد و دیگه بیشتر از این بخواید زوم کنید، کیفیت پایین میاد اما تو عکس 64 مگاپیکسلی طبق محاسبات این رقم تا دو برابر افزایش داشته، یعنی 2 برابر جزئیات بیشتر… یعنی برای اولین بار که دوبار رو صفحه میزنید با هیچ افت کیفیتی مواجه نمیشید و باز هم برای دومین بار که رو صفحه میزنید زوم میشه و باز هم با هیچ افت کیفیتی مواجه نمیشید و از دفعه سوم زوم تازه کیفیت جزئیات از 1080 عمومی کمتر و کمتر میشه و میرسه به 720 و 360 ووو)

_V_

چه گوشی ۴۸ مگاپیکسلی دارید؟😅

m.b

نگفتم گوشی 48 مگاپیکسلی دارم که…
گفتم عکس 48 مگاپیکسلی از چندین سوژه رو دارم که یکیشو اونروز برای افسون فرستادم و دیدی…
حجمشون از 10 تا 20 مگابایته که میانگین میشه 15 و حجم میانگین عکس های 64 مگاپیکسلی 20 مگابایت هست…
یه حافظه ufs 3 (که سریع بتونه عکس رو ذخیره کنه) و یه دوربین 64 و یه پردازشگر خوب و الگوریتم خوب که اینا تو پرچمدارای 2019 قراره باشن، کار همه دوربینای موبایلی رو سخت میکنه…
بیا اینم همون عکس که دوباره میفرستم…
http://bayanbox.ir/download/1554819858611790082/d909dd69ly1g1lnpgp1irj24mo6681l9.jpg
بریز تو گوشی و ببین نسبت به عکسای 12 مگاپیکسلی چقدر بیشتر میشه زوم کرد و جزئیات گرفت…

_V_

نه اخه میدونستم یه مدل هواوی و شیائومی پرچمدار قدیمی و ای۷ دارید ک هیچکدوم خب ۴۸ نیستم فکر کردم گوشی جدید خریدید اومدم تبریک بگم😅😂

_V_

بله دیدم عکسو خیلی با کیفیت بود و جزئیاتش خوب بود البته این نوت ۷ پرو بود اگر از گوشیایی مثل ای۸۰ و می۹ تی بود قطعا بهتر هم میشد

m.b

بله اون عکس گرفته شده با نوت 7 پرو هست…

✔ TVKade

آخرین باری که شیاومی، روی گوشی اقتصادی از چند دوربین پر مگاپیکسل استفاده کرد مجبور شد پردازنده و صفحه نمایشو قربانی کنه. درحالیکه هواوی در زمینه پردازنده گوشیهای اقتصادی 200 دلاری، حداقل دو سال از شرکت های رقیب، جلو افتاده، دوربین های پر مگاپیکسل تنها گزینه ای است که شیاومی می‌تونه برای جذب مشتری روش مانور بده.

m.b

هوآوی که داره هر نسل صفحه نمایش رو فدا میکنه و 1.5 سال هست که این وضعیت رو داره…
تو یک سال و نیم اخیر فقط و فقط “یک” میانرده با صفحه آمولد داشته…🤦‍♂️
همینطور پیش بری شاهد چالتونی دیگر خواهیم بود…
ارزشت بیشتر از این نیست که دوباره جوابت رو بدم و همین نظر برات کافیه و آزادی که اراجیف بگی دوباره…

✔ TVKade

نوع صفحه نمایش فرقی در شرکت های مختلف به غیر از سامسونگ نمیکنه. یه LCD 1080 با کیفیت بهتر از امولدهای بد و ناشناخته است که روی گوشیای ارزون گذاشته میشه ضمن اینکه LCD برای استفاده چند ساله بهتر از اولدیه که دیر یا زود به burn-in دچار میشه.
فقط یک ترول می‌تونه بگه استفاده از IPS LCD 1080p روی گوشی های میان رده نکته منفیه.
خوبه تو ترول سامسونگ نیستی وگرنه هر پست خودتو با سوپر امولد پاره میکردی.
حالا خوبه شیاومی جدیدا از 2019 روی بالارده هاش آمولد میذاره اونم بخاطر اینکه بتونه از حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش استفاده کنه.
پردازنده ای که هواوی روی honor9x دویست دلاری گذاشتو شیاومی 2 سال دیگه هم نمیتونه روی گوشی 200 دلاریش بذاره.
با 720p AMOLED PenTile و اسنپدراگون 665 خوش باش. 😂

_V_

“حالا خوبه شیاومی جدیدا از 2019 روی بالارده هاش آمولد میذاره اونم بخاطر اینکه بتونه از حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش استفاده کنه”
خب که چی الان؟
موضوع اینه داره میذاره!
درباره کیفیتشم چرت و پرت داری زیاد میگی خوبه تستاشم فرستاد😂

The Destroyer


حالا خوبه یه بار مصطفی جان مقایسه بین آمولد mi a3 و گوشی های دارای ips lcd رو گذاشته بود که اتفاقا یکی از گوشی ها honor 20i بود. حالا یه سوال میپرسم. اگر میتونی خیلی منطقی جواب بده. به نظر جنابعالی پردازنده ای که لیتوگرافی 7 نانومتری داره و AI بهتر از اسنپ 855 منطقیه که بیاد رو یه گوشی 200 دلاری؟

The Destroyer

شما هم برو با گوشی 200 دلاری با پردازنده 7 نانومتری حال کن. البته یادت نره بذاری رو پرفورمنس مود😉

_V_

آخرین باری ک تو یه حرف راست زدی فکر کنم اون باری بود که گفتی چالتون فیکتو زده😂

The Destroyer

اون موقعی که نتایج واقعی این پردازنده بیاد قیافه تو و افسونگر دیدنی خواهد بود. هواوی کلا یه میانرده با قیمت مناسب و امکانات خوب عرضه کرده برادر. بعد با همون یه دونه کل شیائومی میره زیر سوال؟ تو پست های قبلی هم راجع به برتری mi 9t به آنر 9x pro حرف زدیم پس فقط یه دونه آنر 9x میمونه که اونم تقریبا همه مشخصاتش با note 7 pro یکیه به جز پردازنده که اونم زمان مشخص میکنه کدوم بهتره. جالبیش اینه که تو فک کردی بقیه در مقابل چیپ هواوی دست روی دست میذارن و تا دو سال کاری نمیکنن.( البته اگر بهتر از اسنپ باشه)

✔ TVKade

نتایج واقعی! نتیجه غیر واقعی هم مگه داشتیم تا الان! طبق مشاهدات من هواوی ادعایی در بنچمارک ها نداشته مثل اگزینوس نبوده بیاد تک هسته ای 4500 بیاره بعد تک هسته ای 3000 برینه بهش. اگر بنچمارک های پردازنده هواوی نتیجه بالاتری نسبت به رقبا نشون میده به این معنیه که پردازنده بهتریه خیلی بعیده خلاف این ثابت بشه. مقایسه های این پردازنده با بقیه حتی پردازنده های سال گذشته واقعا دیدنی خواهد بود. با این حال اصلا مهم نیست پردازنده کایرین 810 بهتر از 730 هست یا نه چون این پردازنده روی گوشی 200 دلاری داره اراىه میشه و در این رنج قیمتی پردازنده با این قدرت نخواهیم داشت.
من خودم از سال 2015 گوشی شیاومی دارم، بعید می‌دونم اونموقع خیلی از شماها اسمش هم شنیده باشید 😂 و کاملا با سیاست ها و حرکت‌های این شرکت آشنام. شیاومی در زمینه پردازنده به کوالکوم وابسته است و تا 2021 پردازنده 7 نانومتری با قدرت مشابه کایرین 810 برای گوشی های اقتصادی توسط کوالکوم نخواهد اومد. قبلاً در این مورد توضیح دادم که برای کوالکوم هیچ اهمیتی نداره هواوی یا اپل پردازنده 100 برابر قویتر ازش بزنن چون این شرکت‌ها فقط برای خودشون پردازنده تولید میکنن و رقیب هم نیستن و تاثیری روی فروش کوالکوم نخواهند گذاشت.
کوالکوم اوایل 2020 جایگزین اسنپدراگون 730 که یک پردازنده 7نانومتریه رو معرفی میکنه که در گوشی های بالارده شرکت ها برای مثال در شیاومی mi10se و ورژن بعدی k20 استفاده میشه. در پایان 2020 کوالکوم یه پردازنده 7 نانومتری با قدرتی در حد همین کایرین 810 برای گوشی های اقتصادی معرفی میکنه که شیاومی در نیمه اول 2021 روی گوشی “ردمی نوت 10 پرو” استفاده میکنه.

(فقط یه دونه آنر 9x میمونه که اونم تقریبا همه مشخصاتش با note 7 pro یکیه به جز پردازنده که اونم زمان مشخص میکنه کدوم بهتره.)
فقط پردازنده😅 9xحداقل دو نسل در زمینه پردازنده و یک نسل در باقی موارد از ردمی نوت 7پرو جلوتره.

The Destroyer

برادر چرا برای کوالکام فرقی نکنه اپل یا هواوی ازش جلو بزنن یا نه؟ اون موقع همه میرن پردازنده های هواوی رو میخرن. برای خود هواوی و های سیلیکون هم کلی سود داره.

The Destroyer

بحث کردن با شما بی فایدست. هر وقت تست های یوتیوب اومدن اونوقت همه چیز روشن میشه

✔ TVKade

هواوی یا اپل فروشنده تراشه به دیگران نیستن و تا الان این اتفاق نیفتاده با این حال اگر دیگر شرکت های چینی تصمیم بگیرن از هواوی تراشه تهیه کنن و هواوی هم قبول کنه بفروشه و کوالکوم احساس کنه منافعش در خطره مطمئنا در کمتر از چند هفته چندین پردازنده جدید وارد بازار می‌کنه. (احتمال این اتفاق صفره) با این حال حتی اگر این اتفاق بیفته شما پردازنده اسنپدراگون که 7نانومتری و با قدرت کایرین810 باشه روی گوشی 200 دلاری نخواهید دید. برای مثال شیاومی سرمایه گذاری زیادی روی سری k20 کرده که از 300دلار شروع میشه حالا چند ماه بعد بیاد یه پردازنده بهتر از 730 رو با قیمت 200 دلار بده؟ عمرا همچین اتفاقی نمی افته.😂
آره منتظر باش تا مقایسه ها بیاد 😂

The Destroyer

من منتظر میمونم و سر حرفم هم هستم. چون تو این مورد من خیلی منطقی تر از شما فکر میکنم. البته شما فن هواوی هستی و هر فنی در مورد برند محبوبش متعصبه اما چیزی که واضحه اینه که کایرین 810 برای شرکت به اندازه ادعا هایی که داره گرون تموم نمیشه که میتونه رو گوشی 200 دلاریش این چیپ رو بذاره

The Destroyer

البته من ادعای بی تعصبی ندارم. من فقط دارم بر اساس مشاهدات نظر خودم رو میگم ممکن هم هست درست نباشه

_V_

از کامنتای گوهر بارت
“اگرچه چند هسته ای اسنپ 845 حدود 1000 تا بالاتره ولی تک هسته ای مهم تره و کایرین 15 درصد بهتره.”

بچه مچه ها هم میدونن مولتی کور مهمتره پسر جان
اگر اینجوریه پس اکسینوسم از اسنپ بهتره!😂
عجب

انقدرم دکل دکل نکن اونور کاری میکنم نبینی ولی حسش کنیا

The Destroyer

حالا جالبیش اینه که بر طبق گیک بنچی که ایشون هی ازش مایه میذاره آیفون x باید هنوز هم سریع تر از s10 و p30 pro و oneplus 7 pro باشه.

✔ TVKade

طبق گفته خود سازنده این بنچمارک، دو تا سیستم عامل متفاوت رو نباید مقایسه کرد.

✔ TVKade

در کارهای روزانه مثل وب گردی و اکثر بازیا تک هسته ای مهم تره اسکل.
اگزینوس زبالس، بنچاش اهمیتی نداره.

_V_

نوب سگ باز بدتر قهوه ای کردی ک
برو این ورا نبینمت😂

_V_

نگو زبالس
بگو همیشه بد گند میزنه بهم ناراحتم
😀😂
نظراتتم برای خودت نگه دار
الانم بیا اون دکلو برات قابل حمل کنم

Mohammad 13759

نمیدونم چرا که شرکت ها زمانی که می تونن
مگاپیکسل دوربین رو افزایش بدن یهو یه ۱۰۰ مگاپیکسلی یا ۲۰۰ مگاپیکسلی معرفی نمیکنند .

m.b

محمد جان هر تکنولوژی‌ای یه روزه ساخته نمیشه که…
اینم که میبینی مرحله گذاره تا برسن به 108 مگاپیکسل که اون میدونم پایداری بیشتری داره چون ویژگی های خیلی جدیدی با خودش میاره…
همچنین این که تو یه سال یهو از 12 رفتیم 64 بخاطر اینه که کیفیت ها باز خیلی جای ارتقاء دارن و چینی ها میخوان سریعتر از همدیگه این مرحله گذار رو رد کنن و برسن به یه کیفیت پایدار تر و مناسب تر و اون کیفیت برتر رو به اسم خودشون کنند…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)