حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با فایرفاکس ۶۶ ویدیو و صداهایی که خودکار پخش می شوند، به صورت پیش فرض بلاک خواهند شد

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | اینترنت

حتما برای شما هم پیش آمده که در وب سایت هایی وارد شوید و صدا و ویدیوها پیش از اینکه اصلا شما آن ها را ببینید یا بخواهید، پخش می شوند. حقیقتا آزاردهنده است. خب خبر خوب برای شما این است که با فایرفاکس ۶۶ ویدیو و صداهایی که خودکار پخش می شوند، به صورت پیش فرض بلاک خواهند شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

بلاک کردن پخش خودکار ویدیو در فایرفاکس ۶۶

بلاک کردن پخش خودکار ویدیو در فایرفاکس ۶۶

هم‌اکنون در بسیاری از سایت‌ها اعم از سایت‌های سرگرمی یا خبری، ویدئوها به‌صورت خودکار و صدادار پخش می‌شوند. خوشبختانه با استفاده از قابلیت جدید فایرفاکس 66، از پخش خودکار ویدئوها جلوگیری خواهد شد؛ در نتیجه در صورت تمایل به پخش کلیپ مربوطه باید بر روی دکمه پخش کلیک کنید. سیستم‌ عامل برخی از سایت‌ها به‌ گونه‌ای طراحی شده است که از پخش خودکار ویدئو جلوگیری نمی‌کند ولی به‌طور اتوماتیک صدای آن را قطع می‌کند. در چنین وب‌سایت‌هایی قابلیت جدید فایرفاکس اعمال نشده و کلیپ‌ها به‌صورت خودکار ولی بدون صدا پخش خواهند شد.

همچنین موزیلا درک هشدارهای امنیتی را در این نسخه از مرورگر بسیار آسان‌تر از قبل ساخته است؛ یعنی به‌طور مثال هنگام بازدید کاربران از وب‌سایتی که دارای مشکل امنیتی مهم است، مرورگر یک هشدار امنیتی نشان می‌دهد. این هشدارها به‌صورت کاملاً واضح و روشن به کاربران نمایش داده می‌شوند؛ به‌این‌ترتیب افراد به‌راحتی از دلیل ناامن بودن وب‌سایت مربوطه آگاه خواهند شد.

علاوه بر موارد ذکرشده، فایرفاکس 66 به قابلیت تشخیص هویت بر اساس موارد بایومتریک مثل عنبیه چشم یا اثرانگشت تجهیز شده و این ویژگی جدید آن با قابلیت ویندوز هلو (Windows Hello) در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ سازگار شده است. بدین ترتیب با انتشار نسخه بعدی ویندوز 10، کاربران قادر خواهند بود با کمک گرفتن از چهره، اثرانگشت و یا پین‌کد وارد وب‌سایت‌های سازگار با این قابلیت شوند.

شما از چه مرورگری روی دسکتاپ استفاده می کنید؟ فایرفاکس یا کروم یا شاید حتی اج یا اینترنت اکسپلورر؟ دلیل استفاده شما از این مرورگر چیست؟

 

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

معتادتم… تقدیم به فایرفاکس =))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)