حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چند قابلیت iOS که کاربران اندروید در حسرت آن هستند

نوشته

5 سال قبل | 23 دیدگاه | Android، iOS، برترین‌های ترنجی، مقایسه

هر سیستم عامل ویژگی‌های خود را دارد و لزوما تمام امکانات به صورت مساوی و مشابه در همه سیستم عامل ها وجود ندارند. در حالی که شاید خیلی از کاربران اندروید، این سیستم عامل را آزادتر و پرقابلیت‌تر بدانند اما باور کنید یا نکنید چند قابلیت iOS که کاربران اندروید در حسرت آن هستند را در این مطلب با هم مرور خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

نخستین آیفون اپل در ژوئن سال 2007 معرفی شد و 16 ماه پس از آن، نخستین گوشی رقیب از جبه‌ی اندروید وارد بازار شد. گوشی T-Mobile G1 ساخت شرکت اچ تی سی نشان دهنده‌ی پتانسیل‌های خوب پلتفرم اندروید بود و زمانی که در نوامبر 2009 گوشی موتورولا دروید وارد بازار شد، اندروید به داشتن آن بالید. سرانجام، این سیستم عامل منبع باز موفق شد 85 درصد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را تصاحب کند. اما همچنان برخی از قابلیت های آیفون هستند که کاربران اندرویدی علاقه‌مند به آن‌ها بوده و آرزوی داشتنشان را دارند.

قابلیت های iOS که در اندروید نیست

توجه داشته باشید که این قابلیت های iOS با اندروید خام مقایسه می‌شود و با توجه با پوسته های مختلف اندروید، بعید نیست که شرکت های مختلف برخی از این قابلیت ها را به صورت پیش فرض ارایه کنند.

هفته‌ی گذشته، یک کاربر در ردیت از کاربران اندروید پرسیده بود که علاقه‌مند به حضور کدام قابلیت های آیفون در گوشی اندرویدی خود هستند.

۱- بازگشت به بالای منو با تپ کردن روی نوار وضعیت

با توجه به پاسخ‌های دریافت شده، به نظر می‌رسد که بسیاری از کاربران اندرویدی علاقه‌مند به توانایی ضربه  روی نوار وضعیت برای اسکرول به بالای صفحه به صورت خودکار هستند. هرچند این قابلیت را می‌توانید با روت کردن گوشی خود و استفاده از یک اپلیکیشن خاص به دست آورید. برخی دیگر اعقاد دارند با توجه به اندازه‌ی نمایشگر گوشی‌های امروزی، چرا خودمان را به زحمت بی‌اندازیم؟

۲- هماهنگی عمیق و ساده محصولات اپل با آیفون

کاربر دیگری می‌گوید که به هماهنگی آیفون با سایر محصولات اپل بدون هرگونه راه اندازی خاصی حسادت می‌کند. همین شخص اشاره می‌کند که برخی اپلیکیشن‌ها روی آی او اس بهتر اجرا می‌شوند و زودتر به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کنند.

۳- iMessage

همچنین وی ابراز امیدواری کرد که اندروید نیز بتواند صاحب یک پیام رسان اختصاصی نظیر iMessage اپل شود. پیام رسان اپل، قابلیتیست که بسیاری از کاربران اندرویدی حسرتش را می‌خورند.

۴- ضبط ویدیو از محتوای نمایشگر با صدای داخلی

برخی دیگر از کاربران اندروید علاقه‌مند به قابلیت ضبط ویدیو از روی صفحه همراه با صداهای داخلی هستند. این یکی از قابلیت های آیفون است که باعث شده حتی بسیاری از اندروید به آی او اس مهاجرت کنند! البته که در تجربه شخصی من در ترنجی این ویژگی بدون روت در موبایل های سامسونگ در دسترس است و موبایل های هوآوی به صورت پیش فرض آن را دارند.

۵- دکمه سایلنت

یکی از صاحبان گلکسی اس 8 سامسونگ می‌گوید ای کاش به جای دکمه‌ی بیکسبی روی این گوشی، یک دکمه برای جابجایی بین حالت‌های بی‌صدا،‌ ویبره و زنگ وجود داشت.

۶- عدم نصب نرم افزارهای پیش فرض تجاری

یک کاربر دیگر به نصب نبودن اپلیکیشن‌های پیشفرض اضافی توسط سازنده/شرکت مخابراتی روی گوشی‌های آیفون حسادت می‌کند. در برخی گوشی‌های اندرویدی، اپلیکیشن فیسبوک بدون روت کردن گوشی، حذف شدنی نیست. به طور مثال، وی می‌گوید شما هیچگاه بازی Candy Crush را به صورت از پیش نصب شده روی یک آیفون نمی‌بینید.

نظر شما چیست؟ شما کاربر کدام سیستم عامل هستید و دلیل شما برای این انتخاب چیست؟ این دلایل که در این مطلب برای برتری iOS به اندروید عنوان شد، برای شما چقدر اهمیت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
23 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pouya

در مورد ۵ موافقم
از اولش هم گزاشتن یه دکمه برای بیکسبی رو چیز اضافی میدونستم خودمم ک گوشی گرفتم غیر فعالش کردم

Amir026

والا هیچکدوم اینا به جز مورد 2 حسرت نداره،تازه اونم یکم داره
فک کنم کاربرای ios هم 2 برابر این تو حسرت یه سری قابلیتای اندروید باشن

Pouya

کاملا موافقم
مورد ۵ هم که گفتم منظورم این نبود که حسرت داره ولی کلا باهاش موافقم دکمه گزاشتن برا بیکسبی رو خیلی موافق نیستم و اگر جاش سایلنت بود بهتر بود

HasanHoseinPoor

اگه میشد آون و به کاربرد دیگه تغییر داد خوب میشد

Pouya

فک کنم اولش میشد ولی اپدیتی داد ک دیگه اجازه تغییر نداد فقط میشد غیر فعالش کرد

Vahid

گزینه ۲ رو بیشتر قبول دارم
ب نظرم نقطه قوت ios یکپارچگی اونه
دقیق و با نظم هر دو سیستم عامل دارم و فراق از سلیقه شخصا سیستم عامل ios رو پخته تر و روان تر تا حدی هم ساده تر میدونم
کلا با نظم تره

Dariushrd

ظاهر رابط کاربری ios خیلی زیباتر هست و هماهنگی کامل بین اپ ها و سیستم وجود داره که اندروید بعد اینهمه سال هنوز نتونسته بهش برسه، واقعا گوگل افتضاح کار می‌کنه

pedram_01

فقط شماره 5 رو قبول دارم

Alireza.se

خیلی جالبه مورد یک رو همین الان فهمیدم 🤣🤣🤣بعد از دوسال خورده ای

Mohammadsoly

هیچکدوم قبول ندارم آیفون برای من مثل زندان هست آیفون بخاطر برتری های سخت افزاری که داره محبوبه نه نرم افزار

کهکشان

خخخخخ ی جوری نوشته بجای بیکسبی انگار همه اندرویدیا بیکسبی دارن

چقدرم حسرت خوردیم الان 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

aminkaabi

حسرررررت؟ اونم مقایسه با اندروید خاااام؟ یجوری گفتید حسرت و اندروید خااام که من گفتم وااای چ ضرری کردم اینهمه پول دادم رفتم گوگل پبکسل ۲ گرفتمممم. ی لحظه قلب ایستاااد.

پس خدارو شکر که اینارو نداره ، چون حتی اگه داشت به کار من نمیومد(توجه کنید به کار من!!! نه کاربران اندروید) حالا هی نیاید منفی ندید )

aminkaabi

حسرررررت؟ اونم مقایسه با اندروید خاااام؟ یجوری گفتید حسرت و اندروید خااام که من گفتم وااای چ ضرری کردم اینهمه پول دادم رفتم گوگل پیکسل ۲ گرفتمممم. ی لحظه قلب ایستاااد.

پس خدارو شکر که اینارو نداره ، چون حتی اگه داشت به کار من نمیومد(توجه کنید به کار من!!! نه کاربران اندروید) حالا هی نیاید منفی بدید )

ali.k77

من شخصا پشتیبانی طولانی مدت و امنیت بیش تر ios رو برتری های اصلی نسبت به اندروید میدونم .

abolfazlbt

بزرگ تربن مزیت ایفون هماهنگی سخت افزار و نرم افزارشه .کنترل رمو سی پی یوشه سبکیه سیستم عاملشه.و اینکه واقعا رابط کار بری زیبا و راحتی داره

Genesis

من خودم از وجود دکمه بیکسبی راضی هستم و به نظرم بهتر از سایلنت هست .
ای مسیج هم واقعا چیزی نیست که ادم حسرتش رو بخوره هیچ ویژگی خاصی نداره.
ضبط کردن تصویر گوشی هم از اکسپریا زد تری تو سونی ها وجود داره و صدای داخلی و خارجی هم با میکروفون ضبط میکنه و خود اپل هم از همونجا قطعا برداشته.
فقط همون هماهنگی عمیقش لازمه
که با اسمارت تینگز که در گلکسی ها وجود داره جبران شدع

Sobhan

کیفیتی که سیستم عامل ios داره سیستم عامل اندروید نداره

Milad7

والا من هم نوت۹ دارم هم آیفون۷ ولی هیچ کدوم از این قابلیت هایی که گفته شد اصلا برای من استفاده ندارن فقط تا حدودی دکمه سایلنت کاربرد داره.

HasanHoseinPoor

۶- عدم نصب نرم افزارهای پیش فرض تجاری
من سامسونگ اینکه آپ های غیر سامسونگ و بجز اصلی های سامسونگ روش نصبه عذابه‌
فیس بوک اینستاگرام واتس آپ
گوگل موزیک گوگل استند نیوز
و آپ هایی از این دست که مزاحمن‌ و تا گوشی فعال میکنی اپدیت میخوان
ترجیح میدن که هیچ کدوم این ها پیشفرض رو دستگاه نباشه
چه برسه به اینکه قابل حذف نباشه

با این همه حرف از حریم خصوصی و … اینکه پیش فرض و غیر قابل حذف هستند خوب نیست
من اندرویدی سامسونگی این یکی از ناراحتی هایی هست که تو تو اندروید دستگاه باهاش مشکل دارم
مشکل بعدی اپدیت هستش‌ که به پا اپل نمیرسه

Ahmad9300

اگه اینا قابلیتهایی هست که اندرویدیها تو حسرتش هستن پس میشه با قاطعیت گفت ios هیچ امکان خاصی نسبت به اندروید نداره. آخه اینام حسرت خوردن داره؟!!!! حداقل سوایپ به پایین روی صفحه هوم رو میگفتن یه چیزی. شخصا اونو خیلی دوست دارم و فک کنم روی هواوی هم باشه. چیزی شبیه s finder سامسونگ ولی اپل خیلی بهتر کار کرده.

CAPCOM

اندروید قابلیته بزرگی به نام متن باز داره که کاربرای اپل در حسرت آنند

MohammadFarhaadi

کساییکه میگن آیفون زندانه و بلوتوث!!! نداره و از این حرفا! به نظرم یه مدت با آیفون کار کنن دیگه نتونن برن سمت اندروید و حرفشون رو پس میگیرن.من خودم کاربر اندرویدم وای واقعیت رو باید گفت.سرعت انجام کارها تو آیفون چند برابر اندرویده.منظورم اجرای برنامه ها نیست.فرض کنید میخواید فیلم با زیرنویس فارسی دانلود کنید و ببینید.اینقدر این سیستم عامل ساده و سرراسته که تو زمانی کمتر از یک سومه اندروید میتونید انجامش بدید.آیفون دارا میدونن چی میگم.بماند که یه سری نرم افزار مثل av player یا icab رو مثلشون نه تو اندروید هست نه خیلی سیستم عاملای دیگه.

Soheylz

همه اون قابلیت ها برای اندرویید در درسترس هست به راحتی با نصب نرم افزار.فقط مورد ۵ یکم منطقی تره که اونم نه در حد حسرت خوردن باشه در حد یه پیشنهاد بهبودی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)