حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت بلیط هواپیما برای تعطیلات ۲۲ بهمن از ۱ میلیون تومان عبور کرد!

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

با افزایش تقاضای سفر برای تعطیلات ۲۲ بهمن‌ماه امسال، برخی شرکت‌‌های هواپیمایی قیمت بلیت پرواز پرتقاضایی نظیر تهران-کیش را تا ۱ میلیون تومان هم افزایش دادند و کف قیمت هم با ۶۷۰ هزار تومان آغاز می‌شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

پس از اجرای قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در پروازهای داخلی، طیف مختلفی از قیمت‌‌ها ارائه شد و قیمت هر ساعت پرواز بسته به مسیر و زمان سفر و حتی ساعت آن، متفاوت شد. ‌در سیستم آزادسازی نرخ‌ها، عرضه و تقاضا قیمت‌ها را مشخص می‌کند، در این راستا با افزایش تقاضای سفر به ویژه در ایام اوج سفر نظیر تعطیلات، قیمت‌ها هم افزایش می‌یابد.

البته ذکر این نکته هم ضروری است که در نبود تقاضای سفر، در برخی روزها شرکت‌های هواپیمایی قیمت‌هایی حتی پایین‌تر از نرخ بلیت اتوبوس برای مسافران خود عرضه می‌کنند.

قیمت بلیط هواپیما ۱۸ بهمن

قیمت بلیط هواپیما ۱۸ بهمن

با این حال درست است که طبق قانون آزادسازی، عرضه و تقاضا نرخ‌‌ها را تعیین می‌کند، اما نظارت حاکمیت صنعت حمل و نقل هوایی بر سقف نرخ‌ها هم در این حوزه بسیار ضروری است، به هر حال با وجود افزایش تقاضا قیمت‌ها باید به گونه‌ای باشد که از حالت غیرمنطقی عبور نکند و اجحافی به مسافر نشود.

قیمت بلیط هواپیما ۲۲ بهمن

قیمت بلیط هواپیما تعطیلات ۲۲ بهمن

برخی شرکت‌‌های هواپیمایی و آژانس‌‌های فروش بلیت هواپیما در شرایط افزایش تقاضا نرخ‌هایی بابت یک ساعت صندلی پرواز ارائه می‌کنند که شاید چندان منطق اقتصادی برای مسافران نداشته باشد. نمونه این مورد هم قیمت بلیت پروازهای تهران-کیش در تعطیلات ۲۲ بهمن‌ماه امسال است.

این نرخ‌ها از سوی شرکت‌های هواپیمایی با کف قیمتی ۶۷۰ هزار تومان ارائه شده است و در سقف قیمت به یک میلیون تومان هم می‌رسد.

به نظر می رسد که اگر مثلا با این قیمت ها بخواهید یک خانواده ۴ نفره را فقط ببرید کیش و بازگرداندید باید حقوق نصف سال یک کارگر را کنار بگذارید! نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)