حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اخراج کارمند هوآوی که به جاسوسی متهم شده بود

نوشته

5 سال قبل | 6 دیدگاه | هواوی

چند روز اخیر درباره کارمند هوآوی که به اتهام جاسوسی در لهستان دستگیر شده بود اخباری منتشر شد. امروز اعلام می شود که اخراج کارمند هوآوی که به جاسوسی متهم شده بود، انجام شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

طبق اعلام هوآوی آقای ویجینگ ونگ (Weijing Wang) که دو روز پیش به‌همراه یکی از مقامات اسبق امنیت لهستان دستگیر شده بود، از سمت خود برکنار شد. پلیس اطلاعات و امنیت لهستان هر دو فرد مذکور را به جاسوسی از لهستان برای دولت چین متهم کرده بود.

هوآوی پس از انتشار این خبر اعلام کرد که این شرکت همواره به قوانین کشوری که در آن فعالیت می‌کند احترام می‌گذارد و از کارمندان خود نیز می‌خواهد به این قوانین پایبند باشند. مقامات لهستانی دلیل بازداشت ونگ ویجینگ را اتهامات شخصی اعلام کرده و آن را بی‌ارتباط با هواوی دانستند.

مقامات لهستانی دلیل بازداشت ونگ ویجینگ را اتهامات شخصی اعلام کرده و آن را بی‌ارتباط با هواوی دانستند

 

هوآوی

هوآوی

هوآوی در بیانیه‌ای که روز گذشته منتشر کرد، بازداشت آقای ونگ را مایه‌ی بدنامی این شرکت دانست. ماه گذشته نیز منگ وانژو، مدیر مالی هواوی به اتهام همکاری با ایران در بی‌اثر کردن تحریم‌ها در کانادا بازداشت شد. پس از آن، طی اقدامی که از آن به انتقام‌جویی تعبیر شد، دو کانادایی، یکی دیپلمات سابق و دیگری مشاور تجاری، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر شدند.

مدت زیادی است که هواوی توسط کشورهای غربی متهم به همکاری با دولت چین برای جاسوسی از این کشورها شده و مورد هجمه قرار گرفته است.

به نظر می رسد که هوآوی روزهای خوبی را تجربه نمی کند و رسانه های خارجی کاملا به دنبال هر روزنه ای برای هجمه آن ها هستند.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Alif16

خخخخخ

siavash

چشم پیشرفت هواوی روندارن

علی شیخ زاده

آبروی رفته به آسونی بر نمیگرده جناب هواوی

chalton

هواوی در اصل اسم اصلیش سازمان جاسوسی و سرقت اطلاعات دولت چین هست،حالا سرقت اطلاعات از دنیای تکنولوژی بگیر تا سرقت اطلاعات سیاسی و امنیتی.
برند کاملا غیر قابل اعتماد و همینطور نیروی انسانیش.

Arrow

چون تو میگی پس 100% برعکسشی درسته

Rog_Pc_Gamer

الان یه عده میان میگن تقصیر سامسونگ و اپله پول دادن به غربیا جو سازی کنن برا هواوی چون میسوزن از اینکه هواوی با میت ۲۰ داره قورتشون میده 😂😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)