حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انیمیشن Incredibles 2 یک کمدی خانواده محور

نوشته

5 سال قبل | 9 دیدگاه | تماشاچی، سرگرمی، سینما

انیمیشن Incredibles یا همان شگفت انگیزان حدودا ۱۴ سال پیش به نمایش درآمد و حالا پیکسار انیمیشن Incredibles 2 را روی پرده نقره ای فرستاده است. چند روزی هست که نسخه قابل دانلود و با کیفیت شگفت انگیزان ۲ در دسترس است و با وجود شرمساری که از بابت دانلود غیر قانونی و بدون پرداخت هزینه آن داریم، اما احتمالا این جمله را در نوشته های تماشاچی ترنجی برای فیلم های خارجی زیاد ببینید! بسیار خوب، من انیمیشن Incredibles 2 را دیده ام و اجازه بدهید کمی درباره آن با هم صحبت کنیم!

ابتدا توضیح مختصری درباره بخش “تماشاچی ترنجی” ترنجی خواهم داد و این مشخصا دومین پارگراف همه تماشاچی های ترنجی خواهد بود. همانطور که از نامش مشخص است من خود را یک “تماشاچی” می دانم و دوست دارم تجربه ای که از دیدن یک فیلم یا سریال کسب می کنم را با دوستان و همراهان خود در ترنجی به اشتراک بگذارم. تماشاچی روز یا ساعت خاصی ندارد و کاملا بستگی به وقت آزاد و تجربه های شخصی من دارد که البته با آغاز این بخش بیشتر خواهد شد.

من نه از نظر فنی و نه از نظر دیتابیسی در اندازه ای نیستم که بخواهیم وارد مبحث پربحث “نقد و بررسی” فیلم یا سریال باشم (امیدوارم بشوم!) اما دوست دارم تجربه یک “تماشاچی” را که به مانند تجربه یک کاربر عام دنیای موبایل می تواند برای خیلی ها مفید باشد را ارایه کنم. انیمیشن Incredibles 2 اولین تجربه تماشاچی ترنجی خواهد بود و هنوز به ساختاربندی آن کامل نشده است، پس می رویم که در فاز آزمایشی عمومی، قلق گیری کنیم!

اگر کاربر حساسی هستید (دقیقا مثل خود ما) لطفا پیش از تجربه محتوا لطفا هیچ داده ای درباره آن مرور نکنید، درباره من و درجه حساسی خودم حتی ندیدین تریلر هم وجود ندارد.

 

 

 

انیمیشن Incredibles 2 حدودا ۲ ساعت است (دقیقا یک ساعت و ۵۷ دقیقه) و در دسته بندی من یک فیلم با زمان بندی عادی است که نه خسته کننده خواهد بود و نه زودتر از راضی شدن شما، تمام می شود. نسخه دوبله شده انیمیشن Incredibles 2 برای دانلود در دو نسخه در دسترس است. من دوبله علیرضا مبین ، فرشاد بهبودی و… را تجربه کردم و مشخصا در برخی صحنه ها ناهمخوانی هایی وجود دارد که توصیه می شود دوبله دوم یعنی دوبله سپهر ترابی ، فرزانه زارعیان و… را تجربه کنید. این توصیه صرفا به دلیل برخی ناهماهنگی های موجود در صدا و تصویر است و دوبله اول هم خلاقیت های ویژه و طعنه های همگام با مشکلات روز را در متن فیلم عرضه کرده اند که جالب توجه است.

توصیه من به عنوان یک تماشاچی به شما این است که همیشه فیلم یا سریال را با صدای اصلی ببینید ولی گاهی در انیمیشن ها آنقدر قدرت دوبله ما قوی است که لذت دیدن انیمیشن در نسخه دوبله واقعا چند برابر می شود اما در نهایت برای تجربه خالص تر حتما یک بار هم با صدای اصلی آن را تجربه کنید.

کل ماجرا انیمشن Incredibles 2 دقیقا از پایان انیمیشن Incredibles یک آغاز می شود

ثانیه های ابتدایی فیلم کیم غافلگیر کننده شروع می شود ولی کمی بعد می بینیم که کل ماجرا انیمشن Incredibles 2 دقیقا از پایان انیمیشن Incredibles یک آغاز می شود. پس از چند ثانیه اول شاهد یک آغاز هیجان انگیز هستیم و بد نیست بدانید اگر این چند ثانیه اول را سرگرم مرتب کردن جای خود و خوراکی ها بوده اید یا چه می دانم، درگیر پایان دادن به کارهای دیگر خود بوده اید و آن را نبینید، بخش های کوچکی از فیلم برای شما گنگ خواهد بود پس جز این دسته افراد نباشید و از ثانیه اول تا ثانیه آخر حواس خود را به فیلم بدهید.

کیفیت گرافیکی انیمیشن Incredibles 2

کیفیت گرافیکی انیمیشن Incredibles 2

دوستی دارم که حرف تامل برانگیزی را به من گفت: “شما با توجه به پس زمینه ای که دارید مسائل را می بینید“. من به عنوان فردی که اهل جزئیات است و فناوری را بسیار دوست دارد نگاه های خاصی در این زمینه به فیلم و سریال ها دارم، این کاملا یکی از خصائل تجربه تماشاچی ترنجی است! به چهره شخصیت ها که نگاه کنید ناخوداگاه کمی آن ها را تیز و جعبه ای می بینید. این چهره نیز خیلی شبیه به انیمشین داستان اسباب بازی هاست! این شاید در ابتدای انیمیشن به شما احساس پایین بودن کیفیت کار را بدهد اما اشتباه نکنید. جزئیات چشم نوازی را در بخش های مختلف می توانید ببینید که گاهی ذهن را بین تشخیص واقعیت و انیمیشن به خطا وا می دارد. من فکر می کنم پیکسار سعی کرده تا در عین نزدیک بودن به واقعیت و پیشرفت های پویانمایی، ذات کارتونی بودن انیمیشن را هم حفظ کند.

همانطور که گفتیم انیمیشن Incredibles 2 یک کمدی خانواده محور است. لطفا این را با اصطلاح فیلم “خانوادگی” اشتباه نگیرید، هر چند این نمونه به کار بردن این اصطلاح یک تیر و دو نشان است. در جای جای آن و در هر شرایطی اولویت خانواده بودن را می بینید و همبستگی همدلی این خانواده ۵ نفره به شما احساس مثبتی می دهد. به نوعی در ناخودآگاه تماشاچی این اولویت می نشیند و این ارزش دارد. اما گفتیم ناخودآگاه!

تاثیر در ناخودآگاه

تاثیر در ناخودآگاه

پیش از باز کردن بخش بعدی صبحت در راستای کیفیت بالای انیمیشن می توانم نر شما را به انعکاس نور نمایشگرها روی هدفون ها، مو و بدن افراد مقابل آن جلب کنم، بی نظیر است! اما درباره تاثیر ناخوداگاه صحبت کردیم. هر چند انیمیشن Incredibles 2 شخصیت منفی با ظاهر هولناک و عجیب و غریب ندارد اما یکی از موارد قاب توجه را می توانید در شخصیت Screen Slaver است. اینجا به صورت ناخودآگاه به تماشاچی عنوان می شود که اصلی ترین تهدید پیش روی شما همین نمایشگری است که همه جا جلوی چشم شماست و هر کدام تکه ای از آن را در جیب خود دارید!

انیمیشن Incredibles 2

انیمیشن Incredibles 2

در قسمت دوم انیمیشن Incredibles 2 همچنین می تواند به نمایش بیشتر قدرت خانم ها توجه ویژه ای داشت. این موضوع در چند سال اخیر به شکل مدون در محتوای تولید شده در رسانه ها دیده می شود و اتفاق خوبی است برای خودباوری دختر بچه هایی (و حتی الهام بخش برای افراد بزرگتر) که قرار است در آینده همانند مردان نقش اساسی در جامعه داشته باشند.

جَک جَک

جک جک

جک جک

بدون شک شیرینی قصه انیمیشن Incredibles 2 را می توان روی دوش جک جک دانست. او می تواند پایه اصلی ارایه قسمت سوم انیمیشن Incredibles باشد و قسمت بعدی را هم به خوبی قسمت دو نسبت به قسمت اول کند. شخصیت طراح لباس دگرباش طور (!) فیلم هم می تواند به نوعی در جهت همان ناخودآگاه ما باشد و کم کم رسیدن به این موضوع که ما با هم تفاوت هایی داریم!

پس از آرام شدن فضای داستان چند بلندی دیگر را تجربه می کنید تا به پایان می رسید. داستان را سرعت خوبی روایت می شود. فضاهای به تصویر کشیده شده در طول داستان مثل خانه مجلل خانواده شگفت انگیزان و کشتی تفریحی نیز دید نو و جالبی را به ما می دهد.

به صورت کلی باید گفت انیمیشن Incredibles 2 با محوریت ابرقهرمانی راه سختی را پیش رو داشت و به نظر ما یک ارایه موفق را نشان می دهد. این روزها شاید بیشتر از همه انیمیشن های موزیکال مثل هتل ترنسیلوانیا ۳ بتواند برای کودکان و مخاطب هدف انمیشن ها جذاب تر باشد اما انیمیشن Incredibles 2 مسیری هیجان انگیرتر را ارایه می کند.

تیتراژ پایانی انیمیشن Incredibles 2 واقعا جذاب بود و حتی فکر کردن به دیدن آن در سینمای 3 بعدی احساس خوشایندی بود. تجربه من از انیمیشن Incredibles 2 یک تجربه خوب است که به شما هم توصیه می کنم آن را ببینید و پس از آن تجربه خود را به ما در تماشاچی ترنجی به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3INA

چه باحال همین الان تماشاش رو تموم کردم
خیلی عالی بود من از داستانش خیلی خوشم اومد و باید بگم حتی از قسمت یکش هم میشه گفت کمی بهتر بود
حالا باید منتظر Mission: Impossible – Fallout با بازی تام کروز دوست داشتنی بود

3INA

من که تا web-dl نیاد نمیبینم

dele_tanha

والا من با کیفیتhdrip دیدم کیفیتش فرقی با بلوری نداشت
اینم لینکش

dele_tanha

والا من با کیفیتhdrip دیدم کیفیتش فرقی با بلوری نداشت
اینم لینکش
http://www.film2movie.us/49850/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-mission-impossible-fallout-2018/

BeFair

چقدر خوبه که تنوع مطالب ترنجی رفته بالا، ایول!

من انیمیشن قسمت اول رو دوست داشتم و قسمت دوم رو واجب شد دانلود کنم ببینم با این اوصاف

lovenokia

دوستان به شدت به شدت پیشنهاد میکنم Monster Hunt 2018 رو ببینید از اون فیلم هایی هست که اخرش میگین بی نظیر بود فوق العاده سرگرم کننده که یک لحظه هم تکراری نیست و همش هیجان انگیزه و طنز !

lovenokia

یادم رفت Monster Hunt 2015 رو باید دیده باشید داستان دستون بیاد

CAPCOM

یه زمانی میگفتن کارتون فقط ماله بچه هاست اما الان واقعا با پیشرفت تکنولوژی و انیمیشن های ۳ بعدی با موضوعات جالب و دیدنی باعث شده همه گروهای سنی برای دیدنشون لحظه شماری من خودم عاشق هتل ترانسیلوانیا هستم قسمت سومشم اومده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)