حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهینه ترین عمر باتری موبایل

عمر باتری موبایل های مختلف را با هم بررسی کرده ایم. این یکی از مواردی است که وقتی درباره هر موبایل منتشر شده باشد، ما آن را منعکس کرده ایم. موضوع مهم اما این است که “بهنیه بودن عمر باتری” یا مصرف باتری در کدام دستگاه بیشتر است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا به صورت ویژه ای عمر باتری موبایل های مختلف را با هم مقایسه کنیم.

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در عمر باتری، رزلوشن و ابعاد نمایشگر دستگاه است. ما اینجا فاکتور رزلوشن را که می تواند بیشترین تاثیر را داشته باشد، به دو بخش QHD و بالاتر در مقابل پایین تر از QHD قرار داده ایم. هر دستگاه در رده بندی خود بررسی خواهد شد اما چطور؟

به سادگی عمر باتری تقسیم بر حجم باتری می شود و سپس در میانگین حجم باتری دستگاه های هم رده خود ضرب خواهد شد. به این صورت یک عمر باتری نرمالیزه شده بدست می آید که نگاه خوبی به ما خواهد داد.

بهینه ترین عمر باتری موبایل های QHD و بالاتر

در این بین می بینیم که اچ تی سی یو 11، ال جی وی 30 و گلکسی اس 8 اگزینوس در رتبه های اول تا سوم قرار می گیرند و در نهایت دوباره جایگاه های آخر هم متعلق به ال جی و اچ تی سی است! اما در نمایشگاه های کمتر از QHD چه کسی تاچ را بر سر دارد؟

بهینه ترین عمر باتری موبایل های کمتر QHD

سلطان بی چون و چرا در این بخش آیفون های اپل است که با فاصله بهینه ترین مصرف انرژی را خواهند داشت. عملکرد برندهای چینی ته جدول هم جالب است، مثلا حتی پرچمدارهایی مثل می میکس 2 اس و وان پلاس 6 نشان داده اند که تقریبا نصف آیفون 8 می توانند بهینه باشند که به لطف حجم باتری بزرگ خود، رقابت را ادامه می دهند. البته لطفا رزلوشن HD آیفون 8 و اندازه کوچک 4.7 اینچی آن را از یاد نبرید ولی اگر بردید هم مشکلی نیست، رتبه دوم هر دو فاکتور را تصحیح می کند!

نظر شما چیست؟ بهینه بودن عمر باتری هر چند لزوما در خرید شما نمی تواند تاثیر بگذارد و اگر شرکت ارایه کننده، حجم باتری مناسب را برای دستگاه انتخاب کند، عمر باتری مناسب به شما می رسد! ولی به صورت کلی فاکتور جذابی است که باید بررسی شود! اینطور نیست؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pouya

سلام دوستان من امروز اس ۹ گرفتم اپ ترن جی رو نصب کردم نوشته ها رفته رو عکس مطلب بعضی هاش خونده نمیشه واسه نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ عه ؟ بعد دکمه بیکسبی رو کجا میتونم غیر فعال کنم؟پیداش نکردم تو تنظیمات هر چی سرچ میکنم دستار صوتی چیزی نمیاره شنیده بودم میشه عوض کرد کارکردشو مثلا خودت انتخاب کنی چه برنامه ای رو باز کنی ولی انگار میگن دیگه غیر فعال شده بعد یه اپدیت ۶۵۸.۰۹ مگابایت برام همون اول اومده اینجا کسی اس ۹ داره؟اگه داره ممنون میشم بگه بعد اپدیت مصرف باتری چه تغییری کرده اخه بعضی وقتا مصرف باتری شدید میره بالا خیلیا رو دیدم اخرین اپدیتی که برا اس ۷ اومده داغونن میگن باتریش افتضاح شده میترسم اپدیت کنم تاثیر بدی بزاره

ahmad

پویا جان بهت تبریک میگم اس۹ خالی یا پلاس؟

Amin

سلام؛
دوست عزیز دکمه‌ی بیکسبی از بخش تنظیمات خود بیکسبی واقع در بیکسبی هوم قابل غیرفعال کردنه.

آپدیت هر چی اومد انجام بدید دستگاه بهینه‌تر می‌شه.

دکتر رسول آریان

فقط میتونی بیکسبی رو غیرفعال کنی.
برای تغییر کارکردش نیاز به برنامه های جانبی داری. سرچ کنی توی نت، راهکارش برات میاد.

REZA

افرین به اچ تی سی برای یو11 بنظرم یکی از بهترین گوشی های خودش و زد،واقعا من ازش راضیم مخصوصا وقتی با همرده های خودش مقایسش میکنم و باشون کار میکنم بیشتز عاشق یو11 میشم!
نمیدونم چرت رفت سمت super lcd 6 همون پنج خیلی خوب بود نمیدونم شاید اونا که کار کردن بگن ٦ کیفیت بهتری داشت ولی فک نمیکنم به مصرفش بی ارزه

یه چیز جالب برام رزولوشن صفحه ایفون ایکس در مقابل قیمتشه!

Pouya

سلام از همه ممنون بابت راهنمایی
سلام احمد جان کم پیدا بودی البته میدونم چرا معمولی گرفتم پلاس بزرگه دوس ندارم خوش دستیش مهمه برام

ahmad

نه من همیشه اینجام ولی نامحسوس به هر حال مبارکت باشه ایشالا خوب کار کنه برات

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)