حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیام رسان تله پادو (Telepado) یک پیام رسان ایرانی در پوستین پیام رسان خارجی است؟

پیام رسان تله پادو (Telepado) را با هم در ترنجی دیدیم و شناختیم. ما به آن نزدیک ترین تجربه به تلگرام گفتیم و اولین سوالی که برای ما پیش آمد این بود که پیام رسان تله پادو (Telepado) ساخت چه کشوری است؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید تا بینیم آیا پیام رسان تله پادو (Telepado) یک پیام رسان ایرانی در پوستین پیام رسان خارجی است؟

پس از نصب پیام رسان تله پادو (Telepado) به سبب شباهتش با تلگرام حدس زدیم که شاید این پیام رسان نیز روسی باشد. برای اینکه ببینیم تله پادو (Telepado) ساخت چه کشوری است خب برای شروع وب سایت تله پادو را بررسی کردیم. جالب اینکه در انتهای صفحه به شکل مشخصی عنوان شده است: “ALL RIGHTS RESERVED (C) 2018 INTERNATIONAL TECHNOLOGY ENTERPRISE INC. (A COMPANY ESTABLISHED IN THE BRITISH VIRGIN ISLANDS” که به ما می گوید تله پادو متعلق به شرکتیست که در جزایر ویرجین بریتانیا تاسیس شده است. این کمی عجیب است، وارد سایت هر پیام رسان دیگری شوید به این واضحی روی صفحه اول تاکید بر ملیت شرکت ارایه دهنده ندارد!

از این بابت کنجکاو شدیم و با دوستان خود به بحث نشستیم و نگاه یکی از دوستان ما به نام علیرضا صفری (ModirSocial) جالب بود. به اسکرین شات زیر دقت کنید:

 

این لیست برنامه های پرطرفدار رایگان در بازار ایران فروشگاه نرم افزاری اپل (App Store) است. به کادرهایی که با رنگ سبز مشخص کردیم توجه کنید. اینجا پرچم کشور توسعه دهنده مشخص می شود و برای توسعه دهنده های کشورهایی که تحریم هستند، فقط یک مستطیل سفید است. برای مثال معین یا نقشه ایران آفلاین! همین وضعیت برای پیام رسان تله پادو (Telepado) نیز وجود دارد. مشخصا این به ما می گوید که توسعه دهنده این نرم افزار در یکی از کشورهایست که تحریم است در غیر این صورت اگر این نرم افزار آنطور که در سایتش ادعا می کند، بریتانیایی می بود، پرچم آن ها را باید نمایش می داد، درست مثل مثلا CLEANit که برای چین است.

موضوع دیگر را می توان هنگام وارد شدن به سایت Telepado.com و ایراد امنیتی گوگل دانست. عجیب است برای سایتی در کلاس بین المللی که ایراد SSL داشته باشد! به این دلایل ما متصور هستیم که پیام رسان تله پادو (Telepado) یک پیام رسان ایرانی در پوستین پیام رسان خارجی است، درست شبیه به ویسپی!

شما چطور فکر می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3INA

الکسای سایتش رو هم ببینید علاوه بر اینکه هنوز امار دقیقی ازش وجود نداره رنک اون رو در ایران نشون میده و اینکه تنها ورودی سایت این پیامرسان ایران هست

https://www.alexa.com/siteinfo/telepado.com

dr.navid

نکته خوبی بود !
ممنون سینا جان 😉

mostafa67

ممنون آقایه عطایی بسیار عالی بررسی کردید

BeFair

چه کاریه خب بزرگواران
نکنین
زشته

BeFair

حداقل می خواین سر مردم رو گول بمالین دو تا متخصص بگیرین که اینطور متخصص های این زمینه مچتون رو نگیرن!

mTAAHAAm

کاش دولت و تلگرام با هم کنار می اومدن.
از چند کانال خیلی خوب استفاده می کردم که مثل اینکه فعالیتشون متوقف شده.
اگر کانال های مورد نظرم به پیام رسان های ایرانی منتقل بشه من مشکل دیگه ای با کانالهای داخلی ندارم.نگران امنیتش هم نیستم چرا که اطلاعات خاصی ندارم.

Babak68

سلام ممنون از اطلاعات مفیدی که برامون در دسترس قرار دادین . متأسفانه به دلیل تبلیغات اشتباه از منبع مورد اعتمادم ، بنده اپ Telepado رو نصب کردم? . لطفأ راهنماییم کنید که چطور Delet account کنم .???

sourena

سلام
به نظرم دلیلی نداره بخاطر فیلتر تلگرام مدام دنبال جایگزین بگردیم. ممکنه این وسط مثل همین در دام نمونه وطنی قرار بگیریم.
بهترین کار همون استفاده از چیزشکن‌های معتبر هست.

من تازه عضو شدم اینجا. چرا بهم گفته ترنج نرسیده؟!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)