حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش عمر باتری موبایل از سال 2010 تاکنون حدودا 100٪ بوده است

قبلا در ترنجی خواندیم که افزایش عمر باتری گوشی موبایل در سال 2017 را شاهد بوده ایم. آن بررسی مربوط به 3 سال اخیر بود و 25٪ افزایش عمر باتری موبایل ها را نشان می داد. حالا Gsmarena بررسی ویژه ای از سال 2010 تا کنون را روی عمر باتری موبایل ها انجام داده و نتایج جالبی بدست آمده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا افزایش عمر باتری موبایل از سال 2010 تاکنون را بررسی کنیم.

افزایش عمر باتری از سال 2010

افزایش عمر باتری از سال 2010

همانطور که در جدول بالا می بینید از سال 2010 تا 2017 حجم باتری در مقابل ماندگاری آن بررسی شده است. هر چند شاهد افزایش عمر باتری از میانگین 40 ساعت (در تست های Gsmarena) به 80 ساعت هستیم اما باید توجه کنید همزمان حجم باتری نیز از حدود 1600 به 3200 یعنی تقریبا دو برابر رسیده است. بدین صورت می توان گفت “بهینه” بودن افزایش پیدا نکرده بلکه با افزایش حجم باتری موبایل ها می توان دید که رشد باتری موبایل ها قابل توجه بوده است. به گفته Gsmarena شاید تا سال 2024 شاهد میانگین عمر باتری 160 ساعت باشیم اما به نظر ما افزایش حجم باتری تا 6400 میلی آمپر کمی بعید است!

بهترین عمر باتری موبایل در چه رده قیمتی وجود دارد؟

مقایسه عمر باتری با قیمت

مقایسه عمر باتری با قیمت

به شکل مشخص می بینید که عمر باتری بهتر لزوما به خریدن موبایل گران تر نیست بلکه حدود قیمتی 300 یورو بهترین عمر باتری را دارند، حتی کف قیمت موبایل های هوشمند از پرچمدارها عملکرد بهتری در باتری داشته اند. بدین ترتیب می شود نتیجه گرفت که اگر عمر باتری برای شما اهمیت دارد، پول خود را خیلی هدر ندهید و از پایین رده ها انتخاب نمایید.

نظر شما درباره عمر باتری موبایل ها چیست؟ از عمر باتری موبایل خود راضی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

الان به لطف شیائومی و می مکس۳ تا ۵۲۰۰ رسیده و اینکه تا ۶سال آینده به ۶۴۰۰ برسه خیلی هم بعید نیست

amir shar

جدای از ظرفیت باتری، بهینه سازی خیلی مهمه و اینکه توان باتری بعد از گذشت یک سال یا چند سال از ۱۰۰ درصد توانش به چقدر میرسه

Peiman

علاوه بر اینکه حجم باتری ها افزایش پیدا می‌کنه ، پردازنده ها و صفحه نمایش ها کم مصرف تر و همچین یه سری بهینه سازی های نرم افزار ی هم انجام میشه که بی تاثیر نیست . البته نباید تأثیر هوش مصنوعی رو فراموش کنیم

ahmad

ولی من به شخصه معتقدم روز به روز ظرفیت باتری ها کم خواهد شد به علت نمایشگر و پردازنده بهتر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)