حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیر هارمن معتقد است اسپیکر بیکسبی از گوگل اسیستنت و آمازون الکسا برتر خواهد بود

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | سامسونگ

آمازون، گوگل و اپل از بلندگوهای هوشمند مجهز به دستیار هوشمند صوتی خود رونمایی کردند. آمازون الکسا، گوگل هوم (Google Home) و اپل هوم پاد (Apple HomePod) نام این بلندگوها هستند. هر کدام از آن ها قابلیتی دارند ولی در مجموع می توان آن ها را در یک دسته قرار داد. در ادامه با ترنجی باشید تا ببینیم سامسونگ برای این بازار چه تصمیمی دارد؟

بیکسبی را می شناسید، دستار هوشمند صوتی سامسونگ که بر پایه هوش مصنوعی توسعه داده شده است. به نوعی آن را می توان تکامل سرویس S Voice نامید. سامسونگ بیکسبی را همراه با گلکسی اس 8 معرفی کرد اما عرضه آن به کاربران با تاخیر همراه بود. یکی از دلایل این تاخیر را می توان برای تکمیل سرویس صوتی بیکسبی دانست. پس از تکمیل بیکسبی برای کاربران انگلیسی زبان، این سرویس به صورت گسترده روی دستگاه های سامسونگ از جمله گلکسی اس 8، گلکسی اس 8+، گلکسی نوت 8 و گلکسی جی 7+ ارایه خواهد شد.

سامسونگ نیز همانند دیگر شرکت های نام برده می خواهد یک بستر مناسب برای اینترنت اشیا که تا چند سال آتی در خانه همه ما رسوخ می کند را ارایه کند. هر چند ما عموما با موازی کاری سامسونگ با شرکت بزرگی همچون گوگل که می تواند با آن همکاری کند، مخالفیم اما به هر حال این شرکت کره ای ترجیح می دهد بستر خود را داشته باشد. دلیل این مخالفت را نیز می توان در شکست های قابل توجه و هزینه های بیهوده در این زمینه دانست.

شایان ذکر است که پس از دیدن ویدیوهایی از توانایی های بیکسبی به آن امیدوار شدیم و اگر سامسونگ در راه توسعه آن مصمم باشد، می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. در حال حاضر دستورات چند مرحله و داخل برنامه ای تنها از عهده بیکسبی ساخته است و دیگر دستیارها این قابلیت را ندارند.


مدیرعامل هارمن، شریک تجاری سامسونگ در این زمینه عنوان کرده است که سطح بالایی از تحقیق و توسعه برای دستگاه ذکر شده در حال انجام است. طبق ادعای وی اسپیکر سامسونگ می تواند توانایی برتری در زمینه هوش مصنوعی (AI) نسبت به گوگل اسیستنت و آمازون الکسا ارایه کند. آنچه که ما در اندیشه ارایه آن هستیم، یک اکوسیستم کاملا متفاوت است. این پلتفرمی خواهد بود که شما می توانید تمام دستگاه های لوازم خانگی را به آن متصل کنید.

به نظر شما سامسونگ در این زمینه می تواند محصول موفقی تولید کند؟ Bixby Speaker می تواند رقیب شایسته ای برای گوگل هوم، اپل هوم پاد یا آمازون الکسا باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

ترکیب این ها و هوش مصنوعی خیلی می تونه کاربردی باشه

ahmad

بنظرم جنبه تبلیغی داره واسه هارمن هرچی باشه سودش جیب هارمن هم خواهد رفت

Peiman

منم باهاشون موافقم، بیکسبی دستیار خوبیه با اینکه ابتدا کار ولی اگر همینطور ادامه بده قطعا موفق خواهد شد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)