حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرمایه‌گذاری هواوی در بخش تحقیق و توسعه، پیشرفت چشمگیری در مبارزه با گرمایش جهانی ایجاد می‌کند

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، هواوی

هواوی به عنوان هشتمین شرکت بزرگ در بخش تحقیق وتوسعه، از نخستین باتری لیتیوم یونی مبتنی بر گرافن برای افزایش طول عمر باتری رونمایی کرد. بر اساس رتبه‌بندی سرمایه‌گذاری R&D اتحادیه اروپا، که متشکل از ۲۵۰۰ سرمایه گذار بزرگ R&D دنیاست، هواوی عنوان هشتمین شرکت بزرگ در بخش تحقیقات و توسعه سال ۲۰۱۶را دریافت کرد.

این تولیدکننده جهانی در بخش تحقیقات و توسعه سرمایه گذاری قابل توجهی انجام داده است، که به پیشرفت‌های عمده‌ای شامل ساخت نخستین باتری لیتیوم یونی مبتنی بر گرافن دست یافته است. این فناوری اجازه می‌دهد که باتری‌های لیتیومی در درجه ۶۰ درجه سانتی‌گراد که ۱۰ درجه بالاتر از استانداردهای قبلی است، باز هم عملکرد خوبی داشته باشند و از کار نیفتند.عمر باتری‌های لیتیومی مبتنی بر گرافن دو برابر بیشتر از باتری‌های لیتیومی معمولی است که این مورد در زمینه عمرباتری بی‌سابقه است.

دکتر یانگ‌ژینگ لی (Dr. Yangxing Li) دانشمند ارشد در لابراتوار وات که زیر نظر موسسه تحقیقات مرکزی هواوی اداره می‌شود می‌گوید: «ما شارژ و تخلیه شارژ را در درجه حرارت بسیار بالا تست کرده‌ایم. این آزمایش نشان داد وقتی دو نوع باتری با پارامترهای یکسان تست می‌شوند‌، باتری‌های لیتیومی مبتنی بر گرافن، ۵ درجه کمتر از باتری‌های لیتیومی معمولی حرارت ایجاد می‌کنند.» و بعد از ۲ هزار بار شارژ  و دشارژ مداوم،  باتری مبتنی بر  گرافن بیش از ۷۰ درصد  از ظرفیت خود را حفظ  می کند و پس از اینکه حدود ۲۰۰ روز در درجه ۶۰ درجه  قرار بگیرد، کمتر از ۱۳ درصد ظرفیت آن از بین می‌رود.

 لابراتوار وات هواوی همچنین از فناوری شارژ سریع رونمایی کرده که ۴۸ درصد ظرفیت باتری ۳ هزار میلی آمپر ساعتی را در طول ۵ دقیقه شارژ می‌کند.

نتایج تحقیقات هواوی زیرساخت سیستم ذخیره‌سازی دستگاه‌های ارتباطی در محیط‌های گرم را تغییر خواهد داد. در نواحی که درجه حرارت بسیار بالا است و کشورهایی همانند امارات متحده عربی، استفاده از باتری‌های لیتیومی با قابلیت مقاومت مبتنی بر گرافن عمری طولانی‌تر از ۴ سال خواهند داشت.

بر اساس گزارش دکتر لی، هواوی ساخت باتری‌های شارژ سریع را در دستور کار خود قرار داده است. محصولات و سرویس‌های هواوی در بیش از ۱۷۰ کشور جهان عرضه می‌شوند و توسط یک سوم جمعیت جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند . هواوی در بخش عرضه گوشی‌های موبایل جایگاه سوم را در سال ۲۰۱۶ به خود اختصاص داده است.

به عنوان یک شرکت تکنولوژی پیشرو، هواوی مقدار قابل توجهی از درآمد فروش سالانه را به بخش تحقیقات و توسعه اختصاص داده و ۱۶ مرکز تحقیقاتی در سراسر جهان تاسیس کرده است.

در میان این مراکز، مرکز تحقیقاتی زیباشناسی هواوی در پاریس جایی است که برندهای لوکس فرانسه با مهندسان هواوی برای همگام سازی فناوری با ترندهای آینده دنیای مد کار می‌کنند.

جدیدترین مرکز تحقیقات و توسعه هواوی آزمایشگاه فناوری مکس بریک در Wetzler آلمان است، جایی که هواوی و لایکا به شکل مشترک روی فناوری‌های تحقیقاتی برای پیشرفت دوربین گوشی‌های موبایل و افزایش کیفیت تصاویر کار می‌کنند.

هواوی همچنین بیش از ۱۰ آزمایشگاه در چین، اروپا و دیگر مناطق راه اندازی کرده که با بیش از ۶۰۰ شرکت کار می‌کنند.

در سال ۲۰۱۶ هواوی در جایگاه ۷۲ میان بهترین برندهای ۲۰۱۶ از سوی Interbrand انتخاب شد. این کمپانی تلاش کرد تا جایگاه بهتری در لیست Interbrand به دست آورد، چرا که جایگاه نخست را در لیست بهترین برندهای چینی در سال ۲۰۱۴ به خود اختصاص داده بود.

هواوی (CBG) بینش خود را با افرادی که به دنبال تحقق رویاهای خود هستند به اشتراک می‌گذارد؛ افرادی که  نیروگرفته از باور قدرتمند خود، به دنبال  دستیابی به  اهدافشان هستند. هواوی تعهد دارد که آخرین فناوری‌ها را به مصرف کنندگان برساند و برای مردم سرتاسر دنیا، تجربه‌هایی خارقالعاده  ایجاد کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....