سال ۲۰۲۷ میتواند صحنه نبرد جذابتری بین غولهای فناوری باشد. در حالی که اپل به مناسبت بیستمین سالگرد خود احتمالا از آیفون ۲۰ رونمایی میکند، گزارشهای جدید نشان میدهند که چینیها نیز برنامهای مشابه دارند. طبق این شایعات، احتمالاً شاهد جهش از روی سری ۱۹ و عرضه مستقیم شیائومی ۲۰ خواهیم بود تا این پرچمدار، شانهبهشانه رقیب آمریکایی خود حرکت کند.
به نظر میرسد رقابت نامگذاری بین غولهای فناوری چینی و آمریکایی وارد مرحله جدیدی میشود. شیائومی قصد دارد با پرش از روی برخی اعداد، همگام با رقیب کوپرتینویی خود حرکت کند.
🔵 احتمال معرفی مستقیم آیفون ۲۰ در سال ۲۰۲۷ به مناسبت ۲۰ سالگی
🔵 گزارشهایی مبنی بر حذف شیائومی ۱۹ برای رقابت با نامگذاری اپل
🔵 استراتژی همسانسازی اعداد مدل پرچمداران شیائومی و اپل
🔵 تاکید لو ویبینگ بر جهش بزرگ در ویژگیهای پرمیوم
🔵 تلاش شیائومی برای حفظ ثبات برندینگ در بازار جهانی
طبق گزارشهای منتشر شده توسط XiaomiTime، احتمال دارد شیائومی سری شیائومی ۱۹ را نادیده بگیرد. اگرچه این گزارش هنوز مدرک قطعی ارائه نمیدهد، اما این سناریو چندان دور از ذهن نیست. چنین تغییراتی در استراتژی نامگذاری، پیامدهایی فراتر از بازاریابی ساده دارد.
متن خبر به الگویی اشاره میکند که در آن شیائومی با هدف ایجاد برابری با سری آیفون ۱۷، پرش از عدد ۱۶ را در دستور کار قرار میدهد. این حرکت، شیائومی را به عنوان رقیبی مستقیم برای اپل معرفی میکند. لو ویبینگ، رئیس شرکت شیائومی نیز پیشتر بر جهش بزرگ در ویژگیهای پرمیوم محصولات این شرکت تاکید کرده بود.
شیائومی با این تاکتیکهای احتمالی، تمایل خود را برای رقابت شانهبهشانه با آیفون نشان میدهد. این برند میخواهد اعداد مدلهای پرچمدار خود را با اپل هماهنگ کند. اگر شیائومی سری ۱۶ را برای رسیدن به ۱۷ نادیده بگیرد، تکرار این تاکتیک برای حذف سری ۱۹ و رسیدن به عدد ۲۰ در سال ۲۰۲۷ تعجببرانگیز نخواهد بود.

استراتژی شیائومی: پرش از روی عدد ۱۶ برای همنام شدن با پرچمدار اپل.
شیائومی در سال ۲۰۲۷ سالگرد ویژهای ندارد که دقیقا با حرکت احتمالی اپل همخوانی داشته باشد. با این حال، یک جهش حسابشده در نامگذاری میتواند موقعیت این برند را در بازار تثبیت کند.
در صورت تحقق این شایعات، پرچمدار آینده یعنی شیائومی ۲۰ (Xiaomi 20)، درست در کنار آیفون ۲۰ احتمالی وارد بازار میشود. این اقدام باعث حفظ ثبات برندینگ میشود. همچنین جایگاه رقابتی شیائومی را در برابر رقیب دیرینه خود حفظ میکند.
رقابت بین اپل و شیائومی حالا فراتر از سختافزار رفته و ظاهرا به بازی اعداد در نامگذاری رسیده است. به نظر میرسد هر دو شرکت میخواهند در سال ۲۰۲۷ با عدد «۲۰» قدرتنمایی کنند. نظر شما درباره این استراتژی چیست؟ آیا هماهنگی شماره مدل گوشیهای اندرویدی با آیفون را حرکتی هوشمندانه میدانید یا آن را کپیبرداری تبلیغاتی تلقی میکنید؟ دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید.