برند ویوو از همکاری جدید خود با واحد خلاقیتهای نشنال جئوگرافیک (National Geographic Creative Works) برای یک طرح ابتکاری عکاسی و داستانسرایی با عنوان «Go Into The Wild» خبر داد. تمام تصاویر این پروژه منحصراً با سری تازه معرفیشده vivo X300 ثبت شده است. در این پروژه، یکی از کاوشگران نشنال جئوگرافیک بههمراه جمعی از عکاسان و تولیدکنندگان محتوای منتخب، به برخی از دورافتادهترین مناطق طبیعی هند سفر کردهاند تا با استفاده از گوشی هوشمند، از حیاتوحش، مناظر و لحظات طبیعی مستندسازی کنند.
این طرح ابتکاری برپایه دو گوشی ویوو X300 و ویوو X300 پرو شکل گرفته که هر دو اخیراً بهعنوان گوشیهای هوشمند پرچمدار با تمرکز ویژه بر تصویربرداری عرضه شدهاند. سری X300 ترکیبی از اپتیک زایس (ZEISS)، رابط کاربری OriginOS 6، قابلیتهای هوش مصنوعی ارتقایافته و عملکرد پرچمدار را بهلطف تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۹۵۰۰ ارائه میدهد. ویوو میگوید هدف از این همکاری، نمایش عملکرد دوربینهای مدرن گوشیهای هوشمند در شرایط واقعی و چالشبرانگیز فضای باز است.
عکاسان در پروژه «Go Into The Wild» به جنگلها، کوهستانها، بیابانها و اکوسیستمهای ساحلی هند سفر کردهاند. آنها با تکیهبر ویژگیهایی مانند لرزشگیر حرفهای، سنسورهایی با وضوح فوقالعاده بالا و اپتیک زایس، توانستهاند تصاویر و ویدیوهای باکیفیتی را از طبیعت ثبت کنند.
هرکدام از مدلهای این سری برای نوع خاصی از عکاسی بهینهسازی شدهاند. مدل استاندارد بر روی یک تجربه عکاسی عالی در یک فرمفاکتور جمعوجور تمرکز دارد، درحالیکه مدل پرو، یک هیولای تلهفوتو برای عکاسی از سوژههای دور است.
| مدل | ویژگیهای کلیدی دوربین |
|---|---|
| ویوو X300 | مجهز به دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی زایس، موتور پرتره ویوو (vivo Portrait Engine) برای ثبت پرترههای دقیق و قابلیت «استاد منظره با هوش مصنوعی» (AI Landscape Master) برای بهبود وضوح و تعادل در عکسهای واید. این مدل برای کاربرانی طراحی شده که بهدنبال کیفیت تصویربرداری ردهبالا در یک گوشی جمعوجور هستند. |
| ویوو X300 پرو | تمرکز ویژه بر عملکرد تلهفوتو با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی تلهفوتو آپوکروماتیک زایس (ZEISS APO). این دوربین از اولین قابلیت «عکاسی از پرندگان با لنز تلهفوتو» در هند پشتیبانی میکند. همچنین با کیت افزایشدهنده تلهفوتو زایس (ZEISS 2.35x Telephoto Extender Kit) سازگار است که زوم اپتیکال تا ۸.۵ برابر را ممکن میسازد. |
واحد خلاقیتهای نشنال جئوگرافیک اعلام کرد که عکاسی همچنان محور اصلی رویکرد داستانسرایی این برند است. این همکاری، ادامه فعالیتهای قبلی آنها با ویوو است و بر نمایش حیاتوحش و طبیعت از طریق داستانهای بصری معتبر تمرکز دارد. این پروژه مخاطبان را تشویق میکند تا فراتر از فضاهای آشنای خود نگاه کنند و طبیعت را از دریچه عکاسی با موبایل کشف کنند.
این اقدام نشان میدهد که گوشیهای هوشمند تا چه اندازه در زمینه عکاسی پیشرفت کردهاند و اکنون میتوانند ابزاری قابلاعتماد حتی برای پروژههای حرفهای و مستندسازی در شرایط سخت باشند.
بهنظر شما همکاری با برندهای معتبری مانند نشنال جئوگرافیک چقدر در موفقیت یک گوشی هوشمند با محوریت دوربین تأثیر دارد؟