اینستاگرام درحال راهاندازی یک قابلیت جدید مبتنیبر هوش مصنوعی است که به کاربران امکان میدهد ویدیوهایی را که در بخش Reels خود مشاهده میکنند، بهطور دقیق تنظیم کنند. این بهروزرسانی که «الگوریتم شما» (Your Algorithm) نام دارد، به شما نشان میدهد که اینستاگرام برپایه فعالیتهای قبلیتان، چه موضوعاتی را موردعلاقه شما میداند و سپس به شما اجازه میدهد برخی از آنها را حذف کرده یا موضوعات جدیدی اضافه کنید تا ویدیوهایی را که واقعاً میخواهید ببینید، بهتر هدایت کنید.
اینستاگرام در بیانیه خود اعلام کرد: «ازآنجاییکه علایق شما در طول زمان تغییر میکند، ما میخواهیم راههای معنادارتری برای کنترل آنچه در اینستاگرام میبینید به شما ارائه دهیم که با Reels شروع میشود». این شرکت افزود: «با استفاده از هوش مصنوعی، اکنون میتوانید بهراحتی موضوعاتی را که به Reels شما شکل میدهند، مشاهده و شخصیسازی کنید و باعث شوید توصیهها حتی بیشتر برای شما مناسب باشند».
این قابلیت از امروز در ایالات متحده در دسترس است و «بهزودی» بهصورت جهانی برای زبان انگلیسی عرضه خواهد شد. برای دسترسی به آن، کاربران اینستاگرام باید روی آیکونی که شبیه دو قلب روی اسلایدرهای خطی است و در گوشه بالا سمت راست ویدیوهای Reels ظاهر میشود، کلیک کنند. از آنجا، کاربران میتوانند خلاصهای از موضوعات پیشنهادی تولیدشده توسط هوش مصنوعی را ببینند، ترجیحات خود را تنظیم کنند و حتی لیست علایق خود را در استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارند.
این تنها آغاز راه است. اینستاگرام میگوید قصد دارد الگوریتمهای قابلتنظیم رابه زبانه اکسپلور (Explore) و «مکانهای بیشتری در اپلیکیشن» بیاورد. یک ویژگی مشابه نیز برای اپلیکیشن Threads متا درحالتوسعه است که به کاربران اجازه میدهد با تگ کردن پستها با عبارت «dear algo»، به الگوریتم بگویند که محتوای خاصی را بیشتر یا کمتر به آنها نشان دهد.
علاوهبراین، متا اعلام کرده است که درحال افزودن قابلیتی است که به کاربران امکان میدهد بازخورد دهند که چرا چیزی در فید Reels و فیسبوک آنها نامرتبط بوده است و «در ماههای آینده راههای جدیدی را برای شما معرفی خواهد کرد تا فید خود را شکل دهید و بازخورد الگوریتمی ارائه دهید».
بهنظر شما این قابلیت جدید چقدر میتواند تجربه استفاده از اینستاگرام را بهبود ببخشد؟