حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رقابت در خرید با هوش مصنوعی داغ‌تر می‌شود: Perplexity از دستیار خرید رایگان خود رونمایی کرد

نوشته

7 ساعت قبل | بدون دیدگاه | هوش مصنوعی

شرکت Perplexity نیز مانند OpenAI و گوگل، با معرفی یک قابلیت خرید مبتنی‌بر هوش مصنوعی که از هم‌اکنون برای کاربران آمریکایی در دسترس است، تجربه خرید در فصل تعطیلات سال نو میلادی را بهبود می‌بخشد. این دستیار هوشمند شباهت زیادی به ویژگی «تحقیق خرید» ChatGPT دارد و به کاربران اجازه می‌دهد تا با پرسیدن سؤال، بهترین محصولات را پیدا کرده و نتایج را اصلاح کنند.

خلاصه و نکات کلیدی

  • 🔹 شرکت Perplexity یک دستیار خرید هوش مصنوعی رایگان را برای کاربران خود در ایالات متحده عرضه کرده است.
  • 🔹 این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا با پرسیدن سؤالات متوالی، بهترین محصول را براساس نیازهای خود پیدا کنند.
  • 🔹 با همکاری پی‌پال، امکان «خرید فوری» (Instant Buy) مستقیماً از طریق Perplexity فراهم شده است.
  • 🔹 این دستیار هوشمند مکالمات قبلی را به خاطر می‌سپارد تا در آینده توصیه‌های بهتری ارائه دهد.
  • 🔹 این اقدام، رقابت مستقیم Perplexity با قابلیت‌های خرید هوشمند مشابه در ChatGPT و گوگل را تشدید می‌کند.

این دستیار خرید هوشمند چگونه کار می‌کند؟

دستیار هوش مصنوعی Perplexity بسیار شبیه به چیزی است که از «تحقیق خرید» ChatGPT دیده‌ایم. کاربران می‌توانند آنچه را که به‌دنبال آن هستند تایپ کنند و سپس با پرسیدن سؤالات بعدی، نتایج را اصلاح نمایند. محصولات توصیه‌شده به‌صورت کارت‌هایی با مشخصات و نقد و بررسی‌ها نمایش داده می‌شوند و کاربران می‌توانند محصولات را مستقیماً از طریق Perplexity از فروشندگانی که از پی‌پال (PayPal) پشتیبانی می‌کنند، خریداری کنند.

این دستیار هوشمند همچنین مکالمات گذشته را به‌خاطر می‌سپارد تا توصیه‌های بهتری ارائه دهد. به‌عنوان‌مثال، اگر از آن درمورد یک ژاکت برای پوشیدن در مسیر رفت‌وآمد با کشتی به سانفرانسیسکو سؤال بپرسید، Perplexity این تعامل گذشته را به‌خاطر می‌سپارد تا بعداً هنگام درخواست شما برای چکمه، توصیه بهتری ارائه دهد. این قابلیت درحال‌حاضر بر روی دسکتاپ و وب در دسترس است و دسترسی موبایلی آن از طریق iOS و اندروید در «هفته‌های آینده» فراهم خواهد شد.

ویژگی خرید با هوش مصنوعی پرپلکسیتی

ویژگی خرید با هوش مصنوعی پرپلکسیتی

استراتژی Perplexity در رقابت با گوگل و OpenAI

Perplexity می‌گوید که همکاری «خرید فوری» (Instant Buy) با پی‌پال به فروشندگان اجازه می‌دهد تا در چرخه خرده‌فروشی باقی بمانند و با مشتریان خود رابطه برقرار کنند، «درست همان‌طور که در سایت‌های خودشان انجام می‌دادند». این شاید راهی برای حل چیزی باشد که نیلی پاتل، سردبیر The Verge، آن را «مشکل دوردش» (the DoorDash problem) توصیف کرده است؛ مشکلی که در آن پلتفرم‌های واسطه، فروشنده را از رابطه مستقیم با مشتری حذف می‌کنند.

پست معرفی Perplexity با کنایه به نوارهای جستجوی سنتی می‌گوید که آن‌ها «در کاوش شکست می‌خورند» و رسانه‌هایی که «درآمد از طریق همکاری در فروش را بر تطبیق خوانندگان با محصولات دقیق مورد علاقه‌شان اولویت می‌دهند». Perplexity می‌گوید خرید آنلاین تمایل دارد بر روی تسویه حساب سریع تمرکز کند، «نه بر لذت» خرید. درعوض، دستیارهای هوش مصنوعی Perplexity «قصد و نیت را درک می‌کنند، ترجیحات را به‌خاطر می‌سپارند و به‌عنوان امتدادی از نحوه رویکرد خود کاربران به یک وظیفه عمل می‌کنند».

به‌نظر شما آیا این دستیارهای خرید هوشمند می‌توانند واقعاً لذت خرید را به دنیای آنلاین بازگردانند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی