حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت جدید تحقیق خرید ChatGPT با استفاده از هوش مصنوعی، یک راهنمای خرید برای شما می‌سازد

نوشته

1 ساعت قبل | بدون دیدگاه | هوش مصنوعی

شرکت OpenAI با معرفی جدیدترین قابلیت ChatGPT به نام «تحقیق خرید» (Shopping Research)، برنامه‌ریزی برای خریدها را آسان‌تر می‌کند. این ویژگی جدید که در پاسخ به هرگونه سؤال مرتبط با خرید در ChatGPT فعال می‌شود، برای تمام کاربران رایگان و پولی در موبایل و وب درحال عرضه است.

خلاصه و نکات کلیدی

  • 🔹 قابلیت جدیدی به نام «تحقیق خرید» به ChatGPT اضافه شده که به‌عنوان یک مشاور خرید شخصی عمل می‌کند.
  • 🔹 این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا با فیلتر کردن گزینه‌ها براساس قیمت و ویژگی‌ها، بهترین محصول را پیدا کنند.
  • 🔹 این قابلیت برپایه یک نسخه سفارشی از مدل GPT-5 mini ساخته شده و اطلاعات به‌روزی را از منابع معتبر جمع‌آوری می‌کند.
  • 🔹 در آینده، قابلیت «پرداخت فوری» نیز به ChatGPT اضافه خواهد شد تا خرید مستقیماً از داخل اپلیکیشن انجام شود.
  • 🔹 این ویژگی در فصل تعطیلات با «استفاده تقریباً نامحدود» در دسترس تمام کاربران خواهد بود.

قابلیت جدید تحقیق خرید ChatGPT چگونه کار می‌کند؟

اکنون، اگر از ChatGPT درمورد «بهترین تلویزیون‌ها برای محیط‌های پرنور» سؤال بپرسید، پاسخ با دکمه‌ای به پایان می‌رسد که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید تحقیق بیشتری انجام دهید. اینجاست که جنبه «مشاور خرید شخصی» وارد عمل می‌شود. کاربران با پاسخ به یک سری سؤالات و انتخاب اولویت‌های خود، گزینه‌ها را فیلتر می‌کنند. این فیلترها می‌توانند براساس قیمت، کاربرد مورد نظر و ویژگی‌های دلخواه باشند، مشابه همان منوهای کشویی که در اکثر وب‌سایت‌های خرده‌فروشی می‌بینیم.

محصولاتی که این ویژگی پیدا می‌کند، از طریق وب‌سایت‌های خرده‌فروشان قابل‌خریداری هستند، اما OpenAI اعلام کرده که قصد دارد قابلیت «پرداخت فوری» (Instant Checkout) را نیز راه‌اندازی کند که امکان خرید مستقیم از داخل ChatGPT را با فروشندگان مشارکت‌کننده فراهم می‌کند.

البته OpenAI در پست وبلاگ خود خاطرنشان می‌کند که «تحقیق خرید ممکن است درمورد جزئیات محصول مانند قیمت و موجودی دچار اشتباه شود و ما شما را تشویق می‌کنیم که برای دریافت دقیق‌ترین جزئیات، از سایت فروشنده بازدید کنید».

قابلیت جدید تحقیق خرید ChatGPT

قابلیت جدید تحقیق خرید ChatGPT

فناوری پشت این قابلیت چیست؟

به‌گفته OpenAI، این ویژگی برپایه یک نسخه از مدل GPT-5 mini ساخته شده که برای وظایف خرید بهینه‌سازی شده است. توصیه‌های محصول از «منابع باکیفیت» در اینترنت که حاوی «اطلاعات به‌روز مانند قیمت، موجودی، نقد و بررسی‌ها، مشخصات و تصاویر» هستند، استخراج می‌شوند. این قابلیت همچنین می‌تواند مکالمات قبلی با ChatGPT و «حافظه» کاربر را درصورت فعال بودن، درنظر بگیرد.

برای کاربران حرفه‌ای (Pro)، محصولات توصیه‌شده به‌صورت پیش‌دستانه و در قالب «راهنمای خریدار» بر اساس سوابق چت آن‌ها با Pulse (ویژگی خلاصه‌سازی خودکار ChatGPT) نمایش داده می‌شود. OpenAI در این باره نوشت: «به‌عنوان‌مثال، اگر درمورد دوچرخه‌های برقی صحبت کرده باشید، یک کارت Pulse آینده می‌تواند لوازم جانبی مفیدی را برای شما پیشنهاد دهد».

رقابت داغ هوش مصنوعی در حوزه خرید آنلاین

OpenAI تنها شرکتی نیست که سعی می‌کند خرید را در داخل محصولات خود تشویق کند. گوگل نیز به‌تازگی ویژگی‌های خرید مبتنی‌بر هوش مصنوعی جدیدی را در AI Mode خود منتشر کرده و ایجنت هوش مصنوعی در مرورگر Comet شرکت Perplexity نیز از طرف شما خرید می‌کند؛ روندی که نگرانی آمازون را برانگیخته است.

به‌نظر شما آیا این ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند واقعاً فرآیند خرید آنلاین را بهبود بخشند یا فقط به پیچیدگی آن اضافه می‌کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی