جدیدترین گوشیهای پرچمدار گوگل شروعی طوفانی داشتهاند. براساس دادههای جدید، سری پیکسل ۱۰ به این شرکت کمک کرده است تا در ماه سپتامبر امسال به بالاترین آمار فروش ماهانه گوشیهای هوشمند خود در ایالات متحده دست یابد و رکوردی جدید برای این برند ثبت کند.
این آمار از سوی شرکت تحقیقاتی Counterpoint Research منتشر شده که به جهش ۲۸ درصدی فروش سالانه پیکسل در ایالات متحده اشاره میکند. این شرکت، موفقیت اخیر را به ترکیب محصولات جدید و افزایش اعتبار گوگل در فضای گوشیهای ردهبالا نسبت میدهد و اشاره میکند که سهم این شرکت در بازه قیمتی ۶۰۰ دلار و بالاتر، از تقریباً صفر در سه سال پیش، به بیش از ۶ درصد در سپتامبر امسال رسیده است.
چندین عامل ممکن است این موفقیت را توضیح دهند. سری پیکسل ۱۰ در ماه آگوست با چهار مدل جدید عرضه شد: پیکسل ۱۰، پیکسل ۱۰ پرو، پیکسل ۱۰ پرو XL و پیکسل ۱۰ پرو فولد. هرکدام از این مدلها به آخرین تراشه تنسور G5 گوگل و یکپارچگی عمیق با هوش مصنوعی Gemini مجهز شدهاند. گوگل همچنین یک کمپین بازاریابی سنگین را اجرا کرد که بر ابزارهای هوش مصنوعی و مقایسههای طعنهآمیز با آیفون تکیه داشت.
علاوهبراین، گوگل فرآیند مهاجرت از iOS را آسانتر کرده است. خریدارانی که از طریق فروشگاه گوگل سفارش میدهند، اکنون میتوانند قبل از رسیدن پیکسل جدیدشان، فرآیند آمادهسازی انتقال دادههای آیفون خود را آغاز کنند، که این موضوع میتواند موانع را برای کاربرانی که برای اولین بار به اندروید روی میآورند، کاهش دهد.
بااینحال، یک بخش از تحلیل Counterpoint نیاز به کمی توضیح بیشتر دارد. این شرکت نشان میدهد که چگونه سهم گوگل در بخش بالای ۶۰۰ دلار از ۰.۱٪ در سپتامبر ۲۰۲۲ به ۶.۱٪ در سال جاری رسیده است. این روی کاغذ یک جهش بزرگ است، اما تمام داستان را بیان نمیکند.
در سال ۲۰۲۲، گوگل هنوز سری پیکسل ۷ را عرضه نکرده بود و تنها یک گوشی از سبد محصولات ۲۰۲۱ آن، یعنی پیکسل ۶ پرو ۸۹۹ دلاری، بالای این آستانه قیمتی قرار داشت. آن دستگاه در سپتامبر ۲۰۲۲ تقریباً یکساله بود. در مقابل، هر چهار مدل پیکسل ۱۰ بهراحتی از این قیمت فراتر میروند و در سپتامبر امسال کاملاً جدید بودند. بنابراین، هرچند رکورد فروش واقعی است، اما این مقایسه خاص کاملاً منصفانه نیست.
بهنظر شما آیا گوگل با سری پیکسل ۱۰ سرانجام فرمول موفقیت را پیدا کرده و میتواند به یک رقیب جدیتر برای اپل و سامسونگ تبدیل شود؟