
بتای Nothing OS 4.0 مبتنیبر اندروید ۱۶ بهتازگی گسترش یافت تا فون (3a) و (3a) پرو را نیز شامل شود. درحالیکه این بهروزرسانی شامل تمام موارد موجود در لیست تغییرات اصلی است، چند ویژگی جدید مانند Lock Glimpse و یک پریست دوربین جدید به نام «Stretch» را نیز بههمراه دارد. رونمایی از Lock Glimpse با افزودن اپلیکیشن های ازپیشنصبشده، دقیقاً با استقبال خوبی از سوی جامعه کاربران مواجه نشده است، زیرا طرفداران آن را بهعنوان یک ویژگی ناخواسته (Bloatware) در گوشی های ناتینگ توصیف میکنند که تبلیغات نمایش میدهد. ناتینگ اکنون وبلاگ جدیدی منتشر کرده است که جزئیات بیشتری درمورد این ویژگی ارائه میدهد و برنامههای آینده این شرکت را به اشتراک میگذارد.
در این وبلاگ، آکیس اوانجیلیدیس (Akis Evangelidis)، همبنیانگذار ناتینگ، فاش میکند که برخی از دستگاههای غیرپرچمدار در آینده دارای «مجموعهای با دقت انتخابشده از اپلیکیشنها و سرویسهای شرکای شخص ثالث» خواهند بود. این اپلیکیشنها پلتفرمهایی خواهند بود که «بیشتر مردم در روز اول نصب میکنند، مانند اینستاگرام». اوانجیلیدیس اشاره میکند که این اپلیکیشنها «تجربه Nothing OS را مختل نخواهند کرد» و «حتی میتوانند عملکرد را بهبود بخشند یا تجربیات یکپارچهتری را ارائه دهند».
بهگفته این همبنیانگذار، Lock Glimpse که در بتای Nothing OS 4.0 درحال آزمایش است، بخشی از این ابتکار است. این پست همچنین اطلاعات زیر را درمورد این ویژگی ارائه میدهد:
اوانجیلیدیس برای توجیه این حرکت، بیان میکند که یکی از بزرگترین چالشهایی که این شرکت با آن روبرو است، مدیریت هزینه تمامشده قطعات (bill of materials | BOM) است. اوانجیلیدیس اشاره میکند که آنها نهتنها هزینه بیشتری برای BOM نسبت به برندهای معتبرتر میپردازند، بلکه فاقد جریانهای درآمدی مبتنیبر نرمافزار هستند که آن شرکتهای دیگر برای کاهش هزینهها از آنها استفاده میکنند. ناتینگ این ابتکار را راهی برای «کشف مدلهای درآمدی پایدار برای جلوگیری از انتقال هزینهها» به مصرفکننده میبیند.
پیش از پایان وبلاگ، اوانجیلیدیس اشاره میکند که ناتینگ به «بازطراحی هر عنصر و ادغام آن در Nothing OS به روشی بهینه» ادامه خواهد داد. این شرکت همچنین قصد دارد اپلیکیشنهای شرکا را حداقلی و بهراحتی قابلحذف نگه دارد و به کاربران کنترل کامل بر Lock Glimpse بدهد.
بهنظر میرسد جامعه کاربران هنوز به قانع شدن بیشتری نیاز دارد، همانطور که از نظرات متعدد در وبلاگ مشهود است. یکی از نظردهندگان میگوید: «ما ناتینگ را برای سیستمعامل پاک آن انتخاب میکنیم. گوشی بعدی من با بلوتوری که قصد اضافه کردن آن را دارید، ناتینگ نخواهد بود. حرکت بدی بود.» نظردهنده دیگری با گفتن «عالی شد، حالا اگر گوشی آینده من پرچمدار نباشد، روی آن بلوتور نصب خواهد شد. درست مثل کاری که سامسونگ همیشه میکند!» این احساس را تکرار میکند.
بهنظر شما، آیا این اقدام ناتینگ برای کسب درآمد، به قیمت از دست دادن هویت اصلی برند و اعتماد کاربران تمام خواهد شد؟