در رویداد زندهای که دیروز برگزار شد، لو ویبینگ، رئیس شیائومی، سرانجام اعلام کرد که گوشی ردمی K90 پرو مکس (REDMI K90 Pro Max) در اواخر ماه جاری میلادی در چین معرفی خواهد شد. این گوشی دومین «پرو مکس» شیائومی در سال جاری است و نشاندهنده حرکت این شرکت بهسمت گوشیهای هوشمند پرچمدار قدرتمند با الهام از نامگذاری اپل است. همچنین تأیید شده است که قیمت این گوشی در حدود ۴,۰۰۰ یوان (تقریباً ۵۵۰ دلار) خواهد بود.
سری K ردمی از دیرباز درمیان کاربرانی که در چین بهدنبال عملکرد بالا هستند، محبوب بوده است. مدلهای این سری مانند در سطح بینالمللی با نام تجاری پوکو شناخته میشوند، بنابراین این رویداد رونمایی برای بازارهای خارج از چین نیز اهمیت دوچندانی دارد. کاربران خارج از این کشور ممکن است این مدل را بعداً با نام پوکو F8 اولترا ببینند.
انتظار میرود ردمی K90 Pro Max نیز سنت شیائومی در ترکیب جدیدترین تراشهها با صفحهنمایش و زیرسیستم دوربین در سطح پرچمدار را حفظ کند. اگرچه لو ویبینگ در حین پخش زنده، مشخصات کامل را فاش نکرد، اما منابع نشان میدهند که این گوشی ممکن است دارای تراشه اسنپدراگون ۸ الیت و فناوری تصویربرداری هوش مصنوعی ارتقایافته، درست مانند سری شیائومی ۱۵، باشد.
علاوهبر این، این گوشی از یک صفحهنمایش 2K AMOLED، شارژ سریع ۱۲۰ وات و HyperOS 3 شیائومی برای تجربهای روان و کارآمد بهره خواهد برد. تمام این مشخصات، ردمی K90 پرو مکس را به یکی از قدرتمندترین گوشیها در بخش خود تبدیل میکند و تجربهای نزدیک به پرچمداران را با برچسب قیمتی پایینتر ارائه میدهد.
بخش | مشخصات احتمالی |
تراشه | اسنپدراگون ۸ الیت |
نمایشگر | 2K AMOLED |
شارژ سریع | ۱۲۰ وات |
نرمافزار | HyperOS 3 |
ویژگی دیگر | فناوری تصویربرداری هوش مصنوعی ارتقایافته |
عرضه ردمی K90 Pro Max، ورود بیشتر شیائومی به دسته «پرو مکس» را نشان میدهد؛ گوشیهایی که نسخههای توسعهیافته مدلهای معمولی «پرو» با عملکرد پایدارتر، ظرفیت باتری بزرگتر و پیشرفتهای دوربین هستند. ماه پیش، شیائومی گوشی پرچمدار Xiaomi 17 Pro Max را معرفی کرد که با الهام از الگوی اپل در نامگذاری و طراحی بهترین آیفون خود همگام بوده است. بدینترتیب، انتظار میرود پرچمدار ردمی بهعنوان زیربرند شیائومی نیز از همین استراتژی برای جلبتوجه و فروش بیشتر استفاده کند.
با سرعت فزاینده نوآوری شیائومی، این احتمال وجود دارد که ردمی K90 Pro Max بهعنوان یک نقطه مرجع برای مدلهای بعدی POCO و شیائومی T در سراسر جهان عمل کند.
بهنظر شما، آیا استراتژی «پرو مکس» شیائومی میتواند شکاف بین پرچمداران گرانقیمت و میانردههای قدرتمند را با موفقیت پر کند؟