آنر با انتشار یک ویدیوی تیزر عجیب و درعینحال جسورانه، تمامقد پشت «Alpha Plan» خود ایستاده و از یک گوشی هوش مصنوعی درحالتوسعه با نام «گوشی رباتیک» (Robot Phone) رونمایی کرده است. در این فرآیند، این شرکت دست به انتخابهای طراحی زده که شباهتهای چشمگیری با مالکیتهای معنوی (IP) موجود دارد.
درکنار سری مجیک ۸، آنر از یک گوشی جدید که درحالحاضر در دست توسعه قرار دارد، رونمایی کرد. این تیزر با یک قطعه متن سریع شروع میشود که بلافاصله کلمه «iPhone» را نشان میدهد. سپس، در یک لحظه غافلگیرکننده، این متن به «AiPhone» تغییر میکند.
صحنه بعدی چیزی شبیه به آنر مجیک ۸ را بهنمایش میگذارد، اما بهزودی به چیزی تبدیل میشود که بسیار آشنا بهنظر میرسد. «گوشی رباتیک» آنر شباهت زیادی به آیفون ۱۷ پرو دارد. جدای از ادای احترام به اپل، نمای بعدی قطعه بسیار آشنای دیگری از یک مالکیت معنوی را نشان میدهد. بهنظر میرسد پشت این گوشی رباتی، چیزی بسیار شبیه به لوگوی آلفای سونی قرار دارد که این شرکت در سری دوربینهای بدون آینه خود از آن استفاده میکند.
عنصر طراحی | منبع الهام |
طراحی کلی | آیفون ۱۷ پرو اپل |
لوگوی دوربین | لوگوی آلفای سونی |
بقیه ویدیو همچنان عجیب باقی میماند. یک دوربین گیمبال از پشت گوشی رباتیک با کنجکاوی کودکانه یک تولهسگ بیرون میآید، کامل با کج کردن سر و صداهای شنیدنی تعجب. بهنظر میرسد آنر در تلاش است تا ماهیت خودمختار این دستگاه را منتقل کند.
بهنظر میرسد این گیمبال و مدل هوش مصنوعی زیربنایی آن، قادر به چرخش افقی و عمودی بدون دستور هستند. چندین صحنه در ویدیو، سناریوهای تولیدشده با هوش مصنوعی را برجسته میکنند که در آنها گوشی رباتیک بهتنهایی محتوا را ضبط میکند، درحالیکه کاربر در نزدیکی فقط آن را تماشا میکند.
این مفهوم جالب است، هرچند چالشهای لجستیکی یک گیمبال جمعوجور که بهطور فشرده در زیر بخشی از مجموعه دوربین پشتی تا شده، چالشهای خاص خود را دارد. بااینحال، آنر به عرضه آن اطمینان دارد.
آنر این گوشی رباتی را گام بعدی در «برنامه آلفا» (Alpha Plan) خود معرفی میکند که هدف آن پر کردن شکاف بین ارزش کاربر و مدلهای هوش مصنوعی است. این برنامه بهدنبال بازتعریف آینده تعامل و همزیستی انسان و ماشین است.
آنر اشاره میکند که اطلاعات بیشتر در کنگره جهانی موبایل (MWC) ۲۰۲۶ مشخص خواهد شد، جایی که این شرکت قصد دارد جزئیات بیشتری را درمورد این گوشی هوش مصنوعی منتشر کند.
بهنظر شما، آیا چنین ایدههای مفهومی و جسورانهای میتوانند به واقعیت تبدیل شوند و آینده گوشیهای هوشمند را شکل دهند، یا صرفاً یک ترفند بازاریابی برای جلبتوجه هستند؟